Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisinä vauvanne ovat kasvaneet ulos vaununkopasta?

16.01.2007 |

Kiinnostaa tietää kuinkä pitkään nukkuminen vaununkopassa onnistuu?

Vaunujen osto edessä ja pää sekaisin lukuisita vaihtoehdoista.

Kannattaako ostaa perinteiset yhdistelmät vai rattaat kantokopalla ? Onko pehmeä kantokassi turha? Tosin sanoen mahtuuko vauva talvivaatteineen sinne vielä 5kuukauden iässä ? Kiitti vastanneille.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän 6kk pitkähkö tyttö mahtuu vallanmainiosti sinne talvitamineineen, ja tulee mahtumaan vielä monta kuukautta. Ja jopa pienimpiin vaunuihin, esim. Bugiin, mahtuu kyllä puolivuotiaaksi vaunukopassa. Eli ei pitäisi olla sinun kohdalla mitään hätää :).

Vierailija
2/4 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vauva viihtyy vaunuissa/vaunukopassa ja miten mahtuu... lisäksi sitten vielä keliolosuhteet ja vauvan koko, eli mitään yleispätevää vaustausta ei ole.

Meidän neidit on viihtyneet vaunuissa huonosti = nukkuneet niissä vähän. Olo on parantunut, kun ovat kasvaneet ja päässeet kaltevaan asentoon. Molemmat neidit syntyneet lokakuussa, esikolla oli yhdistelmät, joiden kova kantokoppa jäi käytöstä heti kevään kelien tullen eli huhtikuussa (tuona vuonna kevät tuli tosi aikaisin). Ei ollut siis mahtumisongelma. Kuopuksella oli pehmeä kantokoppa ja häneltä sen käyttö jäi toukokuussa. Samasta syystä kuin siskonsakin, ei siis mahtumisongelmasta johtuen.

Kova kantokoppa oli kätevä matkoilla ollessa, kun se toimi sänkynä oman vuoteen vieressä. ja moni kaveri on käyttänyt sitä myös kotioloissa sänkynä. Pehmeä kantokoppa puolestaan oli mielestäni helpompi nostella sisään/ulos, vei pienemmän tilan autossa ja meillä se toimi huonounisen vauvan uniheijauksen apuna sisälläkin...

Meillä on toiminut siis varhain rattaisiin siirtyminen, esikko peri hyväkuntoiset yhdistelmät ilman turvaiaisaa, jotka annettiin siksi vaunukäyttökiertoon ja ostettiin käytetyt yhdistelmät rattaiksi-niissä tuli mukana tuo pehmeä koppa. Itse en ole kaivannut lainkaan varsinaisia vaunuja vaan kantokoppa kova tai pehmeä toimii hyvin. Kun neidit on kasvaneet sit isommiksi ja kävelevät jo osan matkaa itse, olen tykännyt että yhdistelmien rattaat on vähän korkeita ja sit on vaihdettu mallia ponyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

duo yhdistelmiä, ovat mielestäni kömpelöitä ja epäkäytännöllisiä. Meillä on 10.2.06 syntyneellä yhdistelminä Hartanin Skater X pehmeällä kantokopalla. Kanto-ominaisuutta käytettiin 2 kertaa, kovikkeet, kantohihnat ja päädyn kaarrokkeen irroitin touko-kesäkuussa tytön ollessa vajaa 4 kk ja vedin valjaat aukoista läpi, sellaisena lämpöpussina se on vaunuissa/rattaissa vieläkin kiinni ja juuri tyttö, nyt 11 kk, nukkuu parvekkeella päiväunia. Mahtunee ensi talvenakin, jos tarvitsee. Kesän oli kansiosa irti. Pituutta kopalla/lämpöpussilla on noin 90 cm, eli keskimäärin 2 v. mahtuu pötkölleen. Lampaantalja pohjalla, mitään äp:n makuupuseja tms. sinne ei enää tarvitse tunkea, on niin lämmin. Joidenkin valmistajien pehmeät kantokassit ovat pieniä, eikä niistä tehty lämpöpussi ole toimiva/tilava. Minä en KOSKAAN ottaisi muita kuin pehmeän kantokopan yhdistelmät/rattaat. Tämä siis tietenkin vain minun mielipiteeni, yhden lapsen äitinä ja 4 vuotta (Brio, Hartan, Teutonia, Emmaljunga, Emma, Carena, ABC) vaunuja myyneenä.

Vierailija
4/4 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen, että pojalla leikkas yhdistelmärattaiden vaunuosa kiinni puolivuotiaana, kun piti olla toppavaatteet (oli kyllä ihan iso poika, 72 cm ja lähemmäs 9 kg). Ihan yhtä tyhjän kanssa oli siis melkein koko yhdistelmärattaat. Nyt tälle uudelle tulokkaalle meinaan ottaa rattaat + pehmeän kantokopan.