Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laivalle töihin, kokemuksia?

Vierailija
04.03.2024 |

Olen aloittamassa työt laivalla viikon päästä ja jännitys on aika kova.

Onko kellään kokemusta laivalla työskentelystä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menet sinne puuhaamaan?

Vierailija
2/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikojen alussa olin siellä Oli tosi kivaa ja mukava palkka. Hyvä työ , et varmaan jätä heti sitä. Mille laivalle, mitä tekemään? Itse olin tarjoilijana .

Vierailija
4/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa töitä 2 vapaata.Hyvä liksa ja kivat edut. Saa hyvin säästöön. 

Vierailija
5/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 2 viikkoa sitten aloitin työt laivalla.

Alussa on kaikki tuntunut vähän sekavalta ja uutta opeteltavaa on ollut paljon, mutta työkaverit on ihan parhaita!

Ei kannata jännittää!

Kiirettä on kyllä ja täytyy olla oma-aloitteinen. Itse olen tykännyt.

Reipas oma-aloitteinen  asenne kantaa pitkälle!

Vierailija
6/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysien juoppojen paikka. Turha selittää. 

Vierailija
7/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs menet sinne puuhaamaan?

Keittiölle menen töihin.

Ap

Vierailija
8/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule Uudenmaan Ely-keskukseen töihin enkä siedä koko esimiestä että haista Markku ISO PASKh a!

Vierailija
9/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kokemista, vaik oon vitsillä miettinyt tota joskus kans et menis laivalle töihin. Siis jos puhutaan nyt risteilyaluksista. Mut luulen et kaikki hohdokkuus häviäisi kun kyse olisi duunipaikasta 😃 Mut olis ainakin erilainen kokemus sekin!

N32

Vierailija
10/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi etten vastaa kysymykseesi. En osaa. Harmittelen vaan kun itse en nuorena lähtenyt laivalle töihin. 

Onnea uuteen työhön! 

Vierailija
11/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn; minkä pituiset työvuorot on?

Vierailija
12/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kokemista, vaik oon vitsillä miettinyt tota joskus kans et menis laivalle töihin. Siis jos puhutaan nyt risteilyaluksista. Mut luulen et kaikki hohdokkuus häviäisi kun kyse olisi duunipaikasta 😃 Mut olis ainakin erilainen kokemus sekin!

N32

Ei oo hävinnyt mulla reilussa 15vuodessa mitä olen laivoilla ollut. Auringonnousut ja laskut aivan mahtavia. Mukava suuri työporukka ja työn hektisyys vetää mukaansa. Valmiina kaikki, kun menee töihin. Hytti siivottuna, työvaatteet puhtaana, ruokaa messissä. Kun lähtee vapaille, niin kaikki työt jäävät laivaan ja sit saa vaan olla ja vaikka suoraan lentokentälle ja viikoksi reissuun! 

Vierailija
13/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Ei oo hävinnyt mulla reilussa 15vuodessa mitä olen laivoilla ollut. Auringonnousut ja laskut aivan mahtavia. Mukava suuri työporukka ja työn hektisyys vetää mukaansa. Valmiina kaikki, kun menee töihin. Hytti siivottuna, työvaatteet puhtaana, ruokaa messissä. Kun lähtee vapaille, niin kaikki työt jäävät laivaan ja sit saa vaan olla ja vaikka suoraan lentokentälle ja viikoksi reissuun! 

Okei, kiitos tästä. Aloitin just uudessa duunissa, mut jos se alkaa kyllästyttää, ni alan harkitsemaan tota laivahommaa heti 😃😅

N32

Vierailija
14/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta 

Vierailija
15/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysien juoppojen paikka. Turha selittää. 

Ei siellä enää juopottele ei työntekijät eivätkä matkustajatkaan. 

Vierailija
16/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmenlaiva?

Vierailija
17/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siellä nykyään oman hytin? Joskus en miettinyt laivaan töihin menoa sen pidemmälle, kun kuulin, että ei ole omaa hyttiä, vaan samassa hytissä joku muu.

Vierailija
18/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen "pudonnut" mereen,en suosittele.

Vierailija
19/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 kesää, 17-19 vuotiaana. Poikaystävä sai suhteilla paikan ja sai ylipuhuttua palkkaamaan mut myös, vaikka olin alaikäinen.

Mä olin baarin keittiössä töissä ja messissä. Keräsin tyhjiä astioita, tiskasin, toin puhtaita laseja takas. Tosi kivaa duunia. Messissä joka ilta bileet. Poikaystävä oli urheilija, hän ei juonut, joten mäkään en juonut, kokista vaan.

Ylitöitä sa tehdä ja mehän tehtiin. 

Opin puhumaan ruotsia. Henksualesta sai ostaa halpaa viinaa ja ostettiin aina kaikki. Ruotsalaiset kollegat toi ne maihin ja kun käytiin kotona, vietiin joka krt monta kymmentä pulloa viinaa kotiin.

N 25 vuotiaana mun vanhemmat myi omakotitalon ja silloin mä tyhjensin varaston.

Mulla oli sellainen kylmäkomero huoneen sivussa ja siellä oli niitä pulloja. Myin sitten ne työpaikalla, tax free hinnaston mukaan ja sain tosi ison määrän rahaa. Pulloja oli muutama sata. Aloitin tässä työpaikassa 23 vuotiaana ja olin niitä myynyt aika, siis kollegat kysyi löytyykö giniå jne ja sitten kerran sain auton ja haettiin kaikki pullot. Niitä oli tosi paljon. Aivan älyttömästi. 

Oon nyt 52, ei pankki liikaa kysellyt, kun vein sellaisen ison kirjekuorellisen seteleitå. Maksoin sijoitusasunnon käsirahan 😁😁😁.

Laivalla ei mennyt yhtään rahaa. Kaikki oli ilmaista ja siellä henksutiloissa oli joka ilta ihmisiä. Nyt ne saa käydä juhlimassa baareissa, mutta ei mitään järkeä, kun kivenpi oli olla tuttujen kanssa

Vierailija
20/35 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siellä nykyään oman hytin? Joskus en miettinyt laivaan töihin menoa sen pidemmälle, kun kuulin, että ei ole omaa hyttiä, vaan samassa hytissä joku muu.

Suomen lipun alla seilaavilla aluksilla omat hytit jokaiselle. Viikkarilla saattaa joskus joutua jakamaan, mutta nykyään sielläkin pyritään siihen ettei samaan hyttiin laitettaisiin.