Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaan osa-aikatyöstä nettona n.1000€/kk. Tekisi mieli irtisanoutua.

Vierailija
05.03.2024 |

Auto on pakollinen töissä, joten sen kulut jäisi heti pois jos lopettaisin työn. Lisäksi olen jatkuvasti väsynyt ja voin huonosti, painokin on noussut koska yöunet jäävät vähäisiksi joka aamuisen 04:30 herätyksen vuoksi. Mitä tekisit?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikasin herääminen nostaa painoa :D

Vierailija
2/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on tärkein omaisuus. Työpaikkoja löytyy uusia, mutta terveys menee lopullisesti vain kerran. Kyllähän tuo kertoo, että kortisolit on pahasti koholla ja siitä tulee lisäseurauksia ajan kuluessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aikasin herääminen nostaa painoa :D

No hehheh vaan itsellesi. Perhedy aiheeseen jos et tiennyt, että univaje helposti kerryttää painoa kun väsyneenä tulee syötyä miten sattuu. 

Vierailija
4/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta tulee vielä lisäksi se -300 e.

1000€ nettotuloilla ei tule toimeen omillaan. Kannattaa etsiä kokoaikatyö tai sitten toinen vaihtoeho on lopettaa työnteko kokonaan, koska vain jompikumpi kyllä / ei on kannattavaa taloudellisesti. Ja sitten ihmetellän taas ihmisten mustavalkoista ajattelutapaa. Mielestäni vika on työnantajissa, koska kaikki työnantajat mediassa ainakin haluaisivat tarjota kokoaikatyötä... ;)

Vierailija
5/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasta se pienikin ponnistaa, paremmat mahdollisuudet päästä vakituiseen työhön osa-aika työstä kun kotona makaamalla.

Vierailija
6/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, viime kuun palkka 1100 euroa käteen ja auto oltava että pääsee töihin. Nyt kun asumistuki loppuu, loppuu myös mun työssäkäynti. Laitan auton pois ja alan elämään sosiaalituilla. 

Vierailija
7/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä lisäksi soviteltua päivärahaa. 

Vierailija
8/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maasta se pienikin ponnistaa, paremmat mahdollisuudet päästä vakituiseen työhön osa-aika työstä kun kotona makaamalla.

En tiedä. Nykyään osa-aikaduuneissakin on näitä kilpailukielto- sekä karenssi-lausekkeita, niin työpäikkaa vaihtaessa ei ainakaan samankaltaista työtä saa tehdä, ettei ensimmäisen työnantajan markkinaetu häiriinny...

Vierailija
9/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työpaikasta mahdollista saada enemmän tunteja? Omassa työpaikassa on nollasopimuslaisia, mutta osa on saanut paremman sopimuksen kun on mennyt asiasta neuvottelemaan työnjohtoon. Toki kaikkialla ei vain yksinkertaisesti ole enempää tunteja tarjota.

Vierailija
10/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausten vuoksi parempi jäädä himaan ja nauttia elämästä. Keksiä jotain muuta.

Vierailija
11/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri on se mikä on jotenkin ihan hämäränpeitossa monille, kun ei yhtään mietitä elämää pidemmälle.

Vierailija
12/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irtisanoudu. Kotona lillimisestä tulee vielä pahempi olo kuin töissä käymisestä.

Vierailija
13/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkausten vuoksi parempi jäädä himaan ja nauttia elämästä. Keksiä jotain muuta.

Jep, se voi olla ainoa nautinto mitä jää jäljelle leikkausten jälkeen. Joten miksi ei tarttuisi tilaisuuteen ennenkuin sekin otetaan meiltä pois.

Vierailija
14/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vuosikausia silppua. Missä se maaginen vakityö luuraa?

Vierailija
15/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri on se mikä on jotenkin ihan hämäränpeitossa monille, kun ei yhtään mietitä elämää pidemmälle.

Ongelmaksi tuosssa muodostuu se semi-loisiminen. En voi hyväksyä sitäkään. Kokoaikatyö on ainoa vaihtoehto!

Vierailija
16/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä lisäksi soviteltua päivärahaa. 

Olen hakenutkin, tähän saakka se on tehnyt tästä paskatyöstä edes jotenkin kannattavaa. Nyt kun suojaosuus ja lapsikorotukset poistuvat, en tule saamaan käytännössä enää ollenkaan soviteltua. 

Vierailija
17/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tekemään keikkatyötä? Siitä maksetaan yleensä paremmin kuin tavallisesta osa-aikatyöstä.

Itse laskuttamallakin voi tehdä keikkaa. Työntekijän statuksen voi säilyttää silloin jos tekee töitä työosuuskunnan jäsenenä. Itse teen näin ja saan nettona käteen saman verran kuin sain vakituisesta kokopäivätyössä.

Ihan samaa työtä ja samassa työpaikassa teen nyt kuin silloin kun olin vakituinen kokopäiväinen työntekijä. YT-neuvotteluissa jouduin irtisanotuksi ja sen jälkeen olen tehnyt keikkatyötä.

Vierailija
18/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yrittäjyyden suuntaan viittaavaa ei kannata välttämättä tehdä, ellei ole varma menestyksestä. Tuet menee hyvin nopeasti.

Vierailija
19/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä irtisanoudu. Kotona lillimisestä tulee vielä pahempi olo kuin töissä käymisestä.

No ei tule! Ite irtisanouduin kun en enää kestänyt veemäisiä päälliköitä ja asiakkaita. Nyt hyvä olla vaikka rahaa vielä vähempi. Saan nukuttua, ei itketä ja kellonajalla ei ole mitään väliä, nukun sillon kun uni tulee ja hyvin sitä on riittänyt. Ai että mää nautin elämästäni.

Vierailija
20/20 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Nykyään osa-aikaduuneissakin on näitä kilpailukielto- sekä karenssi-lausekkeita, niin työpäikkaa vaihtaessa ei ainakaan samankaltaista työtä saa tehdä, ettei ensimmäisen työnantajan markkinaetu häiriinny...

Sellaiset kilpailukiellot ovat laittomia, jotka estävät työntekijää työllistymästä.

Oikeasti kilpailukiellot ovat päteviä esim. sellaisissa töissä ja tilanteissa, joissa työntekijä voisi viedä asiakkaat tai keksinnöt mennessään esim perustaessaan kilpailevan yrityksen tai siirtyessään kilpailijalle töihin. Silloinkin saa vaihtaa työpaikkaa mutta ei saa viedä asiakkaita eikä keksintöjä.

Jotkut työnantajat käyttävät kilpailukieltoja laittomin perustein, eivätkä sellaiset kiellot ole päteviä oikeudessa. Suomessa on elinkeinovapaus ja oikeus tehdä töitä valitsemallaan alalla. Se on mainittu perustuslaissa, eikä sitä voi millään paikallisella sopimuksella kieltää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi