Laivalle töihin, kokemuksia?
Olen aloittamassa työt laivalla viikon päästä ja jännitys on aika kova.
Onko kellään kokemusta laivalla työskentelystä?
Kommentit (35)
Jouduin siitä merille ja kreikkalaiseen laivaan
Siellä kaikki veti mua persééseen
Pysyvästi joku sopeutuu kai siihen vaivaan
Ellei ole uskollinen itselleen
Mä puosun alla parkaisin
Mut luontoni vain karkaisin
Vaik' elämäni oli melko pielessä
Niin vielä vitțù pysyi mielessä
M74
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn; minkä pituiset työvuorot on?
Todella pitkät. Melkeen vuorokaudet ympäri. Iltapäivällä 3 tuntia vapaata ,sänkyyn ja nukkumaan. Yöllä nukkumaan kello 1-2 väillä ja herätys kello 4 kattamaan aamiaista. Silloin oli vielä niitä juoppoja jotka todella oli ikäviä.Joivat koko ajan, ja se näkyi .Kateellisisa kun sain paljon tippiä koska olin siisti . Ja haukut juipoilta kun en halunnut osallistua heidän juppojuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn; minkä pituiset työvuorot on?
Yleensä 10-10,5h mutta ei putkeen. Työvuoron keskellä on yleensä tauko/taukoja.
Entä keikkatyöläiset? Osaako joku sanoa miten usein ja millä tarpeella (sairasloma, lomatuuraus vai mikä) laivan keikkatyöläisiä kutsutaan töihin?
Perhe usein hajoaa. Liikaa pois kotoa. Lapset vieraantuu.
Jos et aio sitoutua, niin siitä vaan.
Tuttavia on ollut laivoilla, siksi tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Entä keikkatyöläiset? Osaako joku sanoa miten usein ja millä tarpeella (sairasloma, lomatuuraus vai mikä) laivan keikkatyöläisiä kutsutaan töihin?
Tätä oon miettinyt myös, et tuleekohan keikkatyöläiselle miten vuoroja ja tuleeko kutsu keikalle nopealla aikataululla?
Millä laivalla oot ? Tai varustamo ?
Helsinki-Travemunde: 3 viikkoa töissä ja 3 viikkoa vapailla, vuoden ympäri.
Naantali-Kappelskär: 2 vkoa töitä, 2 vkoa vapaata, ei kesälomia vaan tienatut lomapäivät rahana.
Heippa. Miten siellä on mennyt ?
Mihin hommiin menit ? Kerro kokemuksia ?
Finnlinesillä on ollu ongelmia. Siitä tuli MOT ohjelmakin.
Hakeudu Välimeren tai Karibian suurille risteilijöille töihin, jotka kiertävät maasta toiseen. Myös työntekijät saavat vierailla maissa.
Itseasiassa joka laivalla on nollatoleranssi, että ei siellä baareissa hurvitella menemään. Tottakai jos on vapaata niin kiva käydä jotain keikkaa katsomassa, mutta aikalailla limulinjalla siinä vaiheessa.