Tori.fi pilattiin uudistuksella :(
En ole yleensä sellainen "entinen oli aina parempi" -tyyppi ja suhtaudun positiivisella asenteella uudistuksiin.
Mutta voi että harmittaa tuo Tori! Se on ollut ainoa (suomalainen) nettikirppis, jota olen jaksanut käyttää, koska on ollut alustaltaan niin selkeä ja näppärä. Nyt tuo Torikin on sellainen liian täysi ja sekava, isoja mainoksia välissä, kuvat liian isolla jo esikatselussa, liikaa ominaisuuksia joita en tarvitse ja sitten monet tosi kätevät jutut, kuten se, että pystyi valitsemaan nopsaan että mlltä alueelta tuotteita etsii, ovat hävinneet.
Samanlainen sekava alusta kuin mitä esim. Huuto.net on nykyään. No, tuleepa selattua vähemmän ja tehtyä vähemmän heräteostoksia
Kommentit (76)
Itse olen huomannut että varsinkin viestit näkyy iPadilla Chrome-selaimella todella kummallisen sekavasti ja se menee siihen Torin Beta-versioon. Nyt Windows tietokoneella Mozilla selaimella toimii viestit paljon paremmin.
Minä en pääse tuohon betaan ollenkaan. Onkohan siinä ip-osoitteen mukaan tehty ohjaus kumpaan menee. Osa käyttäjistä otettu tahtomattaan koekaniineiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pääse tuohon betaan ollenkaan. Onkohan siinä ip-osoitteen mukaan tehty ohjaus kumpaan menee. Osa käyttäjistä otettu tahtomattaan koekaniineiksi.
Jep, kuulostaa, että toistaiseksi uudistukset päivitetty vain tietyille laitteille ja vain osalle käyttäjistä. Ainakin vaikuttaa siltä, kun tätä keskustelua lukee. Ihan erilainen näkymä ilmeisesti osalla kuin vaikka minulla
Hah, selaimen incognito-tilassa pääsee vanhaan tori.fi-osoitteseen, jos muuten ei pääse kuin betaan.
Enpä tiennyt tästä Sellpystä. Miten kukaan muukaan. Tarkoitan sitä ettei riitä että sinä tai minä tiedän. Kyse on siitä että tori.fi on muodostunut niin kattavaksi ja koko valtakunnassa (ja valtakunnan rajojen ulkopuolellakin, jopa Afrikassa....) tunnetuksi että hankala on jonkun marginaalisen kilpailla. Sivusto ei saa rahaa muuten kuin yrityksiltä mainosbannerista tai maksullisista ilmoituksista joten tämä kaman jobbaus on vain kätevä alusta jolla haetaan silmäpareja ja näkyvyyttä eikä ilmaiseksi ilmoittelija ole se pääasia minkä kyllä huomaa. Joka rahvas voisi vaikka pistää torin boikottiin, nyt kun norjalaiset ovat keksineet konstin rahastaa suomalaisten huomiolla, nälällä ja köyhyydellä.
Kyse on siitä että joku korjaa maailmaa työkseen. Koska joku asia maailmassa toimii on se korjattava rikki, sillä onhan työt tehtävä. Turha puhua edistyksestä. Jokuhan tämänkin siunaa, taustalla on raha. Tietty voidaan tehdä toimivia jotain "premium" systeemejä joita saa rahalla, sillä välin halpaa sontaa rahvaalle. Itse huomaan välillä ettei laatua saa välttämättä rahallakaan, mikä on sangen murheellista.
Mitähän laitetta tuo "uudistus" koskee? Ainakin tietokoneella näkyy se vanha tori.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän laitetta tuo "uudistus" koskee? Ainakin tietokoneella näkyy se vanha tori.
Mulla on läppärilläkin vain tarjolla se beta.tori.fi. Ihan oon oppinut tuota jo käyttämään ja ilmeisesti myöhemmin luvassa on mahdollisuus antaa myyjistä ja ostajista arvioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on läppärilläkin vain tarjolla se beta.tori.fi. Ihan oon oppinut tuota jo käyttämään ja ilmeisesti myöhemmin luvassa on mahdollisuus antaa myyjistä ja ostajista arvioita.
Kyllä sitä toki oppii käyttämään, mutta ei ole niin mukava käyttää kuin entistä. Ei tule itsellä varmasti enää selailtua sitä niin paljon kuin ennen. Samoin kävi Huuto.netinkin kanssa aikoinaan. Kun siitä tuli sekava mainosten täyttämä sivusto, käyntini siellä väheni ja nykyään käytän sitä hyvin harvoin.
No, ei meitä selkeyttä ja sujuvuutta näin paljon painottavia varmaan hirveästi ole ja suurin osa oppii tykkäämään uudestakin Torista. Itseä vain harmittaa, kun se on ollut yksi harvoista nopeasti toimivista ja selkeistä nettikirppiksistä. Oli niin kätevä heti ilmoituksen alla laittaa rastit ruutuun hakua tarkentaakseen jne. Eniten häiritsee ne kesken selailun ilmoitusten ja muun väliin tulevat isot mainokset. Ei vain jaksa, turhaudun ja lopetan selailun.
Todellakin metsään meni tämä uudistus. Entiset tarkennetut haut ei toimi ollenkaan. Harmi kun aikaisempi oli niin helppo käyttää ja helppo tehdä hakuvahteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on pilalla. Harrastan pyöräilyä ja seurasin aktiivisesti ajankuluksi myyntiin tulevia kilpapyöriä, josko sieltä tulisi joku helmi vastaan. Nyt kaikki aikuisten pyörät on ympätty samaan osastoon, ennen pyörätyypit oli erikseen (kilpa, maasto, City jne). Ei kiinnosta enää katsoa läpi 11 000 aikuisten pyörää, kun suurin osa niistä jotain 50 e hintaisia ruostuneita romuja.
On se kilpapyörä-osasto siellä edelleen.
https://www.tori.fi/koko_suomi/polkupyorat_ja_pyoraily/kilpapyorat?ca=1…
Ei siellä ole enää tuollaista osastoa, se on osastona Urheilu ja ulkoilu, siellä ei ole kilpapyöriä enää erikseen.
Ihan samaa mieltä. Olennaista olisi löytää oman alueen läheltä tavaraa mutta nyt se on mahdotonta. Nopea esim.piironkiwn selailu ei onnistu kun liian isot kuvat.
Miksi minulla näkyy edelleen se vanha?
Huijareilla tori.fi on pilattu, totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennyt tästä Sellpystä. Miten kukaan muukaan. Tarkoitan sitä ettei riitä että sinä tai minä tiedän. Kyse on siitä että tori.fi on muodostunut niin kattavaksi ja koko valtakunnassa (ja valtakunnan rajojen ulkopuolellakin, jopa Afrikassa....) tunnetuksi että hankala on jonkun marginaalisen kilpailla. Sivusto ei saa rahaa muuten kuin yrityksiltä mainosbannerista tai maksullisista ilmoituksista joten tämä kaman jobbaus on vain kätevä alusta jolla haetaan silmäpareja ja näkyvyyttä eikä ilmaiseksi ilmoittelija ole se pääasia minkä kyllä huomaa. Joka rahvas voisi vaikka pistää torin boikottiin, nyt kun norjalaiset ovat keksineet konstin rahastaa suomalaisten huomiolla, nälällä ja köyhyydellä.
Sellpy on itse asiassa paljon isompi kuin Tori, se toimii useammassa maassa ja taitaa olla H&M:n omistuksessa ellen ihan väärin muista. Mutta ei se mikään korvike Torille ole. Siellä ei voi myydä mitään isompaa kuten huonekaluja tai vaikka niitä kilpapyöriä, vaan ainoastaan vaatteita ja muita pienikokoisia tavaroita jotka mahtuvat Sellpyn postituskassiin. Sen lisäksi myyjälle ei tule hinnasta kuin pieni prosentti.
Mulla Android-puhelimessa kuvat ja ilmoitukset on 1/3 osaa halkipoikki, siis pätkii ja samat nysäkuvat toistuvat toistumistaan. Ei yksinkertaisesti pysty selaamaan.
Juu, ja olen tyhjentänyt evästeet ja välimuistin. Ei auta.
Onko kellään kirjoitettu teksti "sekaista" kun esim yrittää vastata jonkun ilmoitukseen? Lukee kyllä sivun yläreunassa, malttia... Mitä lie tarkoittaa.
TORIN KEHITTÄJÄT OVAT NETIN PIKKUSIELUJA JOTKA LUULEVAT OSAAVANSA JOTAIN MUTTA EIVÄT OSAA MITÄÄN SILLÄ NOISTA HUONOISTA PALAUTTEISTA LUULISI IHMISTEN OTTAVAN OPIKSI MUTTA EI
Täysin sama selain käytössä. Selaimen osoitteena on beta.tori.fi, normaaliin tori.fi-sivustoon ei suostu menemään edes Googlen kautta.