Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi armeijassa opetetaan taittelemaan omat petivaatteet pinkkaan ja kaiken pitää olla tiptop?

Vierailija
04.03.2024 |

Mä siis vastaan itse tähän kysymykseen: 

Sil ei oo mitään tekemistä puhtauden kanssa tai sen että olisi "siistiä".

Sen päätehtävä on opettaa ihmisille tietynlainen rutiini mitä ne toistaa aamuin illoin, mikä johtaa itsekuriin ja sitä kautta taas kasvamiseen. Se saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta se toiminta on kaukana hölmöstä. 

Nää asiat lähtee aina pienistä ja yksinkertaisista asioista, niistä asioista mitkä kuulostaa ja näyttää tyhmälle. Pelkkä oman sängyn petaaminen joka aamu opettaa ihmiselle itsekuria ja tietynlaista mindsettiä elämään ylipäätään.

Rutiineja, rutiineja, rutiineja, rutiineja, rutiineja, rutiineja mitä toistetaan, toistetaan, toistetaan, toistetaan, toistetaan, toistetaan 

Jos ihminen ei osaa tai jaksa edes suorittaa tälläistä yksinkertaista tehtävää päivittäin, miten ihmeessä sellaseen ihmiseen pystyy tukeutumaan yhtään missään asiassa?????????

Siitä se kehitys tulee ja kasvaminen. 

Terveisin henkinen palstapsykanne

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yliopistotutkinto ja työ erityisasiantuntijana mutta en ikinä jaksaisi mitään pinkkoja ja punkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jo vaiti, ap!

Vierailija
4/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää, että onkohan tämä tapa jäänyt kenellekään armeijan käyneelle sitten kotioloissa?

Vierailija
5/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Ok.

Vierailija
6/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että edes jotain oppii tekemään rutiinilla.

Vierailija
7/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet ja vastaat sitten itsellesi?

Vierailija
8/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yliopistotutkinto ja työ erityisasiantuntijana mutta en ikinä jaksaisi mitään pinkkoja ja punkkia.

Tuttu siivooja sanoi,että mitä koulutetumpi, sitä epäsiistimpi. Kai ne ajatukset liitelee koko ajan arjen yläpuolella. Onneksi teillä on varaa työllistää siivoojia. 

Vierailija
9/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Kun sodassa kummankin osapuolen kaikki kuulat on ammuttu ja tilanne edelleen ratkaisematta, voittaja on se jonka soldaattien pinkat ovat särmemmät.

Vierailija
10/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kurin ulkoinen tunnus.

Vierailija
11/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu siivooja sanoi,että mitä koulutetumpi, sitä epäsiistimpi. Kai ne ajatukset liitelee koko ajan arjen yläpuolella. Onneksi teillä on varaa työllistää siivoojia. 

Jep näinhän se kannattaa tehdä. Antaa siivoojien siivota ja asiantuntijoiden olla asiantuntijoita.

Vierailija
12/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pinkkoja ja punkkia enää tehdä, se on simputusta. Nuoret ahdistuu. Ja 30 prosenttia keskeyttää kuitenkin. 

Ja tuollaisella mindsetillä lähdetään venäläisiä vastaan, jotka on sodassa seonneita kahjoja?

Vierailija
13/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselle on jäänyt. Olin jo toki ennen armeijaa aika huolellinen siisteyden suhteen, mutta armeijan jälkeen on tullut siloteltua kaikki rypytkin oman sängyn päiväpeitosta. Lisäksi asettelen peiton aina siten, että sen kuviot ovat suorassa linjassa.

Vierailija
14/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se on viimeinen paikka opetella se tekemään, ennenkuin on liian myöhäistä. Itse petasin jo ekaluokalta lähtien kun niin kotona neuvottiin ja opetettiin.

Vierailija
15/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kun sodassa kummankin osapuolen kaikki kuulat on ammuttu ja tilanne edelleen ratkaisematta, voittaja on se jonka soldaattien pinkat ovat särmemmät.

Näin on. Jo I/98 saapumiserälle opetettiin, että jos sodassa tulee tasapeli niin pinkat ratkaisee.

Vierailija
16/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselle on jäänyt. Olin jo toki ennen armeijaa aika huolellinen siisteyden suhteen, mutta armeijan jälkeen on tullut siloteltua kaikki rypytkin oman sängyn päiväpeitosta. Lisäksi asettelen peiton aina siten, että sen kuviot ovat suorassa linjassa.

Miten armeija voi vaikuttaa noin voimakkaasti? Minä en pedannut sänkyä ennen armeijaa ja armeijassa tein sen kun oli pakko. Kun pääsin armeijasta 9 kuukauden jälkeen, en pedannut taaskaan sänkyä ja unohdin koko armeijan melko nopeasti muutenkin.

Vierailija
17/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No s esinun tutkintosi ei ole mitään muuta kuin teoreettista sontalukemista ja alleviivauskynän käyttöä. Tosi "rankkaa".

Vierailija
18/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Jo I/98 saapumiserälle opetettiin, että jos sodassa tulee tasapeli niin pinkat ratkaisee.

Oliko 1/98 viimeinen erä vanhalla palvelusajalla? Minä olin 2/97 ja olin 8 kuukautta.. muistelisin että se lyhin palvelusaika lyheni puoleen vuoteen pian sen jälkeen.

Vierailija
19/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/22 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet ja vastaat sitten itsellesi?

Taitaa olla niitä down-ihmisiä.