Alkoholin pois jättäminen. Herkistelen nykyään koko ajan ja empatiani on lisääntynyt.
Katsoin juuri dokkaria dementiasta, joka tuli TV2:lta. Mikä suru läheisten puolesta tuli ja minulla tuli ikävä hoitamaan vanhuksia, olen lähihoitaja yhdeltä ammatiltani. Melkein itkin kun ymmärrän miten monisävyistä tuo kaikki on mitä kokevat.
Liikutun paljon spontaanisti muutenkin. Voin jopa kiitollisuudesta liikuttua, jostain hyvin pienistä (ruokaa kaapissa) liikuttua.
Empatiani on lisääntynyt muita kohtaan. Olen aina ollut sellainen mutta aikoihin en ole enää oikein liikuttunut mistään paitsi nyt kun jätin alkon kokonaan pois elämästä. Vuosia siinä meni kun joi riskirajoissa.
Nyt kun ei enää niin tunteet pursuilee oikein. Onko tämä hyväksi tällainen?
Kommentit (5)
No taitaa olla kyse jostain ihan muusta kuin alkottomuudesta tai sitten joit itsesi aiemmin turraksi.
Sun oma minä alkaa näyttäytymään kun siinä ei ole enää mitään stimulanttia peittämässä kaikkia tunteita yms alleen. Ne voi tulla aluks isostikkin, kaikki tunteet tuntuu ääripäiltä ja kokoajan "itkettää"
Mulla tapahtu sama kun jätin alkon vuosia sitten ja koin henkisen heräämiseni.
Vierailija kirjoitti:
Sun oma minä alkaa näyttäytymään kun siinä ei ole enää mitään stimulanttia peittämässä kaikkia tunteita yms alleen. Ne voi tulla aluks isostikkin, kaikki tunteet tuntuu ääripäiltä ja kokoajan "itkettää"
Mulla tapahtu sama kun jätin alkon vuosia sitten ja koin henkisen heräämiseni.
Kieltämättä tuntuu, että pitkästä aikaa olen voinut sanoa, että olen taas löytänyt itseni. Ei ole enää sellaista tunnetta, etten tunne itseäni vaan tullut lämmin olo, että ihanaa taas olla lähempänä sitä omaa persoonaa, joka tuntuu luontaiselta.
Olen hieman itkenyt ja sallin sen tietenkin mutta enneminkin liikutun ja haluaisin vaikka halata tai antaa muuten myötätuntoa ihmisiä kohtaan. Ennen en niin väittänyt uutisissa menehtyneiden uutisoinnista mutta nyt on tullut ihan suru, että voi miten tämä elämä välillä ikävästi yllättää ja järkyttää. Ylipäätään olen enemmän kosketuksissa tunteisiin, iloitsen jopa aidosti myös.
Hieno homma sinullekin. Ilman alkoholia on mukavampaa :) -ap
Alkoholi turruttaa normaalia tunne-elämää. Nyt, kun olet lopettanut juomisen, niin tunne-elämän herkistyminen voi tuntua oudolta. Koska olet muutenkin herkkä ja empaattinen, niin tunteet voivat nyt suorastaan vyöryä esiin.
Kuinka kauan olet ollut juomatta? Jos vasta muutaman kuukauden, niin anna tunteillesi aikaa tasoittua. Juomisvuosinasi sinulle ehti ehkä kertyä niin paljon itkemättömiä itkuja, jotka nyt sitten purkautuvat mitä ihmeellisimmistä ärsykkeistä. Ajattele tätä vähän niin kuin mielen puhdistumisena. Juopottelu on ollut kova stressi paitsi kehollesi niin myös mielellesikin.
?