Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä voisi korvata maitotuotteet?

Vierailija
05.03.2024 |

Jos ei voi ollenkaan käyttää maitotuotteita, niin mitähän sitten tilalle? Mitä te maidottomat käytätte?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne täytyisi korvata jollakin, jättää vaan pois, jos ei voi niitä syödä. Ihminen ei tarvitse maitotuotteita elääkseen ja voidakseen hyvin.

Olet käsittämättömän hullu älykääpiö.  Kerro, millä esim. maito-allerginen korvaa maidosta saadun proteiinin. 

Etenkin ihminen, joka ei vatsan takia siedä papuja herneitä, eikä mitään muitakaan palkokasveja.

Proteiinia  Ja MAITOA  on kaikissa maidosta jalostetuissa tuotteissa: 

- maidossaja piimässä

- jogurteissa ja viileissä

- &

Olisko liha jotain?

Vierailija
42/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laktoositon? Magnesium. Mistä kalsium sinulle.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/hyvia_kalsiumin_lahteita_mai…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täysin maidoton koska käytän voita ja juustoa. Kahvini juon mustana ja ruoanlaitossa käytän kookosmaitoa tai -kermaa. Syön lähes päivittäin sokeroimatonta kookospohjaista jogurttia. Mihinkään kaura, soija tmv. korvikkeisiin en koske pitkällä tikullakaan. En leivo tai harrasta jälkiruokia, suurin ongelma on vieraat jotka kitisee kun ei ole kahvimaitoa.

Vierailija
44/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisimaitoakin on olemassa. Maistuu vähän erilaiselta kuin tavallinen maito, makeammalta. Voi tehdä itsekin: laita tehosekoittimeen 1,25 dl keitettyä riisiä (100 g), 2 kupillista vettä (500 ml), sekoita tasaiseksi ja siivilöi. 

Kävisikö se? 

Vierailija
45/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisimaitoakin on olemassa. Maistuu vähän erilaiselta kuin tavallinen maito, makeammalta. Voi tehdä itsekin: laita tehosekoittimeen 1,25 dl keitettyä riisiä (100 g), 2 kupillista vettä (500 ml), sekoita tasaiseksi ja siivilöi. 

Kävisikö se? 

Ei todellakaan

Vierailija
46/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaito on myös hyvää. Olen tehnyt itse manteleista ja käyttänyt keitossa. Kaupan mantelimaidot on jotain muuta. 

Vierailija
47/48 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytä vaikka manteli- ja kauramaitoa, jos jotain maitoa on pakko juoda ja syödä. 

En mä noita. Ne on pahan makuisia.

Vierailija
48/48 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa jos oikeassa elämässä puhuttaisiin kuten vauvapalstalla.

Olen ajatellut vaihtaa autoilusta pyöräilyyn, mikä pyörämerkki olisi hyvä? 

Olet sairas ääliö, ei kukaan pärjää ilman autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä