Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko etävanhemman maksaa extraa?

Vierailija
04.03.2024 |

Eli tilanne on tämä. Ex on teinien etävanhempi ja on päättänyt lähteä koko kesäksi reissuun, jolloin lapset on koko kesän mun vastuulla ja kukkarolla. Pitäisikö häneltä vaatia extrakorvausta, koska lomalla kuluu enemmän rahaa jos ei halua nyhjöttää vain himassa. Meillä ei ole siis kirjattuna sopimukseen että kuinka paljon lapset ovat etävanhemmalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kesää lapset on ollut lähivsnhemman luona ja et ole maksanut extraa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 10kk vuodesta pääosin lähivanhemman luona ja sinä itket yhdestä kuukaudesta? 

Vierailija
4/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä kuuluu jos tuo poikkeaa selkeästi normaalista. Esim jos ollut 50/50 niin onhan siinä iso ero.

Vierailija
5/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lukee että ex on etävanhempi. Noille parille kommentoijalle jotka ihmettelee että lähivanhempi on varmaan maksanut muina kuukausina enemmän.

Vierailija
6/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen korvauksen ettävanhempi nyt maksaa ja mitä asioista on sovittu.

Vierailija
7/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan mitä luonapito - aikoja kysytty elatusta määrätessä. Pieni elatusapu, vaikka lapset oli aina luonani.

Vierailija
8/8 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa lukee että ex on etävanhempi. Noille parille kommentoijalle jotka ihmettelee että lähivanhempi on varmaan maksanut muina kuukausina enemmän.

Joo, just näin. Olen itse lähivanhempi ja maksan kyllä enemmän kuluja. Saan toisesta lapsesta lapsilisän (toinen täytti joulukuussa 17v) ja elatusmaksua yhteensä 380 eur/kk. 

Olisi ollut kiva, jos ex olisi vienyt nuoret edes muutamaksi päiväksi heidän sukumökille, päiväksi Tallinnaan tms. yhteistä aikaa viettämään. Nyt mä maksan koko kesän kaikki tekemiset ja menemiset yksin. Toinen nuori on vielä mielenterveyskuntoutuja, jolle tekisi hyvää päästä pois kotoa ihmisten ilmoille, näkemään ja kokemaan. Ei tarvitse olla jatkuvaa sirkushuvia, mutta jos lähdetään vaikka päiväretkelle, niin pelkkä ulkona syöminen maksaa kolmelle minimissään 50 euroa/kerta. 

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi