Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netin käyttö puhelimella ihmetyttää?

Vierailija
06.03.2024 |

Vaikka minulla ei ole silmälaseja, en meinaa kunnolla nähdä sivustojen pienitä tekstejä ja valikoita, näkevätkö muut?

Pitääkö tämän takai kuljettaa lukulaseja mukana, miten muut tekevät?

Minulla ei osu sormet niihin valikoihin kun ne on niin pieniä, osuuko muilla, hankin joskus sellaisen "kynän" mutta se katosi heti, miten muut tekevät?

Melkein kaikki sivustot ovat puhelimella sekavia ja sieltä puuttuu käteviä valintoja ja ruutua pitää skrollata usein ihan loputtomasti, kun vaikkapa läppärillä kaikki on heti näkyvissä, eikö tämä häiritse muita lainkaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan silmälasit pois kun kirjoitan esimerkiksi tätä.   Kaksitehoni eivät sovi tälläiseen,  lukulaseja en viitsi etsiskellä.

Olen likinäköinen, silmät 25 centin päässä ilman silmälaseja  näytöstä on just hyvä.

Vierailija
2/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta semmonen suurentava lasi siihen kännykän eteen, nitä myydään , oon nähny. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä hybridilaite, puhelin soveltuu parhaiten puheluihin, pöytäkone/läppäri netissä surffailuun ja vaikkapa sarjojen katsomiseen, pelikonsolit pelaamiseen ja sosiaalinen kanssakäyminen toimii paremmin kasvotusten, kun sekin on ulkoistettu puhelimelle.

Vierailija
4/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan myös rillit pois kun käytän puhelinta. Rillit päässä en näe mitään.

Vierailija
5/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suurentanut fonttia yms. aputoiminnot käytössä?

Vierailija
6/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osta semmonen suurentava lasi siihen kännykän eteen, nitä myydään , oon nähny. 

https://www.tekniikkaosat.fi/tuote/nayton-suurennus-mobiililaitteille-u…

Vierailija
7/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut sovellukset osaan, vieraammat käytän pöytäkoneella. On tosi pienet valikot puhelimessa. Sen kynän minäkin kadotin, en kyllä tykännyt siitäkään...

Vierailija
8/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan silmälasit pois kun kirjoitan esimerkiksi tätä.   Kaksitehoni eivät sovi tälläiseen,  lukulaseja en viitsi etsiskellä.

Olen likinäköinen, silmät 25 centin päässä ilman silmälaseja  näytöstä on just hyvä.

Ok mutta eikö olisi huomattavasti helpompi kirjoittaa tätä koneella jossa suuri ruutu ja kunnon näppäimet (osaavat voivat hyödyntää kymmensormijärjestelmää).

Vierailija
9/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko suurentanut fonttia yms. aputoiminnot käytössä?

Joo mutta sitten siihen ruudulle mahtuu vielä vähemmän "tavaraa" ja pitää skrollata ylös alas ja sivuillekin koko ajan ja en näe tässä oikein hyötyä, että miksi asiat pitää tehdä hankalasti , kun ne voi tehdä koneella helpommin?

Vierailija
10/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutut sovellukset osaan, vieraammat käytän pöytäkoneella. On tosi pienet valikot puhelimessa. Sen kynän minäkin kadotin, en kyllä tykännyt siitäkään...

Nykyään niin monet sivut vielä päivittyy ja uudistuu niin usein, että tästä tehty oikein tällaista "rämpytä 10 tuntia päivässä, unohda muu elämä, niin opit nopeasti".

Vierailija
11/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tää älypuhelin kirjoituskonenäppäimillä on ihan liki yhtä hyvä kuin muukin netti.  Tosin kirj virheitä tulee kun sormi ei just satu näppäinkohdalle.

Mulla oli vähän aikaa tavallisessa nokialaisessa sim-kortti jolla pääsi nettiin.  Se oli kyllä työlästä, ruutu pieni ja näppäily  :paina kolme kertaa että saat haluamasi kirjaimen.

Vierailija
12/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit päässä näkee vain vaaleanpunaisia sydämiä. Ei silloin tarvitse selata kännykkää:)

Vierailija
13/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpelöä se on, kun saa koko ajan zoomailla sivuja. Ja kirjoittaminen se vasta tuskaa onkin kosketusnäytölle.

Vierailija
14/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok mutta eikö olisi huomattavasti helpompi kirjoittaa tätä koneella jossa suuri ruutu ja kunnon näppäimet (osaavat voivat hyödyntää kymmensormijärjestelmää).

Pöytäkone tuossa on mutta päivitykset vanhentuneet.  En enää asenna niitä vaan heitän koneen pois kun ehdin.

Tabletti mulla on,  mutta tätä kännykkää käytän enemmän.  Laskut tai tunnistautumista vaativat hoidan virussuojatulla tabletilla.

Läppäriäkään en enää 80 v hanki.

Vierailija
15/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koneella taas ei ole kovin miellyttävää, kun mulla ei ole pöytääkään käytössä, hiirtä ei voi,  kosketuslevyä vain siis voi käyttää...

Nytkin makoilen tässä sohvalla pimeässä, niin kännykkä on helpoin. On minulla fonttia vähän suurennettu, kai tuolla puhelimen asetuksissa on muitakin juttuja kuten kontrastia ja joku suurennuslasi tms.

Vielä olen pärjännyt, vaikka jotain pakkausten pränttiä en enää näekään.

Vierailija
16/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koneella taas ei ole kovin miellyttävää, kun mulla ei ole pöytääkään käytössä, hiirtä ei voi,  kosketuslevyä vain siis voi käyttää...

Nytkin makoilen tässä sohvalla pimeässä, niin kännykkä on helpoin. On minulla fonttia vähän suurennettu, kai tuolla puhelimen asetuksissa on muitakin juttuja kuten kontrastia ja joku suurennuslasi tms.

Läppäriinkin saa hiiren lisävarusteena, itsellä langaton hiiri, kätevämpi kuin johdollinen. Isolta 17,3" näytöltä on mukava käytellä sivustoja. Vaikka älypuhelimien koko on kasvanut, se näyttä on kuitenkin paljon pienempi kuin tämänkokoinen näyttö läppärissä. Fyysinen näppäimistö on myös paljon selkeämpi käyttää kuin kolmevuotiaiden sormille soveltuva virtuaalinäppäimistö puhelimessa.

Vierailija
17/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne fontit on oletuksena ihan sopivat enemmistölle. Suosittelen ottamaan käyttöön puhelimen saavutettavuusasetuksista suuremman fontin.

Vierailija
18/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu v***uun!

Sinunkin tekis mieli painua, mutta et löydä tietä sinne😂

Vierailija
19/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppäriinkin saa hiiren lisävarusteena, itsellä langaton hiiri, kätevämpi kuin johdollinen. Isolta 17,3" näytöltä on mukava käytellä sivustoja. Vaikka älypuhelimien koko on kasvanut, se näyttä on kuitenkin paljon pienempi kuin tämänkokoinen näyttö läppärissä. Fyysinen näppäimistö on myös paljon selkeämpi käyttää kuin kolmevuotiaiden sormille soveltuva virtuaalinäppäimistö puhelimessa.

Joo kyllä mulla hiirikin on, mutta paha polvella pyöritellä sitäkään. Ja läppärin näppiksestä en oikein tykkää muutenkaan, että näkisin yhtään mukavampana kuin puhelimen, niin kauan kuin näen vähän suurentamalla. Välillä toki menee sormi ohi.

Jotenkin se vain on, että kun joskus otan tuon läppärin ja yritän tätäkin palstaa käyttää, niin tympäännyn äkkiä. Kännykällä niin rentoa, eikä tarvitse niitä valojakaan nähdäkseen näppäimistöä.

Mä olisin pöytäkoneihmisiä, mutta mulla on nyt vain tuo käytettynä saamani läppäri jossa ei muisti riitä eikä levytilakaan riitä edes päivityksiin. En tiedä hommaanko itse enää läppäriä.

Oikeastaan mulla on ollut tablettejakin, yhdellä saattaisi just ja just onnistua vielä tämän palstan käyttö, mutta puhelin on muuten niin näppärä ja helppo pidellä käsissä tässä pitkällään makoillessa.

Vierailija
20/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä huonot rillit, jos et kaksitehoilla näe puhelimen näyttöä. Mä olen myös likinäköinen, ja monitehoilla näen niin lähelle kuin kauas. Ehkä kyse onkin juuri siitä, että sinulla on kaksitehot (siis jos on, sellaiset, missä on selvä raja lähinäköalueen ja kaukonäköalueen välillä) ja minulla monitehot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi