Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee?

Vierailija
05.03.2024 |

Nyt ne suunnittelee hallituksessa ruuan arvonlisäveron nostoa. Ruuan hinta on jo valmiiksi korkea ja jos se vielä tuosta nousee niin kansa alkaa kärsimään aliravitsemuksesta. Joo, puuroa ja makkaraa saa halvalla. Ei hyvää päivää, mihin tämä maa on menossa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia tiedossa ja paljon. Voi sanoa hyvästit monelle ravintolalle ja ruokapaikalle. Ruokajonot kasvavat, kun ihmisillä ei ole nytkään varaa ruokaan ja sitten sinne tulee vielä uusia. Työttömyys hyppää ihan eri sfääreihin. Tällä ei saada aikaan mitään hyvää.

Vierailija
2/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2007 kun oli "jakovaravaalit" jossa puolueet kilpaili kuka saa nostettua valtion menoja eniten niin keskusta voitti tuon ja laski ruuan alvia ja teki vähän muutakin. No, kaikki tiedämme mitä sen jälkeen on sitten tapahtunut. Nykyään puhutaan vähän eri asioista eikä kukaan edes tiedä mitä jakovara tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakoot. Kauppaketjut saa ainaki laskea hintojaan koska he tekevät ennätystuloksia

Vierailija
4/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on varaa kyllä nostaa, halpaahan se ruoka on vieläkin.

Vierailija
5/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, kohta on juustot ja makkarat homeessa kauppojen hyllyillä.

Vierailija
6/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tuo nousee.

Vierailija
7/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä sitten?  Lidlkin pudotti vasta jonkun tuotteen hintaa sentillä, iso mainos oli.  Pieni veronkorotus ei nosta alkuperäiseen.

Vierailija
8/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispaska ja kaikki turhat trendituotteet sinne kauppaan jää pilaantumaan sitten kun ihmiset joutuu priorisoimaan. Lihaa ostetaan taatusti ja kaikki muu sitten vähenee. 

Vierailija
9/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varastan jo nyt merkittävän osan ruuastani. Ainoastaan silloin en varasta jos paikalla on esim. 2 myyjää, saatika jos paikalla on vartija. Mutta kaupat ovat niin kitsaita että näin tapahtuu ehkä kerran kuussa.

Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun kokoomuslaisen ulina asiasta. Olin töissä 2022 asti, eli turha vetää sitäkään korttia esille.

Luonnollisesti jos palkkatyötä edelleen saa tulevaisuudessa sen sijaan että hakemuksiin ei tule edes vastausta, alan taas ostamaan ruokaa rahalla.

Vierailija
10/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen idioottikansa tulee hyväksymään kaikki korotukset. Sehän ei ole mikään menetys jos atomipommilla tuhottaisiin Suomi muulle maailmalle paljon parempi ettei suomalaisia enää ole. Ei suomalaista voi kertoa muulla sanalla kuin kuspää. On jo liikaa asioita tapahtunut että, täytyy olla kyse kuspäisyydestä muuten monia heikennyksiä ei olisi tapahtunut.

Vierailija
11/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu jostain aliravitsemuksesta - OMG - vi--u työttömätkin syö noin 4 kertaa enemmän kuin on tarve ja ostavat siihen vielä super kalliit tupakat ja kaljat päälle.

Aika kaukana ollaan aliravitsemuksesta, katsokaa vaikka tilastot, painot sen kun nousee, varsinkin köyhillä.

Vierailija
12/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nousta nuo rasva ja sokerituotteet vaikka 200-400%

Vierailija
13/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvispaska ja kaikki turhat trendituotteet sinne kauppaan jää pilaantumaan sitten kun ihmiset joutuu priorisoimaan. Lihaa ostetaan taatusti ja kaikki muu sitten vähenee. 

Äläs nyt, paremmat ihmiset maksavat että saavat olla edelleen parempia ihmisiä.

Vierailija
14/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla kauppiailla vuositulot 1-4 miljoonaa euroa, hesarin mukaan yhdellä jopa 6 miljoonaa vuodessa, kiitos näiden ruuan hintojen nostojen.

Siitä huolimatta nämä paskapäät eivät edes punalaputa tuotteita osassa kaupoista vaan heittävät ne mielummin roskalavalle.

Olin itse kauan aikaa sitten Sale:ssa töissä, ja siellä systemaattisesti meni laput tuotteisiin jotka vanhenemassa, ettei tule hävikkiä.

Sitten on täysin eri maailmassa elävät K-kauppiaat jotka tuhoavat elintarvikkeet mielummin kuin myyvät niitä edes pienellä alella vähävaraiselle. Olen itse korkeamoraalinen ihminen, mutta en kohta näe siinä mitään pahaa että joku laittaa syötäviä elintarvikkeita povitaskuun ja kävelee vaan ulos. Mitä väliä sillä on, kun iso osa niistä tuotteista päätyy muutenkin kaatopaikalle?

Vierailija
15/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suomalaiset paisunut aika mukavasti.

Vierailija
16/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhuu jostain aliravitsemuksesta - OMG - vi--u työttömätkin syö noin 4 kertaa enemmän kuin on tarve ja ostavat siihen vielä super kalliit tupakat ja kaljat päälle.

Aika kaukana ollaan aliravitsemuksesta, katsokaa vaikka tilastot, painot sen kun nousee, varsinkin köyhillä.

Hieno yleistys, ídiootti. Itse olen ollut työtön 6 vuotta siksi koska työkyvyttömyyseläkkeelle ei päästetä jalan halvaantumisesta huolimatta joka todettu lääkärillä.

En ole eläissäni polttanut yhtäkään tupakkaa, alkoholia viimeksi join 18 vuoden iässä. Olen 59v ja aina ollut töissä kunnes vammauduin.

Vakuutusyhtiön vakuutuslääkäri voi maagisesti kumota neljän muun ammattilääkärin lausunnot. Jäljelle jää kituuttelu toimeentulotuella halusit sitä tai et.

Vierailija
17/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tätäkin veronkorotusta vastaan jouduttiin ottamaan lisää velkaa? Saksia kun varmaan kuluu niin paljon ettei rahat riitä

Vierailija
18/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, olen karsinut kaiken kulutuksen niin lähelle nollaa kuin mahdollista.

Ruokana esim. vain lidlin punalaputetut lihat. Näin saa jopa pariksi päiväksi ruokaan proteiinit noin eurolla per päivä. Hiilariksi perunaa, saa ison kasan 50 sentillä.

Kasviksina voi syödä vaikka kaalia, saa valtavan määrän eurolla. Tulee c-vitamiiniakin.

Ruokajuomana vettä. Mausteet sekä suola riittävät iät ja ajat eli niille en juuri laske hintaakaan.

Pakko elää näin, kun bensa, sähkö ja lämmitys vievät nyt niin ison osan tuloista.

En käytä mitään palveluita, en syö enää ikinä ulkona, vuositasolla käytän noin 6000€ vähemmän rahaa kuin ennen ja se on kaikki pois lähialueiden yrittäjiltä.

Minä en ole ainoa joka toimii näin. Itse olen keskituloinen omistusasuja! Moni pienituloinen joutuu kiristämään vyötä vielä enemmän.

Vierailija
19/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla kauppiailla vuositulot 1-4 miljoonaa euroa, hesarin mukaan yhdellä jopa 6 miljoonaa vuodessa, kiitos näiden ruuan hintojen nostojen.

Siitä huolimatta nämä paskapäät eivät edes punalaputa tuotteita osassa kaupoista vaan heittävät ne mielummin roskalavalle.

Olin itse kauan aikaa sitten Sale:ssa töissä, ja siellä systemaattisesti meni laput tuotteisiin jotka vanhenemassa, ettei tule hävikkiä.

Sitten on täysin eri maailmassa elävät K-kauppiaat jotka tuhoavat elintarvikkeet mielummin kuin myyvät niitä edes pienellä alella vähävaraiselle. Olen itse korkeamoraalinen ihminen, mutta en kohta näe siinä mitään pahaa että joku laittaa syötäviä elintarvikkeita povitaskuun ja kävelee vaan ulos. Mitä väliä sillä on, kun iso osa niistä tuotteista päätyy muutenkin kaatopaikalle?

Helvetissä on kyllä erityinen paikka kauppiaille jotka ideologisista syistä (tyyliin 'ei tarvii täältä köyhän ostaa jos ei täyttä hintaa maksa') eivät laputa tuotteita vaan heittävät koko tuotteen mielummin roskakoriin.

Miten sosiopaattinen ja vastenmielinen ihmisen pitää olla, että rahan tienaamisen edellekin menee pienituloisen kiusaaminen ja agonisointi.

Vierailija
20/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on halpaa. Ostin tänään 22 hengelle päivän ruoat Lidlistä ja maksoi 14,52 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi