Näin 67-vuotiiana alkaa aika käymään pitkäksi kun ei oo parisudetta eikä enää työtäkään. En oo koskaan urheillut
vaan liikun autolla joka paikkaan. Olen siis mies.
Kommentit (26)
Olen juuri sanonut ystäville, jotka innolla odottavat eläkettä, että mitä aiot tehdä eläkkeellä? Joku suunnitelma pitäisi olla.
Itse (64 v.) olen suunnitellut, että kun jään eläkkeelle tänä vuonna niin ekana ostan (sähkö)pianon ja alan palautella mieliin nuotit lapsuudesta ja alan harjoitella kaikkia kivoja kappaleita soittamaan - voi yölläkin soittaa kun on kuulokkeet. Ehkä jopa ottamaan soittotunteja. Lisäksi aion viettää aikaa ulkomailla vuokraamalla asunnon kylmiksi talvikuukausiksi (3-4 kk) Kanarialta. Tulee ulkoiltua ja käveltyä se aika kun Suomessa on huonot kelit ja kovat pakkaset. Siellä luen kirjoja ja kudon sukkia, kävelen ja ulkoilen ja uin joka päivä.
Käyn jo ahkerasti kirjastossa, luen 2-3 kirjaa kuukaudessa ja kudon sukkia, luen espanjaa ja käyn venyttelyssä työväenopistossa.
Minulla on kyllä mukavasti kulunut aika. Oon 63v ja jäin heti 61v osittaiselle varhennetulle eläkkeelle. Touko-syyskuussa oon 'kesätöissä', nyt tulossa jo kolmas kesä respassa. Sitä ennen olin tutun osto- ja myyntiliikkeessä, välin kaupassa, välin hakemassa tavaraa. Eli teen mieluisia hommia sen minkä jaksan. Kyläyhdistyksessäkin toimin silloin kun kivoja tapahtumia. Maalla asunto ja isossa kaupungissa. 30v sama puoliso. Kirjat, elokuvat, käsityöt.
Mukavasti menee, mutta menköön.
Ap, jos olet puhelias ja ulospäin suuntautunut, kyllä luulisi tekemistä ja seuraa löytyvän. Kansalaisopistossa on aiheita elokuvista puutöihin, kielistä kankaankudontaan. Spr ystävätoiminta. Eläkejärjestöt. Katso mitä paikkakunnaltasi löytyy, jätä auto kotiin, pyöräile tai kävele.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain naru kaulaan, ei susta ole mitään hyötyä kenellekään
Tällä kirjoituksella paljastit vain oman typeryytesi ja moukkamaisuutesi.
Ap
Saitko täältä mitään vinkkejä?
Näin 69-vuotiaana ei aina päivä tahdo riittää kun olisi niin paljon mielenkiintoista tekemistä ja menoa.
En ole parisuhteessa ollut aika päiviin enkä aio ollakaan.
Tässä iässä alkaa ymmärtää elämän rajallisuuden ja siksi siitä osaa nauttia. Enemmän takana kuin edessä, siitä pitää ottaa kaikki irti!
Ja olen nainen.