Toimeentulotuki
Miksi ei oteta huomioon onko hakija lyhyt 40 kg painava nainen tai satasen painava pitkä mies?
Ravinnontarpeet täysin eri.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lepokulutus 3500-4000kcal päivässä, tutun työttömän naisen lepokulutus 1000-1200kcal päivässä, onko reilua että molemmilla samat tuet?
Ja ei, en ole ylipainoinen.
Aikuisen naisen lepokulutus on noin 1400-1700kcl.
Tämä nainen on 155cm ja 50kg, lepokulutus 1000-1200kcal päivässä.
Hyvin tulen toimeen. Varmaa tuloa seitsemästä asunnosta ja osakeista vähän suola rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta. Sehän täällä on vakivastaus kaikkeen.
Pituuteen ja isompaan ruumiinrakenteeseen se ei kuitenkaan vaikuta. Pitkä ei vain hintelä kukkakeppi kuluttaa silti lähes poikkeuksetta enemmän kuin pienemmät ihmiset ja usein juuri naiset. Toki aineenvaihdunta on ihmisillä erilainen, mutta pääsääntöisesti isompi tarvitse tietenkin enemmän energiaa, vaikka olisi normaalipainoinen tai hoikkakin, mutta ei siis ihan täysi luikku.
Kaikki puhuu täällä jostain laihduttamisesta mutta kyllähän joku 2 metrinen mies tarvitsee aika paljon enemmän energiaa kuin vaikka 155cm nainen, vaikka ei olisi grammaakaan ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puhuu täällä jostain laihduttamisesta mutta kyllähän joku 2 metrinen mies tarvitsee aika paljon enemmän energiaa kuin vaikka 155cm nainen, vaikka ei olisi grammaakaan ylipainoa.
Juuri näin.
Ei sillä toimeentulotuella pelkkää ruokaa osteta, vaan siihen summaan on mitoitettu muutakin. Se isokokoinen mies laittakoon sitten suhteessa enemmän ruokaan, kun se nainen joutuu ostamaan pakollisia hygieniatuotteita kerran kuussa. On myös lääkevalmisteita, ne käsikauppavalmisteet jotka tulee ostaa sillä perusosan rahalla. Toisella voi olla tarve ostaa peruslääkkeitä enemmän kuin se toinen.
Määrässä on haettu keskivertoaikuisen menoihin riittävä määrä pelinappuloita. Turha siis vouhkata pelkästä ruoasta, kuin muitakin perustarpeita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasen painava pitkä mies mene raksalle töihin ja saa palkkaa.
Olen 195cm 90kg, hakenut raksalle kymmeniä kertoja enkä pääse edes harjoitteluun.
Ei ole mikään ihme ettet pääse edes harjoitteluun raksalle. Näin eilen Lidlin pihalla viisi tila-autoa, Puolan rekisterikilvissä ja kaikissa istui raksaukkoja. Keltaiset liivit päällä ja niissä luki erään rakennusfirman nimi. Lisää puolalaisia äijiä lappoi tila-autoineen kauppaan. Katselimme miehen kanssa autostamme montut auki että ei jumalauta. Kato ku puolalaista lappaa kauppaan.
Ei siinä tuessa kenenkään yksilöllisiä tarpeita oteta huomioon. Leipäjonoon tai sossuun yrittämään harkinnanvaraista jos ei rahaa saa riittämään.
Apteekin ravintojuomat on kalliita. Suolistopulmat ja allergiat vaikuttaa siihen, mitä ihminen voi syödä ja, mitä painaa.
Syökää silakkaa, minä juon nyt kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Syökää silakkaa, minä juon nyt kahvia.
Ei köyhien tarvitse kahvia juoda sanoi eräs toinen kokoomuslainen.
LUUERI, TÖIHIN MENETH