Miten tulla toimeen tyhmien ihmisten kanssa jotka luulevat olevansa älykkäitä?
Tyhmien ihmisten kanssa on minusta ihan helppo tulla toimeen. Mutta miten tullaan toimeen vain vähän keskivertoa älykkäämpien kanssa, jotka ovat opiskelleet ja lukeneet mutta eivät osaa ajatella loogisesti eivätkä näe faktoja jotka tyhmäkin näkee?
Kommentit (28)
Myötäilemällä ja ujuttamalla vähitellen niitä viisaampia ajatuksia heidän päähänsä. Tämä on tosi yleinen ongelma kun kaikki pääsevät opiskelemaan älykkyystasosta riippumatta. Opiskelu lisää tietomäärää, mutta ei tee kenestäkään älykästä.
Kaikki eivät ymmärrä ihmisten toimista tai persoonallisuusasioista vaikka olisivatkin lukeneet ja älykkäitä. Tästä kommentista ansaitsisin jo mitalin. T. Elämänkoululainen (ammattikoulun suorittanut)
Joskus olen sanonut, että pahinta jälkeä saa aikaiseksi sellainen, joka on innokas ja aikaansaava, mutta tyhmä. Vaatii monta henkilöä pelkästään olla korjaamassa niitä jälkiä. Eli sen henkilön työntuottavuus voi olla negatiivinen.
Taidat olla liian tyhmä tätä itse ratkaisemaan.
Itseään voi siedättää esim. av:llä
Vierailija kirjoitti:
Myötäilemällä ja ujuttamalla vähitellen niitä viisaampia ajatuksia heidän päähänsä. Tämä on tosi yleinen ongelma kun kaikki pääsevät opiskelemaan älykkyystasosta riippumatta. Opiskelu lisää tietomäärää, mutta ei tee kenestäkään älykästä.
Yrität siis päteä? Olen havainnut että olemalla aito oma itseni ja puhumalla normaalisti sekä suoraan saa parhaat tulokset jos on tarkoitus auttaa ymmärtämään. Muuten täytyy aina pelailla tilanteiden mukaisesti. Mun puolestani jokainen saa olla sellainen kuin on muuten.
Vierailija kirjoitti:
Itseään voi siedättää esim. av:llä
Ehdottomasti hyvä havainto. 👍
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen sanonut, että pahinta jälkeä saa aikaiseksi sellainen, joka on innokas ja aikaansaava, mutta tyhmä. Vaatii monta henkilöä pelkästään olla korjaamassa niitä jälkiä. Eli sen henkilön työntuottavuus voi olla negatiivinen.
Juu! Olisi edes laiska ja tyhmä, mutta on ahkera ja tyhmä. Se on se pahin yhdistelmä! Ehtii rikkoa enemmän, kun mitä muut ehtii korjata!
Antamalla heidän loistaa älyllään.
Empatialla siitäkin selviää. Suhtaudu ymmärtäen. Empatia kuuluu kaikkialle.
äly ja viisaus ei ole aina samassa päässä
Ei oikein mitenkään, jos ovat hankalia 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus yksi tällainen työkaveri, ja on muuten ihan totta. Kauhealla kiireellä tekemään kaikki väärin, ja sitten monta päivää korjailtiin jälkiä.
Esimiesten kanssa on vain pakko tulla toimeen. Mieti, että fiksumpi joustaa.
Outo aloitus. Dynamiikka ratkaisee kaikessa. Typeryksiä on jokaisessa sosiaaliluokassa.