pitääkö imetys lopettaa kun tulee raskaaksi? taidan olla raskáana ja vauva 9kk syö vielä tissiä.. UUps!
Kommentit (6)
Maidon tulo voi kyllä vähentyä jossain vaiheessa.
ellei imetys aiheuta runsasta supistelua tms. Itse imetin läpi koko raskauden. Tosin maidon tulo taisi ehtyä jossain vaiheessa.
Itse imetin tyttöäni noin 3-4 kk ja odotin samalla toista (nyt rv. noin 34). Yksin kertaisesti siitä syystä etten tiennyt odottavani. MInulla kun ei ole mitään alkurasakuden " oireita" . Sitten vaan ihmettelin kun imettämiset menivät siihen että tyttö halusi imeä, mutta kiukutteli ehkä maidon maku muuttui tai joitain. Ei minulle ainakaan neuvolasta sanottu mitään tähän. Mielestäni jos itse tunnet että voit imettää ja sitä jaksat/haluat edelleen niin imetä vain!
Kroppasi on aika tiukilla, kun elätät sillä kahta lasta. Uusi vauva imee energia- ja hivenainevarastojasi ja toinen lapsi vie tissistä ne loputkin. Oman hyvinvointisi kannalta kannattaisi lopettaa. Vaikkei sitä juuri nyt huomaisikaan, niin vuosien kuluttua sen huomaa, että oman kehon rakennusaineet ovat olleet jossain elämänvaiheessa liian niukilla.
vaikka lääkäri käski lopettaa.
Tutkin asiaa ja jos on terve niin ei haittaa.
Täytyy vaan muistaa syödä terveellisesti ja ottaa vaikka lisäravinteita.
Itse aloitin kalkki ja vitamiinitablettikuurin ja muutenkin syödä tosi terveellisesti ja muistaa myös joskus herkutella niin ei paino laske.
oma ratkaisusi.