Sain itsepalvelukassan kielivalikon sekaisin ja minua epäiltiin myymälävarkaudesta!
En kyllä enää koskaan kehtaa mennä lähikauppaan. Ainoalla kassalla oli pitkä jono ja menin itsepalvelukassalle, jossa painoin väärää kielivalintaa niin että kassa meni jumiin. Olin siirtymässä sinne ainoalle kassalle kun työntekijä tuli aggressiivisesti kyselemään, että en kai aikonut poistua maksamatta. No en aikonut mutta kassa oli jumissa joten olin siirtymässä kassajonoon!
Kommentit (23)
Väärä kielivalinta vaihtaa vain kielen, ei laita laitteita jumiin.
Etkö uskalla haistattaa paskat jollekin kaupan orjalle??
Vierailija kirjoitti:
Väärä kielivalinta vaihtaa vain kielen, ei laita laitteita jumiin.
Eräs heppu löi nyrkillä itsepalvelukassaa ja huusi kovaan äänneen "i want english!". Oli mennyt jumiin se kassa ja ei saanut vaihdettua kieltä.
Itse en käytä ip-kassoja sen takia, koska pelkään, että minulla jää joku tuote vahingossa piippaamatta ja minua syytettäisiin varkaudesta. Minulla kävi kerran Ikean ip-kassalla niin, että olin vahingossa skannannut vain 5 pientä tarjoilukulhoa, vaikka minulla oli niitä 6. Huomasin kuitista kotonani, kävin myöhemmin maksamassa sen yhden. Jonotan tätä nykyä aina normikassalle.
Ei kannata välittää. Joskus sattuu huonosti käyttäytyvä valvoja kassoille. Minulle kävi kerran niin, että olin juuri saanut paljon ostoksia luettua ja ryhdyin maksamaan, niin valvojakassa ryntäsi luokseni ja suorastaan repäisi ostoskassini itselleen ja alkoi tutkia sen sisältöä ja verrata maksamiini ostoksiin. Sen jälkeen hän antoi kassin minulle sanomatta mitään. Jos ajatukseni olisivat liikkuneet nopeammin, olisin jättänyt ostokset siihen, sen verran törkeää valvojan käytös oli.
Ne myyjät aina skitsoo jos jollain jää jumii se :D ihanko asiakas tekis sen tahallaa :D käyny monesti
Et ajatellut pyytää siltä myyjältä apua. Yleensä tulevat heti auttamaan kun vähän vinkkaa et on hätätilanne.
Valitsitko kieleksi pyccknn, eivät tykkää siitä ja jumittuvat,itse laitoin läpällä ja katsoivat vihaisesti kun alkoi kuulua puhetta.
Miten kassa muka luuli että poistumsssa, jos poistuit itsepalvelukassalta takaisin myymälän suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Valitsitko kieleksi pyccknn, eivät tykkää siitä ja jumittuvat,itse laitoin läpällä ja katsoivat vihaisesti kun alkoi kuulua puhetta.
No itse asiassa täsmälleen Venäjän (jos tuo on mitä tarkoitit) valitsin vahingossa. Ja sitten kun en tajunnut mitään valikosta niin painelin jotain näppäimiä että palauttaisi takaisin alkuruudulle että voisin valita kielen uudestaan ja kassa meni jumiin.
Ap
Onhan tuo joskus höpöttänyt vieraita kieliä, mutta en ole antanut häiritä. Tottumuksesta menee oikein. Mutta miten S kauppa tarkistaisi kun kuititon palvelu. Yleensä jätän puhelimen kotiin kun kävelen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten kassa muka luuli että poistumsssa, jos poistuit itsepalvelukassalta takaisin myymälän suuntaan?
Kassajonot vierekkäin joten olin siirtymässä yhdeltä puolelta toiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä ip-kassoja sen takia, koska pelkään, että minulla jää joku tuote vahingossa piippaamatta ja minua syytettäisiin varkaudesta. Minulla kävi kerran Ikean ip-kassalla niin, että olin vahingossa skannannut vain 5 pientä tarjoilukulhoa, vaikka minulla oli niitä 6. Huomasin kuitista kotonani, kävin myöhemmin maksamassa sen yhden. Jonotan tätä nykyä aina normikassalle.
Normikassalla voi olla päinvastainen ongelma. En tiedä onko vahinko, mutta ainakin minulle tapahtunut niin, että myyjä lukee yhden tuotteen viivakoodin monta kertaa, vaikka olin ostamassa vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa täsmälleen Venäjän (jos tuo on mitä tarkoitit) valitsin vahingossa. Ja sitten kun en tajunnut mitään valikosta niin painelin jotain näppäimiä että palauttaisi takaisin alkuruudulle että voisin valita kielen uudestaan ja kassa meni jumiin.
Ap
Olisko jopa sitten valvoja huomannut kielivalinnan ja reagoinut siihen?
Etkö osaa puhua ihmisille? Sitä varten niilläkin kassoilla valvoo myyjä. Menet hänen luokse ja sanot "anteeksi, mutta kieli vaihtui enkä osaa enää käyttää laitetta" ei ole sen hankalampaa
Tuossa on syy miksi en käytä itsepalvelukassaa. Olen tosi lahjakas saamaan koneet solmuun. Ole siinä sitten silmätikkuna kun selvitetään miten se kone saataisi kuntoon. (Sinä mokoma tolvana aiheutit tahallasi tämän sotkun jotta voit livauttaa ne kalliit tuotteet maksamatta kassan läpi - kiitos mutta ei kiitos!)
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa puhua ihmisille? Sitä varten niilläkin kassoilla valvoo myyjä. Menet hänen luokse ja sanot "anteeksi, mutta kieli vaihtui enkä osaa enää käyttää laitetta" ei ole sen hankalampaa
No kun ei valvo kyseisessä kaupassa. On vain yksi myyjä kassalla hoitamassa pitkää jonoa, monta itsepalvelukassaa ilman yhtään työntekijää eikä ketään muuta yleensä paikalla. Joten normaali tapa oli siirtyä jumiintuneelta kassalta (johon painoin "kutsu myyjä" mutta ketään ei tullut) siihen ainoan ihmiskassan jonoon. Nyt jostain sitten ryntäsi työntekijä kun olin siirtymässä siihen ainoaan kassajonoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on syy miksi en käytä itsepalvelukassaa. Olen tosi lahjakas saamaan koneet solmuun. Ole siinä sitten silmätikkuna kun selvitetään miten se kone saataisi kuntoon. (Sinä mokoma tolvana aiheutit tahallasi tämän sotkun jotta voit livauttaa ne kalliit tuotteet maksamatta kassan läpi - kiitos mutta ei kiitos!)
Sama täällä, ei enää koskaan. Mutta koska kyseinen kauppa säästää niin paljon henkilökuluissa että kassoilla on yleensä vain 1, korkeintaan 2, henkilöä ja jonot pitkät niin taidan käydä jatkossa muualla. Niin ikävä kokemus.
Ap
Mulla kun soi ekan kerran se satunnaistarkistus, niin kysyin että voitinko jonkun palkinnon. Kassahenkilö totesi siihen, että voitin. Sitten se vain kuittasi itsepalvelukassan ja käveli takaisin vahtijan paikalle. Jäin tuijottamaan sitä ainakin 15 sekunniksi ja kysyin palkinnosta uudelleen. Se vaan hymyili ja oli hiljaa, katsoen tyhjyyteen. Oli kyllä omituinen tunnelma, pakko myöntää. Kävelin siitä sitten pois hieman ihmeissäni.
Olet oikeutettu varastamaan seuraavalla kerralla tuossa kaupassa.