Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma tarvitsisi enemmän ihmisiä joilla on kristilliset arvot.

Vierailija
05.03.2024 |

Oma avioliittoni parani huomattavasti kun ymmärsin oman roolini, ja mieheni roolin liitossamme. Kristittyjä kritisoidaan ja ihmiset maallistuvat kovaa vauhtia. Mutta en ymmärrä mitä pahaa ihmiset näkevät siinä, että joku haluaa olla parempi ihminen, kohdella paremmin läheisiään ja muita ihmisiä, jotta tekisi Jumalalle kunniaa. Nykymaailma syöttää meille täysin toisenlaista ideologiaa, jossa oma etu ja mielihyvä menee kaiken muun edelle ja tulokset ovat jo nähtävissä, eivätkä ne ole hyviä.

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hah haa, kun sinulla on elämässäsi tärkeintä pyrkiä hyvään, noudatat juuri Jeesuksen käskyä arvon ns. ateisti."

Olet ymmärtänyt tuon nyt vähän väärin päin. Jeesuksen arvot ovat samat kuin onollut monissa muissa uskonnoissa joten ei hän mitään ihan uutta keksinyt. Ihminen on luonnostaan laumaeläin ja siksi välittää myös kanssaihmisistään.

Vierailija
162/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset arvot liitetään perusarvoihin,mitkä todettu hyviksi ,iän kaiken .Perhe ,uskonto kotimaa. Perinteiset konservatiiviset ja kristilliset perhearvot ovat olleet yhteiskuntamme perusta vuosisatojen ajan.

Ei tasa-arvoisen yhteiskunnan.

Tarkoittanet kommunismia, jossa jokaisella on kaikkea yhtä paljon eikä kenelläkään ole jakaa omastaan toisille. Todella tavoiteltavaa, not. Mites naapurissa kommunismi onnistui? Oliko kansa onnellinen ja kaikilla oli kaikkea tasan yhtä paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa tarvitaan lestadiolaisia 

siitä en tiedä, mutta heidän "uskontonsa" on minusta bisnes-uskonto. Sulle-mulle jne. Tee mulle vesikatto, niin teen sulle putkityöt.

Vähän sama kuin EU:n markkinaorganisaatio, jonka tehtävä on edistää kauppaa ja tuotantoa.

Vierailija
164/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hah haa, kun sinulla on elämässäsi tärkeintä pyrkiä hyvään, noudatat juuri Jeesuksen käskyä arvon ns. ateisti."

Olet ymmärtänyt tuon nyt vähän väärin päin. Jeesuksen arvot ovat samat kuin onollut monissa muissa uskonnoissa joten ei hän mitään ihan uutta keksinyt. Ihminen on luonnostaan laumaeläin ja siksi välittää myös kanssaihmisistään.

Jeesuksen arvot ja käskyt ovat tarkoitettu kaikelle kansalle. Ensisijaisesti ihminen välittää itsestään ja kerätessään aarteita maan päälle, ei hän anna lantin lanttia vaikkapa kerjäläiselle. Mitä rikkaampi sitä pihimpi, vaikka pitäisi aina jakaa omastaan tarvitseville.

On totta, että ihminen välittää laumansa jäsenistä ja huolehtii niistä, mutta sotii toisia laumoja vastaan ja varastaa sotasaaliikseen heidän omaisuutensa ajaen heidät köyhyyteen.

Jeesus oli siitä erikoinen, ettei hän rikkaita kumarrellut vaan nosti esiin yhteiskunnan halveksituimmat ihmiset. Hän antoi esim. prostituoidulle anteeksi sillä ehdolla, ettei jatka synnin tekemistä. Tämä nainen teki parannuksen. Mitä halveksittavaa löydät Jeesuksen toiminnasta yhteiskunnan heikoimpien hyväksi?

Vierailija
165/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen Käskyä.

Neuvoja ja ohjeita. Käytännöllisiä.

Vierailija
166/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin mitä ovat käytännössä nämä kristilliset arvot ja miten ne eroavat ihan vain yleishumaaneista arvoista?

..........

Kymmenen Käskyä. Hyviä arvoja ja käytännön neuvoja.

Uudessa Testamentissa kymmenen käskyä tiivistyy rakkauden kaksoiskäskyyn. Kaikki sisältyy siihen.

Vierailija
167/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilman sitä kristillisyyttä niin joo, osa arvoista voisi toimiakin.

Vierailija
168/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin espanjalaisia inkvisiittoreita?

Vierailija
169/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset arvot liitetään perusarvoihin,mitkä todettu hyviksi ,iän kaiken .Perhe ,uskonto kotimaa. Perinteiset konservatiiviset ja kristilliset perhearvot ovat olleet yhteiskuntamme perusta vuosisatojen ajan.

Tarkoittanet kommunismia, jossa jokaisella on kaikkea yhtä paljon eikä kenelläkään ole jakaa omastaan toisille. Todella tavoiteltavaa, not. Mites naapurissa kommunismi onnistui? Oliko kansa onnellinen ja kaikilla oli kaikkea tasan yhtä paljon?

"eikä kenelläkään ole jakaa toisille omastaan" -näinkö se kapitalismissa, että varakkaampi jakaa omastaan?

Vierailija
170/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa tarvitaan lestadiolaisia 

siitä en tiedä, mutta heidän "uskontonsa" on minusta bisnes-uskonto. Sulle-mulle jne. Tee mulle vesikatto, niin teen sulle putkityöt.

Vähän sama kuin EU:n markkinaorganisaatio, jonka tehtävä on edistää kauppaa ja tuotantoa.

Eli onko outoa, kun yhteisön jäsenet tekevät palveluksia toisilleen ja vaihtavat niitä? Vai tarkoitatko, että tekevät vain vastapalveluksen toivossa?

Mihin organisaatioon sitten kuuluu sellainen, joka saa vesikattonsa ja putkityönsä vain rahalla, eikä tee toisen hyväksi mitään ilman rahaa? Tai se, joka saa aina ilmaisia kyytejä, eikä mene kyydin tarjoavan muuttoavuksi, ikkunanpesuavuksi tai käy edes kaupassa kun toinen on kipeä?

Vierailija
171/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkkee Lusifeerin tykö.

Vierailija
172/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"eikä kenelläkään ole jakaa toisille omastaan" -näinkö se kapitalismissa, että varakkaampi jakaa omastaan?

Kyllä. Monimiljonäärit tekevät hyvää työtä lahjoittaessaan sydäntään lähellä oleville järjestöille ja ihmisille jakamalla omista rikkauksistaan. Välttääkseen jatkuvaa kerjäläisten eli eri järjestöjen vaatimuksia antaa heillekin he tekevät sen salassa muilta, joka on heidän oikeus ja osoitus hyväsydämisyydestä.

Kapitalismissa ei anneta kenellekään ja rikkaudet kas kummaa kerääntyvät Suuren Johtajan lähipiirille ja hännystelijöille. Tämä on niin moneen kertaan nähty etenkin, kun asiat tulevat ilmi kommunismin murennuttua tyhjiin.

Vierailija
173/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihmiset jakavat omastaan verojen kautta. Ei ole ihan aukoton systeemi, koska laissa on porsaanreikä, jota hyödyntävät usein nekin, jotka ovat aiemmin hyökänneet porsaanreikää vastaan. Sosialistista tulee nopeasti kapitalisti tilaisuuden saadessaan. Tilaisuus tekee varkaan, sanotaan.

Vierailija
174/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kristityt kuvittelevat, että vain heillä on moraalia ja hyviä aikomuksia?

Itse tulen uskonnottomasta suvusta ja en minä ryöstä ja r*iskaa vastaantulijoita ihan huvin vuoksi. Lähinnä se on pelottavaa että tarvitsee jumalan kertomaan mikä on oikein ja väärin, eikö kristityillä ole omatuntoa. Onko aino syy käyttäytyä hyvin helvetin pelko?

Vierailija
175/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristityt kuvittelevat, että vain heillä on moraalia ja hyviä aikomuksia?

Itse tulen uskonnottomasta suvusta ja en minä ryöstä ja r*iskaa vastaantulijoita ihan huvin vuoksi. Lähinnä se on pelottavaa että tarvitsee jumalan kertomaan mikä on oikein ja väärin, eikö kristityillä ole omatuntoa. Onko aino syy käyttäytyä hyvin helvetin pelko?

Jumala kaikessa viisaudessaan on ns. asentanut jokaisen syntyvälle ihmiselle omatunnon, joka saa käyttäytymään niin uskovaisen kuin ateistinkin omantunnon mukaan ja välttää morkkiksen takia käyttäytymistä sitä vastaan. Sitä sanotaan synnin tunnoksi. Helvetillä ei ateisteja pelotella, koska heidän ymmärryksensä ei riitä käsittämään, että meillä on vain yksi ainoa elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, josta ei voi valittaa.

Kun ateistit saavat uskon lahjan, he ymmärtävät asian ja pyytävät katkerasti anteeksi tekemiään vääryyksiä. Anteeksi he saavatkin. Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen.

Vierailija
176/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on kuitenkin jo yli kaksi miljardia kristittyä. Ei vaikuta siltä, että kovin suuri osa näistä yrittäisi olla parempia ihmisiä ja kohdella toisia hyvin.

Mä oon itse ateisti, ja mulle tärkeintä elämässä on pyrkiä hyvään. Tää ei ole kristillinen arvo. 

Hah haa, kun sinulla on elämässäsi tärkeintä pyrkiä hyvään, noudatat juuri Jeesuksen käskyä arvon ns. ateisti. Taidat poimia rusinat pullasta, mitä kuuluu Jeesuksen opetuksiin ja esiinnyt hyvänä ihmisenä siksi. Mitä häpeämistä on sanoa, että kristillisyydessä on hyvät tavoitteet ja Jeesuksen opettamat periaatteet, joita mielelläsi noudatat. Vai meneekö kovikselta uskottavuus ateistijengissä? Mitä sitten, jos kohtaat arvostelua heidän puolelta? Viittaat sille kintaalla ja jatkat hyvän tekemistä.

No enhän. Mun oma pyrkimys hyvään ei tule Jeesuksen käskyistä. Mä en ajais sikoja mereen enkä kivettäis viikunapuuta, koska ne ei ole hyvään pyrkiviä tekoja, vaan väärin. Jeesus ei nähnyt näissä ongelmaa. Varmaan joissain asioissa hän oli ihan ok moraaliltaan, mutta ei riittävän. Ei mulle riitä sellainen hyvään pyrkiminen, missä sitten kuitenkin tapetaan toisia jne. 

Miltä kovikselta? Hyvään pyrkiminen ei oo kauhean "kovaa" tietääkseni. Enkä oo ikinä törmännyt siihen, että ateistit kritisois hyvään pyrkimistä. 

Vierailija
177/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo tarvitsee enemmän spirituaalisesti heränneitä sielutietoisia ihmisiä. Suurin osa nukkuu ja elää EGO- elämää. Uskonto kuuluu maapäälliseen EGO- elämään suureksi osaksi normeineen ja sääntöineen. Ihmisille tulee turvallinen olo, kun on joku normisto, jonka mukaan elää: Minä olen vaimo, niin minun kuuluu kunnioittaa miestäni, hoitaa kotia ja lapsia ja olla kiltti. Minä olen mies, niin minun kuuluu tuoda rahaa perheeseen jne. Sitten ollaan tyytyväisiä, kun eletään näiden sääntöjen ja normien mukaan oikein. Tulee olo, että elää oikealla tavalla ja suorittaa sitä, mitä kaikki ihannoivat ja pitävät oikeana tapana elää. Sitenhän aloittajakin tämän asian esitti. Kuitenkin tuollainen elämä perustuu myöskin ehdollisuuksiin: jos sinä teet näin, niin minä puolestani noin, niin sitten meillä on toimiva avioliitto ja perhe. Tällaiseen ehdolliseen "rakkauteen" perustuu suurin osa esim avioliitoista. Mutta sellaista elämä maan päällä on. Halutaan, että on rahaa, työ, puoliso ja lapsia. Rahalla halutaan ostaa kaikenlaista maallista kivaa jne. On kuitenkin myös erilaista elämää, ehdotonta rakkautta ja tietoisuus siitä, että tämä elämä maanpäällä on vain hetken huumaa ja jatkuu sitten seuraavassa elämässä. Maanpäällisen elämän takoitus on sielun kehittyminen ja oppiminen, EGOn vääristyneiden haavojen parannus ja sen ymmärtäminen, että nekin ovat vain pintaa, eivätkä oikeasti kosketa sieluamme, joka on ehjä ja puhdas ja elää ikuisesti.

Vierailija
178/178 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on kuitenkin jo yli kaksi miljardia kristittyä. Ei vaikuta siltä, että kovin suuri osa näistä yrittäisi olla parempia ihmisiä ja kohdella toisia hyvin.

Mä oon itse ateisti, ja mulle tärkeintä elämässä on pyrkiä hyvään. Tää ei ole kristillinen arvo. 

Hah haa, kun sinulla on elämässäsi tärkeintä pyrkiä hyvään, noudatat juuri Jeesuksen käskyä arvon ns. ateisti. Taidat poimia rusinat pullasta, mitä kuuluu Jeesuksen opetuksiin ja esiinnyt hyvänä ihmisenä siksi. Mitä häpeämistä on sanoa, että kristillisyydessä on hyvät tavoitteet ja Jeesuksen opettamat periaatteet, joita mielelläsi noudatat. Vai meneekö kovikselta uskottavuus ateistijengissä? Mitä sitten, jos kohtaat arvostelua heidän puolelta? Viittaat sille kintaalla ja jatkat hyvän tekemistä.

No enhän. Mun oma py

Niinkuin arvelinkin, sinä poimit rusinat pullasta ja väität itse keksineesi Jeesuksen hyvät teot. Olet ilmeisesti rauhaa rakastava ihminen ja niin pitää ollakin. Olet aivan oikealla tielllä. Sotaisat kansat eivät osaa olla rauhassa vaan sotivat, kun eivät muuta halua ja osaa.

Sinä olet käsittänyt väärin Jeesuksen tekoja, ne olivat ainoastaan ihmisille parhaaksi. Haluat nähdä hänessä vain pahuutta, mutta Jeesus oli maailman ainoa synnitön ihminen. Saatana ja demonit ovat läpeensä pahoja ja haluavat viedä mukanaan helvettiin niin paljon ihmisiä kuin vain pystyvät. He eivät käsitä vielä, että helvetti on ainoastaan heille tarkoitettu,ei ihmisille. Mutta meille annettiin vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta, tehdä hyviä tekoja tai pahoja tekoja. Pahat teot vievät ihmiset helvettiin.

Toivottavasti jatkat rauhassa elämistä ja jonain päivänä Jeesus saattaa ilmestyä sinulle. Toivon sinulle pelkkää hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi