Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes aina hyvännäköisillä ihmisillä

Vierailija
03.03.2024 |

On hyvän kropan ja kauniiden/komeiden kasvojen lisäksi paksut hiukset ja helposti ruskettuva iho? Harvoin tällaisilla on ohut harva lirutukka tai punakka/kalmanvalkoinen iho...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus aloituksen siitä miten ulkonäkö saattaa jopa korreloida älykkyyden kanssa. Mä oon ainakin pistäny merkille esim somessa että jokainen sellainen vihaa lietsova ja tyhmä ihminen on aina hirveän näköinen ulkoisestikkin. Tätä näkee kaikkialla siis yleisissä kommenttiosioissa, esim Iltalehtien kommenttiosiot, tyhmin kommentti tulee aina tyhmimmän näköseltä ihmiseltä. 

Mut mä en sano et jokainen hyvännäkönen on älykäs, onhan niitäkin tyhmiä vaikka kuinka. Mä oon vaan ite pistäny merkille tälläsen asian minkä mä oon ite huomannu

Tuossa voi olla jotain perää seuraavan kiertokulun kautta: Yleensä tyhmimmät kommentit ovat myös vihamielisimpiä kommentteja. Rumilla ihmisillä on todennäköisesti paljon huonoja kokemusta elämästä, esim. koulukiusaamista ja vanhempanakin syrjintää kokeneet. Netissä on sitten helppo "kostoksi" purkaa pahaa oloansa muihin, oli aiheena sitten politiikka, ideologia, uskonto, vauvapalstan typerät sukupuolisodat tai mikä hyvänsä polarisoiva aihepiiri. 

Vierailija
22/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole paljonkaan väliä, mitä suuhunsa laittaa, se ei hiuksia paksunna. Normaalilla ja vähän huonollakin ruualla saat ne hiukset, mitä geenit ovat sulle suoneet.

Töissä yksi mummo oli varmaan pari vuotta vuodepotilaana, söi tosi huonosti ja oli todella laiha. Tukka senkun pysyi paksuna, aina ihailin hänen hiuksiaan, miten sitä riitti niin paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus aloituksen siitä miten ulkonäkö saattaa jopa korreloida älykkyyden kanssa. Mä oon ainakin pistäny merkille esim somessa että jokainen sellainen vihaa lietsova ja tyhmä ihminen on aina hirveän näköinen ulkoisestikkin. Tätä näkee kaikkialla siis yleisissä kommenttiosioissa, esim Iltalehtien kommenttiosiot, tyhmin kommentti tulee aina tyhmimmän näköseltä ihmiseltä. 

Mut mä en sano et jokainen hyvännäkönen on älykäs, onhan niitäkin tyhmiä vaikka kuinka. Mä oon vaan ite pistäny merkille tälläsen asian minkä mä oon ite huomannu

Meinaatko että älykkyyden vähyys korreloisi huonojen elintapojen ja siten myös karun ulkonäön kanssa? Totta kai näin on.

Mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö fiksu voisi olla vähemmän edustavan näköinen. Taustalla voi olla sairaus tai huono tuuri geenilotossa. Kyllähän kai joku Stephen Hawkin oli kohtuullisen älykäs, mutta myös sairauden runtelema.

Useat maailmanhistorian älyköistä ovat tupakoineet, juoneet ja syöneet epäterveellisesti, joten sekään ei ihan täsmää.

Kaikilla taas ei epäterveelliset elämäntavat ala näkyä kovin helposti. Yleensä hoikilla käy parempi flaksi sen suhteen. Mutta sitten kun ikää tulee tarpeeksi, alkaakin näyttää kuolleelta.

Vierailija
24/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on terveitä ja elinvoimaisia. 

Vierailija
25/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä ap koskaan kuullut sellaisesta kuin rotuominaisuus? Selvästi et.

nykyajan tyrkkyakat ei tyydy omaan geenistöönsä, vaan haetaan esim. afrotyylisiä hiuksia, latinoiden läskiperssausta, valkoisten pienintä nenänmallia ja päähän ostetaan intialaiset hiukset jotka yllätyts yllätys.vaalennetaan..hah,!

Vierailija
26/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootsä ap koskaan kuullut sellaisesta kuin rotuominaisuus? Selvästi et.

nykyajan tyrkkyakat ei tyydy omaan geenistöönsä, vaan haetaan esim. afrotyylisiä hiuksia, latinoiden läskiperssausta, valkoisten pienintä nenänmallia ja päähän ostetaan intialaiset hiukset jotka yllätyts yllätys.vaalennetaan..hah,!

Sori, piti piti sanoa afrotyylisiä HUULIA.

Vierailija
27/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muistan jo teininä kun me rumat ja epäsuositut oppilaat oltiin niitä joilla oli haisevin hiki, hilsettä, eniten finnejä, ja rasvaa tunki jokaisesta huokosesta iholle ja hiuksiin. Hyvännäköiset tuntuivat saavan murrosiästä vain positiiviset puolet.

Ja ei, ei johtunut lihavuudesta. Luokallani ei ollut yhtäkään ylipainoista

Vierailija
28/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuääliöitähän ne kaikki iltalehtien kommentoijat ovat. Eivät edes häpeä esitellä persutyhmyyttään omalla nimellään ja naamallaan. Eipä ole olemassa kaunista persua. Niinpä! 

Vierailija
29/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on myös paljon sitä, mitä syö... Iho ja hiukset voi hyvin kun syö laadukasta, puhdasta ruokaa ja oikeanlaisia vitamiineja ja hivenaineita ja ne geenit...🙂

Itse asiassa syömisillä ja elämäntavoilla ei ihan hirveästi pysty vaikuttamaan hiusten paksuuteen tai ihopigmentin muuttamiseen... Kyllä ne on geeneistä kiinni lähes kokonaan.

Toki luonnostaan paksuhiuksinen pystyy pilaamaan hiuksensa epäterveellisillä elämäntavoilla, mutta luonnostaan ohuthiuksinen ei saa paksua tukkaa terveellisillä elämäntavoilla... 

Pystyy kyllä huonontamaan niitä reippaasti. Sanon koska olen itse kokenut.

Vierailija
30/31 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein rumien ihmisten myös oletetaan olevan tyhmähköjä ja väärässä siinä, mitä ikinä he sanovatkaan. Heitä ei jakseta kuunnella eikä heidän ulosantiaan pidetä kiinnostavana, heidän kiinnostuksenkohteensa ovat noloja. Hyvännäköisillä tilanne on päinvastainen, heidän ei tarvi todistella fiksuuttaan niin kovasti kuin rumien. Luultavasti näiden hirveän näköisten ihmisten laukomat vihakommentit olisi menneet sinultakin ohi korvien, tai olisit saattanut jopa koittaa löytää yhteisymmärryksen kommentoijan kanssa, jos tämä olisi ollut hyvännäköinen. 

Tätä kutsutaan halo-efektiksi joka kyllä asettaa rumat ihmiset aika alisteiseen asemaan. Kaiken sen yksityishenkilöiltä kokemansa pilkan lisäksi he joutuvat myös rakenteellisen syrjinnän ja negatiivisten ennakkoluuloja uhreiksi. 

Vierailija
31/31 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset (kuten muutkin kansat) ovat muinaisajoista lähtien valinneet keskimääräisennäköisiä kumppaneita. Siitä seuraa keskimääräinen kansa, voisi jopa sanoa että tasapaksu.