Mikä meidän pojalle nimeksi?
Esikoinen kyseessä. Sukunimi on ruotsalainen. Haluttaisiin suomalainen etunimi. Ei sellaista nimeä, jota joutuu aina selittelemään esim. Nico/Niko ceellä vai koolla? Ei myöskään mitään " trendinimeä" Leevi, Jami, Jimi jne...Hyvä ja rehti pikkupojan ja aikuisen miehen nimi siis hakusessa! Ehdotuksia myös toiseksi nimeksi kiitos!
Kommentit (10)
Topi
Kalle
Hannes
Antti
Arttu
Jaakko
Olli
Konsta
Eelis Verneri
Emil Vihtori
Juho Akseli
mutta nämä vauvat löytyvät jo lähisuvusta. Mikaeliin en lämpene kun en yhtään tykkää Mikasta. Ei haluttaisi kuitenkaan ihan tavallistakaan Villeä tai Kallea. Topit ja Hannekset on taas mun mielestä sellaisia pönäköitä vanhoja ukkoja:)
ap
Perusnimi, joita on kuitenkin suhteellisen vähän. Lapsen on helppo sanoa itsekin jo hyvin pienestä, toisin kuin esim. Lauri, joka r-vikaisella kuulostaa aika hölmöltä. Myös ulkomaalaiset osaa sanoa, ja enimmäkseen jopa kirjoittaa. Toiseksi nimeksi sopii hyvin moni, jos suvussa löytyy hyviä nimiä, niin voisin ottaa isovanhemmilta perinnöksi.
Tommi
Lari
Henri
Touko
Kuisma
Sisu
Tuomo
Alvar
Elias
Henri
Vilhelm
Otso
Erik
Kuismasta, Toukosta, Alvarista, Sisusta. Tuo Touko tosin tuntuisi vähän hullulle antaa talvivauvalle. Eliakset, Eelit yms. ovat mun mielestä nykyään tosi yleisiä. Vilhosta ja Niilosta en tykkää. Aatusta mulle tulee mieleen ainoastaan Hitler ja se ei ole hyvä se.
ap
Muita: Anton, Markus, Vilhelm, Aaron
mä oisin ite tykänny Laurista, muutta ei menny miehellä läpi.
Samuel, siinä ei tarvii selitellä... Jaakko, Aaron.. onhan noita. Jos tavallisia kunnon nimiä kaipaat, kalenteri toimii hyvin. Siellä näitä Nicoja ei vielä onneksi ole ollenkaan:)