"Työpaikkailmoitukset" jotka eivät ole töitä lainkaan
Ihan naurettavaa, miten 200 000 työttömäksi ilmoittautuneelle saatavilla on aina n. 25 000 ilmoitettua työpaikkaa, joista ties kuinka moni on "yrittäjän" pestejä, osa-aikaisia soppareita orjapalkoilla, jo tehtyjen ilmoitusten kaksoiskappaleita tai sitten jo tuttavilla täytettyjä paikkoja.
Nyt vielä sitten näkyy tällaisia kultahippuja: https://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/naisten-oikeuksien-puolu…
Milloin puututtaisiin siihen työmarkkinoiden ydinongelmaan, eli siihen, ettei oikeita töitä yksinkertaisesti ole työttömään väestöön nähden lähes lainkaan?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olipa törkeä mainos!!! Nyt joutaisi noin mainostava häpeämään itseään ja firma antamasn potkut!
jäitkö kuuri työttömäksi? Ei hätää! Meille voit tulla töihin, mutta maksat siitä jollekin toiselle!
laitan kyllä palautetta tuonne!
Oveikös tuohon tiivisty se, mitä meille suomalaisille on syötetty jo pitkään. Suomella ei ole rahaa, mutta me olemme ottaneet velkaa ja lahjoitamme Afrikkaan sitä velkarahaa. Tulevat sukupolvet maksaa, ei ole meidän ongelma!
🇺🇦🇮🇱
Eikös piti olla ensimmäinen sana
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa törkeä mainos!!! Nyt joutaisi noin mainostava häpeämään itseään ja firma antamasn potkut!
jäitkö kuuri työttömäksi? Ei hätää! Meille voit tulla töihin, mutta maksat siitä jollekin toiselle!
laitan kyllä palautetta tuonne!
Oveikös tuohon tiivisty se, mitä meille suomalaisille on syötetty jo pitkään. Suomella ei ole rahaa, mutta me olemme ottaneet velkaa ja lahjoitamme Afrikkaan sitä velkarahaa. Tulevat sukupolvet maksaa, ei ole meidän ongelma!
Nyt on niin syväluotaava ja asiantunteva analyysi suomen kansantaloudesta että on oksat pois! Voi hellanlettas...
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua risoo kuntien ja valtion lukemattomat turhat työpaikkailmoitukset virkoihin, joihin on jo olemassa työntekijä. Joku ketjutetulla sopimuksella löysässä hirressä roikotettava ihmisparka joutuu yhä uudelleen hakemaan omaa työpaikkaansa, ja siihen samaan paikkaan hakee parhaimmillaan satoja ihmisiä, jotka luulee, että siellä on oikeasti paikka avoinna. Yhdenkään aidon hakijan hakemuksia ei kukaan edes avaa.
Haen itse kunta-alan töitä ja teen jokaisen hakemuksen huolellisesti ja ajan kanssa, niin kuin aina neuvotaan. Ei saa käyttää samaa CV:täkään, kun pitää jokaista työnantajaa helliä erilaisella ansioluettelollakin. <3
Taas viime viikolla tuli sähköpostia paikasta, johon minua ei valitettavasti valittu. Olin pätevä, kokemusta tismalleen siitä mitä työ sisälsi, ja kuvittelin pääseväni vähintään haastatteluun. Kun etsin LinkedInistä paikan saaneen, niin hänhän oli ollut samassa hommassa jo vuosikaudet.
Kunnan ja valtion virkoihin ja toimiin otetaan a) joko omasta poolista tai b) jos ei löydy sieltä, otetaan sellainen jolla on kokemusta valtiolla tai kunnalla työskentelystä.
Harvoin kunnalla työskennellyt pääsee yksityiseen organisaatioon ja päinvastoin.
t. Kunnalla työskentelevä, hakenut myös yrityksistä töitä, siinä onnistumatta
Nuo on tosiaan yhtä hyödyllisiä kuin palkattomat puhelinmyyjän "työpaikat".