Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolan maku suussa

Vierailija
06.03.2024 |

Suussa suolan maku, voiko olla johonkin sairauteen tms liittyvä? Mielestäni nautin riittävän määrän vettä/vrk. En juurikaan käytä lisättyä suolaa, mutta tietysti esim. leipä, juusto yms sisältävät suolaa. Syy, miksi tämä huolettaa, on pitkään jatkuneet ruosnsulatusvaivat (vetistä ripulia). Tuon ongelman vuoksi onkin jo lääkäriin aika varattuna. Pitäisikö tuo outo suolan maku suussa ottaa puheeksi lääkärin kanssa, jos vaikka onkin samaan asiaan liittyvää?

Maku on nimenomaan suola, ei esim. veren maku. Sellainen kuin joskus etelän lomilla meressä uidessa sattuu suuhun pääsemään merivettä. Ihan supersuolainen. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liittyy tuohon ripuliin. Suolatasapaino ei ole kunnossa. Ota vaan puheeksi lääkärin kanssa. 

Joskus kesällä kun on ollut kuumaa ja olen hikoillut paljon, minulla on ollut tuo sama oire. Nesteytys on auttanut.

Vierailija
2/3 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla sitä. Yritän kyllä kovasti pitää huolta nesteytyksestä, kun tiedostan mikä vaikutus tuolla vatsavaivalla on. On vain haastavaa saada juotua vettä kovin suuressa määrin 1,5-2 litraa päivässä vielä menee, mutta sitä suuremmat määrät tuntuvat vain pahentavan tuota ripuliongelmaa.

Se ruoansulatusvaivakin huolettaa. Ei pitäisi googlailla oireita, mutta tuntuu että epätietoisuus ärsyttää. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivujuonteena keskusteluun vielä: Olin tosi yllättynyt, kun luin Duodecimin ja Terveyskylän sivuilta ohjetta siitä, miten pitkään kannattaa odotella ripulioireen kanssa ennen yhteydenottoa lääkäriin. Jos yleisvointi ei tunnu muutoin huonolta, on kuulemma ihan normaalia, että ripuli kestää kolmekin viikkoa. Tuohon päälle kun lisää vielä sen ajan, kuinka pitkään joutuu odottelemaan terveyskeskuksesta aikaa. Tulee hyvän matkaa yli puolitoista kuukautta päivittäistä löysää vatsaa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme