Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys & työssäkäynti

16.01.2007 |

Poikani on nyt 9kk ja olen parin viikon kuluttua lähdössä takaisin töihin. Ensin teen noin 20 tuntista työviikkoa ja sitten huhti-toukokuussa poikani ollessa vuoden ikäinen tavallista noin 40 tuntista työviikkoa. Työaikani ovat vapaat. Vauva on työssäoloni aikana kotona isinsä hoidossa ja kesäkuussa palaan kotiin hoitovapaalle.

Haluaisin kuulla vinkkejä ja kokemuksia muilta, jotka ovat imettäneet työssäkäyntinsä ohessa. Mitä muuta nestettä vauvalle kannattaa antaa aamu-, päivällis-, ja iltaimetyksien lisäksi? Vettä hän osaa juoda nokkamukista, mutta tuttipulloa ei ole koskaan huolinut. Korviketta vauvani ei ole koskaan juonut, mutta saa sitä vauvanpuuroista kyllä (eli ei ole sille allerginen). Täysimetin 6kk, mutta nyt kiinteitä menee jo 5 ateriaa päivässä vaihtelevalla menestyksellä. Tavallisesti kuitenkin ihan ok annoksia päivän aikana. Enemmän olen ollut huolissani, kun poika ei tunnu jaksavan keskittyä tissittelyyn enää muuta kuin aamupöpperössä tai ennen (yö)unia. Yösyöpöttelyt lopetettiin menestyksekkäästi viikko sitten. Hapanmaitotuotteita kuten piimäähän voi alkaa antaa kohta (10kk >), mutta riittääkö vesi ja mahdollinen piimä työpäivän aikaisiksi juomiksi vai pitäisikö antaa korvikettakin? Pumppaamisesta en ole innostunut, kun Ainun pumppuni on niin huono enkä viitsisi enää näin myöhään imetysrupeamassa ostaa Aventin parempaa pumppua. Olin ajatellut imettäväni noin vuoden ikään tai siihen asti, kun vauva haluaa... Mutta jääkö imetys helposti, jos ryhdymme antamaan korviketta tämän ikäiselle?

Kiitos, jos joku jaksaa kommentoida :)

Bea76 & poika 9kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi rumba nyt tammikuun alussa, kun lähdin jatkamaan opintojani. Tyttö on kohta 11 kk ja imetän edelleen. Meillä tämä kakkonen on kaiken kaikkiaan ollut aina kiinni äitissä, ja nyt tuntuu kun hoidossa on ollut muutaman päivän, niin on entistä enemmän kiinni iltaisin ja varsinkin tississä. Eli meillä imetystahti senkun kiihtyy, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi käydä toisinpäin.

Vauva on saanut hoidossa nokkamukista nan-maitoa. Pulloa ei hänkään ole koskaan huolinut. Nania on juonut kylmänä ja päivä päivältä paremmin. Samoin hoidossa on saanut tavallista (suolatonta) ruokaa, raejuustoa, vihanneksia, jugurttia yms. Silti hän haluaa tissiä heti kun haen hoidosta, oikein repii paitaa ja menee imetysasentoon syliini. Haluaisin alkaa pikkuhiljaa vierottamaan vauvaa mutta miten kun tahti vain kiihtyy.

Teillä näyttää siltä, että imetys loppuu vauvantahtisesti hiljalleen, mikä minun silmiini näyttää aivan ihanteelliselta. Ja hienoa, että pystytte hoitamaan vauvan noinkin pitkään kotona.

Vierailija
2/5 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että vauvasi hakee tihentyneellä tissittelyllä turvaa ja läheisyyttä. Onhan imetys myös niitä, ei vain ravintoa... Voi olla, että meillä on sama edessä, saa nähdä.

Muilla kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaanpa vielä sinullekin.

minä aloitin työt aikanaan kolmosen ollessa 7 kuukautta. kuukauden verran mies käytti poikaa luonani töissä lounasaikaan syömässä, sitten poika rupesi oikeastaan yön yli kahdeksankuisena hylkimään rintaa ja imetys jäi luonnostaan siihen. poika ei koskaan syönyt pullosta, mutta rupesi tuolloin juomaan korviketta nokkamukista. meillä se sujui melko hyvin.

Vierailija
4/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse 6-tuntista työpäivää. Imetän aamulla pariin otteeseen, heti töistä tullessa ja illalla vielä muutamaan otteeseen. Päivällä ruuan kanssa hörppää vaan mukista vettä, noilla imetysmäärillä kun ei tarvi mitään korviketta ruveta antamaan kun ei olla ennenkään sitä käytetty. Meilläkin tuntuu olevan entistä tärkeämpää vauvalle tissin saaminen, mun puolesta saakin jatkaa.

Vierailija
5/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin töihin esikoisemme ollessa 7-kuinen. Syötin tytön aikaisin aamulla ja heti (lyhennetyn) työpäivän jälkeen. Tällä järjestelyllä missasin vuorokaudessa kaksi imetyskertaa. Alussa jaksoin pumpata töissä, mutta sitten se jäi. Tyttömme oli jo vauvana joutunut tottumaan pulloon ja korvikkeeseen, joten siitä ei tullut ongelmaa. Viikonloppuisin imetin normaalisti, joten maanantaisin töissä oli usein aika pinkeä olo.

Yösyömiset tyttö lopetti itse 11 kk:n iässä. Pikku hiljaa imetyskerrat vähenivät sekä omasta tahdostani että tytön osoittamasta kiinnostuksen puutteesta. Lopullinen vieroitus tapahtui 13 kk:n iässä.