Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkavereiden kanssa lounaalla käynti

Vierailija
04.03.2024 |

Olen ollut työpaikassani noin vuoden ja miettinyt tuota lounaalla käyntiä mitä harrastan noin kerran vkossa. Johtoporrasta ei viitsi kutsua seuraksi kun sitä voitaisiin katsoa pahalla. Myöskään vastakkaista sukupuolta ei kehtaa kutsua kun kaikki olemme varattuja, niin ei aleta liian tuttavalliseksi kuitenkaan. Jäljelle ei jää montaa henkilöä ja 3-4 hlön kanssa olen nyt yksittäin käynyt lounaalla.

Vaan miten olette toimineet näissä kun on selvinnyt, että ollaan aika eri tyylisiä ihmisiä kuitenkin. Jaksaako sitä pidemmän päälle sellaista vai käykö jommalle kummalle liian raskaaksi?

Tuli vaan mieleen yksi opiskeluaikainen tuttava jonka kanssa pidettiin jonkin aikaa yhtä, mutta mitään yhteistä ei kertakaikkisesti ollut, niin tunnelma muuttui masentavaksi.

Voitteko jakaa kokemuksianne aiheesta.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki työkaverit on miehiä.😂 Ikinä en ottaisi niin heikko itsetuntoista miestä, joka kuvittelee lounaalla käymistä joksikin ihan muuksi. Ja ihan esimiehenkin käyn lounaalla. 

Vierailija
22/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloisuushäiriö. Käyppä työterveydessä keskustelemassa ongelmastasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  kyllä pystyn syömään se 20 minuuttia ihan kenen kanssa vaan, ei tuota ongelmaa. 

Ymmärrän sen, mutta kutsuisitko erikseen mukaasi kilometrin päässä olevaan lounasravintolaan työpaikaltasi ihan kenet tahansa?

Miksi en kutsuisi?

- eri

Vierailija
24/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla joku aina huikkaa menevänsä syömään jonnekin ja porukkaa lähtee mukaan jos se paikka kiinnostaa. 

Miten ihmeessä tuostakin saa jotain ongelmaa?

Vierailija
25/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teamsissa lounasryhmä. Joku huikkaa sinne tänään olisi paikassa x on tarjolla ruokaa x. Ja ryhmässä ei ole hierarkiaa, vain rivityöntekijöille, sinkuille, jne vaan siellä on kaikki, jotka samoissa tiloissa työskentelee. Ja lounaalle mennään aina autolla.😂

Vierailija
26/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki työkaverit on miehiä.😂 Ikinä en ottaisi niin heikko itsetuntoista miestä, joka kuvittelee lounaalla käymistä joksikin ihan muuksi. Ja ihan esimiehenkin käyn lounaalla. 

En ymmärrä miten tämä liittyy itsetuntoon. Tuo aloittajahan jo mainitsi kunnioituksen puolisoita kohtaan. Jos työpaikalla on 10 miestä ja 10 naista ja jos vain yksi kaveri on tarkoitus pyytää mukaan, niin ihan normaalia että pyydetään oman sukupuolen edustajia.

Vierailija
27/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä perisuomalaisempaa ongelmaa. Kenenkään seura ei kelpaa ja sosiaaliset taidot puuttuvat täysin. Sitten mennään kaikkialle isona laumana, jossa se yksi huomionkipeä käyttää muita pakkoyleisönään eikä joukkoon tietenkään mahdu ikinä se ulkomailta tullut työkaveri tai kukaan muukaan vähemmistön edustaja. Heitetään vaan mitäänsanomatonta läppää ja toistetaan sampja stereotypioita.

Vierailija
28/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mieli on kyllä sairas. Sari lähti Jarin kanssa syömään samalla autolla heti aletaan vaahtopallot pöksyissä supisemaan jostain salasuhteesta. Niinkö tylsää ja tavanomaista se oma elämä on? 

Vierailija
29/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tämä liittyy itsetuntoon. Tuo aloittajahan jo mainitsi kunnioituksen puolisoita kohtaan. Jos työpaikalla on 10 miestä ja 10 naista ja jos vain yksi kaveri on tarkoitus pyytää mukaan, niin ihan normaalia että pyydetään oman sukupuolen edustajia.

Missä se on määritelty normaaliksi? Jossain moraalioppaassa? Mistä niitä saa? On jäänyt multa lukematta.

Työkaverit on minulle ihan vaan ihmisiä, ei miehiä tai naisia. 

Vierailija
30/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa on syödä yksin, joten eväät. Olen se kummajainen, joka ei halua edes kahville muiden kanssa. Tauolla en halua seurustella yhtään.

Vierailija
31/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se on määritelty normaaliksi? Jossain moraalioppaassa? Mistä niitä saa? On jäänyt multa lukematta.

Työkaverit on minulle ihan vaan ihmisiä, ei miehiä tai naisia. 

Työkaverit on tosiaan vain työkavereita.😂

Vierailija
32/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vastakkaista sukupuolta olevien kanssa voi käydä lounaalla? :D

Vierailija
33/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa homeiselta ja menneisyyteen jämähtäneeltä yhteisöltä. 

Vierailija
34/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, se on moraalisesti väärin omaa kumppania kohtaan. 

Millä vuosikymmenellä osa ihmisistä oikein elää? 

Vierailija
35/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista perusetiketti eli kutsuja maksaa. 

Vierailija
36/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea keksiä perisuomalaisempaa ongelmaa. Kenenkään seura ei kelpaa ja sosiaaliset taidot puuttuvat täysin. Sitten mennään kaikkialle isona laumana, jossa se yksi huomionkipeä käyttää muita pakkoyleisönään eikä joukkoon tietenkään mahdu ikinä se ulkomailta tullut työkaveri tai kukaan muukaan vähemmistön edustaja. Heitetään vaan mitäänsanomatonta läppää ja toistetaan sampja stereotypioita.

Vähemmistö...tuo juuri nykysuomalaista tuo jaottelu. Oi, olet joku vähemmistö, nyt olet kyllä parasta mitä koko maailmalle on tapahtunut.

Vierailija
37/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, se on moraalisesti väärin omaa kumppania kohtaan. 

Millä vuosikymmenellä osa ihmisistä oikein elää? 

Trolli vetää uistintaan saalisparven läpi ja katsoo tartuuko joku syöttiin.  

Vierailija
38/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä h elvettiä taas!?

Vierailija
39/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä h elvettiä taas!?

Trolli vetää uistintaan saalisparven läpi ja katsoo tartuuko joku syöttiin. Taas. 

Vierailija
40/61 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitusta kumppania kohtaan, ettei pyydä kollegaa lounaalle!? Apua s aatana mitä sairasta touhua taasen. Ilmeisesti ei ole kyse kovin fiksuista ihmisistä mitenkään päin. Minun työparini on mies, hänen kanssa lounastan, jos ollaan toimistolla. Hui hirvitys, en taida kunnioittaa siis miestäni...