Imuroidaanko hotellien ja hyttien vuoteet lakananvaihdon yhteydessä?
Näin käsketään toimia kotioloissa jos on syyhy. Tarkkoittanee sitä että pelkkä lakananvaihto ei riitä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse joskus kesätöissä hostellissa, en imuroinut edes lattioita (saati sitten sänkyjä) ja aikaa meni silti tuplasti "sallittuun" nähden eli työskentelin käytännössä puolikkaalla palkalla. Kuukauden jaksoin, sitten lähdin pois. Työ oli tavallaan jopa aikamoisen mukavaa, mutta kiireen tuntu ei.
Kuka nykyaikana menee hostelliin????
Tai ruotsinlaivalle?
Olin joskus kesätöissä hotellisiivoojana eikä todellakaan imuroitu sänkyä.
Torakoita ja luteita vastaan MATKAILIJAN paras (ainoa?) on LAVENTELI.
Luontaistuotekaupasta laventeli pussukka matkalaukkuun ja siellä myödään myös LAVENTELIVETTÄ suihkepullossa.
Kun suihkuttaa hiukan laventelivettä sängyn reunamille ja vaikka itseensäkin hieman , ei ainakaan rotikat vilistä sänkyyn.
Huom : matkalaukku kannattaa pitää kylpyhuoneessa silloin kun se on kuiva .. Siellä vähiten tekstiilejä ..
Syyhyyn ei tepsi edes laventeli 😮💨
Vierailija kirjoitti:
Eipä tee mieli matkailla missään muodossa. Tiedä mikä hyppää kyytiin missäkin.
Pysy sinä tantta vaan siellä Kainuussa ja kattele sitä mettänreunaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain puoli minuuttia/huone on yleensä aikaa siivoukseen, kun tehdään pareittain. Sisko teki sitä hommaa ja sanoi että ei ole sen jälkeen hotelleissa yöpynyt.
Missäpä te köyhät muutenkaan matkailisitte.
Vierailija kirjoitti:
Ei imuroida hotelleissa, ei imuroitu edes viiden tähden hotellissa kasarilla, vaikka tsekkauksia tehtiinkin valkoiset hanskat kädessä pölystä ja tavaroiden oikeasta järjestyksestä.
Mutta kyllä petivaatteita vaihtaessa kurkattiin sijauspatjat ovatko ok. Imurointi lattian puhdistukseen tarkoitetulla laitteella olisi tuonut sänkyyn vain likaa eli likainen petari vaihdettiin toiseen.
Ei syyhyn pitäisi tarttua, jos lakanat vaihtaa.
Miksi sitten kotona lakanavaihto ei riitä, vaan patja pitää imuroida ja tuulettaa? Hotelleissa/hyteissä lakana vetäistään vauhikkaasti pois, ei ne syyhypunkit siinä mukana lähde, kyllä ne tippuu punkkaan. Tyynyistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei imuroida hotelleissa, ei imuroitu edes viiden tähden hotellissa kasarilla, vaikka tsekkauksia tehtiinkin valkoiset hanskat kädessä pölystä ja tavaroiden oikeasta järjestyksestä.
Mutta kyllä petivaatteita vaihtaessa kurkattiin sijauspatjat ovatko ok. Imurointi lattian puhdistukseen tarkoitetulla laitteella olisi tuonut sänkyyn vain likaa eli likainen petari vaihdettiin toiseen.
Mummo puhuu nyt 40 v takaisista asioista.
Ei nyt ihan, enkä ole mummokaan vielä, mutta pointti oli se, että nykyään varmaan siivoukseen on vielä vähemmän aikaa. Tuolloin hotellilla oli oma siivoushenkilökunta ja meillä oli pikkumustat ja valkoinen essu työasuna. Myös pukeutuminen tarkastettiin, piti olla mustat sukkahousut ja avokkaat, olimme myös kerroshoitajina iltavuorossa.
Tuon kesän jälkeen kyllä tulee jätettyä siivoojille hyvät tipit. Raskasta duunia se on varsinkin kesäkuumalla. Nykyisin onneksi on ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse joskus kesätöissä hostellissa, en imuroinut edes lattioita (saati sitten sänkyjä) ja aikaa meni silti tuplasti "sallittuun" nähden eli työskentelin käytännössä puolikkaalla palkalla. Kuukauden jaksoin, sitten lähdin pois. Työ oli tavallaan jopa aikamoisen mukavaa, mutta kiireen tuntu ei.
Kuka nykyaikana menee hostelliin????
No miksi ei menisin? Mitä se nykyaika tänä vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kotona lakanavaihto ei riitä, vaan patja pitää imuroida ja tuulettaa? Hotelleissa/hyteissä lakana vetäistään vauhikkaasti pois, ei ne syyhypunkit siinä mukana lähde, kyllä ne tippuu punkkaan. Tyynyistä puhumattakaan.
Ehkä niitä punkkeja on kotona enemmän? En tiedä, mutta lääkäreiltä ei ole sellaista ohjetta tullut, että pitäisi välttää hotelleja syyhyn välttääkseen.
Tartuin ketjuun, kun olen taas Saksaan lähdössä ja olen joka yö eri hotellissa. Ajamme Ruotsin läpi, kun pitää käydä Tanskassakin, joten laivalla pitää yöpyä. Olen siis itsekin huolissani syyhystä ja olen uutisia lukenut aiheesta "miten vältän".
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivojen hyteissä on vaara vain noissa perhehyteissä. Missään ikkunattomassa kahden hengen hyteissä eivät syyhyperheet matkusta.
Kyllä on syyhypunkit tulleet ronkeliksi. Sinkut ei kelpaa niillekkään, alkavatkohan kohta valita pelkästään suurperheitä.
Jos lakanassa jokin kutkuttaa hotellissa, sitä ei tiedä mikä se on. Paitsi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lakanassa jokin kutkuttaa hotellissa, sitä ei tiedä mikä se on. Paitsi myöhemmin.
Yleensä vaan naima hammasta kutkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivojen hyteissä on vaara vain noissa perhehyteissä. Missään ikkunattomassa kahden hengen hyteissä eivät syyhyperheet matkusta.
Kyllä on syyhypunkit tulleet ronkeliksi. Sinkut ei kelpaa niillekkään, alkavatkohan kohta valita pelkästään suurperheitä.
Eiköhän se ole juuri sinkut, joilla on pakkomielle panna m@mukkaita jatkuvasti, levitä syyhyä ja muita tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hotellit tai laivayhtiöt välitä jos niiden vuoteista saa syyhyn.
Vuodevaatteet on tietysti hygieeniset, mutta onko ne kädet mitkä laittaa ne paikoilleen ja jos patjasta tulee lakanan läpi punkki niin eihän sille mitään voi. Omat muovitetut lakanat vain mukaan ja aloittaa lomansa eristyssiivouksella :D
Samat kädet laittaa puhtaat lakanat, mitkä ensin poisti likaiset. Siinä hotellien hygieenisyys tiivistettynä.
Minäkin olen kerran kurkannut hotellissa sängyn alle enkä toista kertaa kurkkaa. Hyvä että pystyi nukkuun, sieltä ei oltu imuroitu varmaan vuoteen jos koskaan. Ja kyllähän ne punkit menee lakanoidenkin alle, ei auta niiden vaihtaminen.
Ei imuroida. Nyt kannattaa välttää lomia hotelleissa ym. T:siivooja
Menen vastedes vain sellaiseen hotelliin joka ilmoittaa imuroineensa patjat ja tyynyt huolellisesti. Jos mikään hotelli ei näin ilmoita, en ensi kesänä majoitu hotelleissa.
Risteilyjä en harrasta muutenkaan eikä laivayhtiöissä ikinä mentäisi siihen että niiden hytit olisivat kunnolla siivottuja.
Itse olin hotellihuoneessa kun tulivat siivoamaan. Ensin siivottiin vessa ja sitten samalla liinalla pyyhittiin huoneen pöydät ym tasot. Itse olen tehnyt siivoustyöhön ja ihmettelin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin hotellihuoneessa kun tulivat siivoamaan. Ensin siivottiin vessa ja sitten samalla liinalla pyyhittiin huoneen pöydät ym tasot. Itse olen tehnyt siivoustyöhön ja ihmettelin kyllä.
Katselin ruotsalaista dokkaria ja kyllä oli justiinsa noin. Vessanpöntön pyyhkimisen jälkeen otti hammasmukin ja samalla rätillä mukin putsaus. Yök. Ja TV-kamera kuvasi tätä siinä takana.
Mummo puhuu nyt 40 v takaisista asioista.