Maailma tarvitsisi enemmän ihmisiä joilla on kristilliset arvot.
Oma avioliittoni parani huomattavasti kun ymmärsin oman roolini, ja mieheni roolin liitossamme. Kristittyjä kritisoidaan ja ihmiset maallistuvat kovaa vauhtia. Mutta en ymmärrä mitä pahaa ihmiset näkevät siinä, että joku haluaa olla parempi ihminen, kohdella paremmin läheisiään ja muita ihmisiä, jotta tekisi Jumalalle kunniaa. Nykymaailma syöttää meille täysin toisenlaista ideologiaa, jossa oma etu ja mielihyvä menee kaiken muun edelle ja tulokset ovat jo nähtävissä, eivätkä ne ole hyviä.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että esimerkiksi kiinalaiset tai muslimit ovat sitä mieltä, että maailma tarvitsee kristillisiä arvoja? Miten perustelisit heille, että maailma tarvitsee kristillisiä arvoja?
Ainakin sielläpäin maailmaa yhä useammat ihmiset kääntyvät kristityiksi. Että nähtävästi tarvitsevat.
Itseasiassa Eurooppa taantuu mutta muualla kristinusko leviää.
Jahas, sitä on lueskeltu luulevaisten pamfletteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että esimerkiksi kiinalaiset tai muslimit ovat sitä mieltä, että maailma tarvitsee kristillisiä arvoja? Miten perustelisit heille, että maailma tarvitsee kristillisiä arvoja?
Ainakin sielläpäin maailmaa yhä useammat ihmiset kääntyvät kristityiksi. Että nähtävästi tarvitsevat.
Itseasiassa Eurooppa taantuu mutta muualla kristinusko leviää.
Onko väitteellesi mitään lähteitä? Muita kuin lähetyssaarnaajien yksittäistapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin mitä ovat käytännössä nämä kristilliset arvot ja miten ne eroavat ihan vain yleishumaaneista arvoista?
Minun ajatusmaailmassa on kristilliset arvot rakastaa perhettään, läheisiä ja muukalaisiakin .Auttaa jos tarvivat apua , ei rahallisesti vaan vaikka juttelemalla jollekin yksinäiselle . Tässä yksi esimerkki .
Tonen on ahneus .Mitrn ihmisistä on tullut niin ahneita ? Elämme kuin viimeistä päivää.Punaiset laput on hyvä esimerkki miten piiskaamme itsemme ostamaan ruokaa ja tavaraa ,jota emme välttämättä tarvi. Minä minä kaikessa.
Jos näkisimme ne jotka jäävät varjoon ja jos mahdollista , olla heille vaan ystävä, auttava käsi. Eri tavoilla.
Mitäs ne kristilliset arvot on? Pistäkää lista ranskalaisin viivoin, ei jaksa lukea mitään esseetä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ne kristilliset arvot on? Pistäkää lista ranskalaisin viivoin, ei jaksa lukea mitään esseetä.
-Etuoikeuksia valkoisille, lihaa syöville cis-heteroille
Jos kristilliset arvot katoavat, on vallalla viidakon meininki.
"Minun ajatusmaailmassa on kristilliset arvot rakastaa perhettään, läheisiä ja muukalaisiakin .Auttaa jos tarvivat apua , ei rahallisesti vaan vaikka juttelemalla jollekin yksinäiselle ."
Hyviä ja kannatettavia arvoja mutta mikä tekee näistä jotenkin erityisen kristillisiä arvoja erotuksena kaikista muista arvoista? Ja noudattavatko kristityt noita jotenkin enemmän kuin ne jotka eivät ole kristittyjä?
Minusta nuo ovat ihan yleisihimillisiä arvoja joiden hyvyys ja tarpeellisuus on hyvin helppo ymmärtää ilman mitään uskonnollisuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä tekee sellaisia että niitä ei voisi olla ilman uskontoa?
Tai edes jotkut arvot. Moni menee tuolla ilman mitään periaatteita ja arvoja. Ovat onnettomia lopulta, tyhjyyden tunnetta ym.
Kristilliset arvot vai Jeesuksen arvot? Jeesushan opetti rakkautta, rauhaa, suvaitsevaisuutta ja anteeksiantoa. Kristittyjen arvoja sen sijaan ovat viha, sotaisuus, syrjintä ja kosto. Eli kumpia halutaan?
Vierailija kirjoitti:
Siksihän Raamattu ollaankin kieltämässä. Räsänen hyvä esimerkki tästä. Suomeen tulee uusia ajatuslakeja 2024 ja esim. Ranskassa ei saa epäillä influenssarokotteita. Ottakoon kuka tahtoo, mutta minä en ole näiden vuosikymmenten aikana ottanut, vaikka töissä on tarjottu jo 30 vuotta niitä.
Miten sinä perustelet väittämääsi? Minun tietojeni mukaan Räsänen ei saanut tuomiota vihapuheistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko niinkuin Kiinassa?
Kun Ap tutustut hieman oman kuplasi ulkopuolelle, niin huomaat, että muissakin kuin kristityissä piireissä pyritään hyveellisyyteen. Esimerkiksi buddhalaisuudessa pyritään palvelemaan kanssaihmisiä ja toimimaan siten, ettei vahingoittaisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin mitä ovat käytännössä nämä kristilliset arvot ja miten ne eroavat ihan vain yleishumaaneista arvoista?
Minun ajatusmaailmassa on kristilliset arvot rakastaa perhettään, läheisiä ja muukalaisiakin .Auttaa jos tarvivat apua , ei rahallisesti vaan vaikka juttelemalla jollekin yksinäiselle . Tässä yksi esimerkki .
Tonen on ahneus .Mitrn ihmisistä on tullut niin ahneita ? Elämme kuin viimeistä päivää.Punaiset laput on hyvä esimerkki miten piiskaamme itsemme ostamaan ruokaa ja tavaraa ,jota emme välttämättä tarvi. Minä minä kaikessa.
Jos näkisimme ne jotka jäävät varjoon ja jos mahdollista , olla heille vaan ystävä, auttava käsi. Eri tavoilla.
Miksi kristityt ajavat juuri päinvastaista politiikkaa tämänpäivän hallituksessa?
Kristinuskon ongelmia ovat mm. seuraavat:
Jumalasta on tehty mies. 
Naisten pitää Paavalin mukaan luopua sananvapaudesta seurakunnassa ja itsemääräämisoikeudesta aviomiehen kanssa, mutta miehiä ei vaadita luopumaan yhdestäkään tärkeästä ihmisoikeudesta.
Lapsikaste: Lapsikasteen historia on synkkä ja ikävä. Se kehitettiin hengelliseksi kiristyskeinoksi aikana, jolloin maallinen ja kirkollinen valta kamppalivat siitä, kumpaa kansa tottelee. Kuninkailla oli sotilaita, joten maallista valtaa toteltiin enemmän. Niinpä kirkonMIEHET kehittivät teorian, jonka mukaan jos lapsi kuolee kastamattomana, se joutuu limboon, ikuisiksi ajoiksi eroon jumalasta. Tähän kun lisättiin sitten se, että jos ei tottele kirkkoa ei saa sakramentteja, mukaan lukien kaste, aikana jolloin lapsikuolleisuus oli valtavaa.
Jos olisin kristitty ja minulla olisi lapsia, työskentelisin lapsikasteen poistamiseksi sakramenteista, enkä antaisi kastaa lapsiani. Tämä lapsikasteen kehittäminen vain ja ainoastaan kiristyskeinoksi jotta ihmiset tottelisivat, on niin vastenmielinen juttu, että siitä pitäisi puhua enemmän. Lähde tälle tiedolle on muuten oikeustieteellisen pääsykoekirja nimeltään "Miksi oikeus muuttuu:"
Ja viimeisenä ongelmana se, että kaikki se hyvä mikä kristinuskosta löytyy, on löytynyt muista uskonnoista jo aikaisemmin, kierrätystavaraa siis kaikki.
Olen samaa mieltä. Käyttäydymme niin että vahingoitamme itseämme ja toisiamme. Tarvitsemme kristillisiä arvoja ohjaamaan toimintaamme.
Samalla tarvitsemme rohkeutta sanoa EI. Tarvitsemme rohkeutta kyseenalaistaa ja ajatella itse.
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei tarvitsisi enemmän ihmisiä lainkaan.
Syntyvyys on romahtanut.
Kyllä nuo 1900-luvun maailmansodat käytiin ihan muista syistä kuin uskonnon takia.
Ja kannattaa muistaa, että kyllä tulellakin on tehty kamalia asioita, eikä silti kukaan ole luopumassa grillaamisesta.
Kristilliset arvot ok, mutta ihmis-sydämen muuttumiseen tarvitaan Pyhää Henkä jonka ihminen saa lahjaksi uskoon tullessaan. Se muuttaa sisältäpäin joskus nopeasti joskus hitaasti, kuitenkin vieden ihmistä lähemmäs Jumalaa, joka on pojassaan antanut meille tämän tien luokseen.
"Mutta en ymmärrä mitä pahaa ihmiset näkevät siinä, että joku haluaa olla parempi ihminen, kohdella paremmin läheisiään ja muita ihmisiä, jotta tekisi Jumalalle kunniaa."
Koska ollaksesi parempi ihminen, kohdellaksesi läheisiäsi ja muita ihmisiä paremmin, ei tarvita uskontoa. Näitä asioita voi olla ihan ilman uskontoakin.
Usein vaan kun nämä ominaisuudet ilmiintyvät uskonnon alla, monet niitä harjoittava ihminen pitää itseään niin paljon parempana kuin muita ihmisiä. Mikä on sinällään aika hauska paradoksi.
Jos ihmettelet miksi ihmiset "maallistuvat", niin varmaan se johtuu siitä miten absurdeja jotkin uskonnot ovat. Ihmisoikeuksien ja tasa-arvon sortaminen oikeutetaan sillä, että viitataan vanhaan ihmisten suusta suuhun ja lopulta moniksi eri versioiksi kirjoitettuun tarinakirjaan kirjaimellisesti ilman minkäänlaista faktapohjaa mihinkään. Jos yrität käydä näistä asioista keskustelua ja udella, että millä perusteella vaikka joku vihaa jotain ihmisryhmää niin argumenttina annetaan vastaus "koska kirjassa lukee niin!"
Niin kauan kuin joku oikeuttaa vihansa tai ahdasmielisyytensä uskonnolla, niin niin kauan sitä ei voi ottaa tosissaan.