Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saisi sinut ostamaan enemmän kotimaisia tuotteita?

Vierailija
03.03.2024 |

Millä saataisiin ihmiset korvaamaan kiinakrääsän ostelu? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa kotimaisessa tuotteessa laatu ja eettisyys on menetetty kun tehtaat ovat siirretty johonkin kiinaan.

No tarkoitinkin kotimaassa valmistettuja tuotteita.

Mä tykkään ostaa pienyrittäjiltä. Todella paljon on ainakin itse tehtyjä koruja, kodin tekstiileitä ja vaatteita myynnissä, mistä oon tykännyt että voi jo tilatessa itse valita materiaalit ja mitoitukset. Eikä oo kaikilla tismalleen samaa. (Näissäkin tietysti on monesti se että ne materiaalit eivät välttämättä oo kotimaisia).

Ruoka tietysti mahdollisimman paljon kotimaista.

Vierailija
22/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakin on nyt melkein kaikki ulkomailla tuotettua...siis se mitä ostan. Kotimaiseen ei vain rahat riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mikään. Suomalainen design on kamalaa, samoin ruoka. Erityisesti kasvikset. Lisäksi kotimaiset kasvikset on valtava ympäristökuorma. Ympäristöä ajatellen on merkittävästi kestävämpää ostaa ulkomaisia kasviksia. 

Ostan aina ulkomaista, kun vaan mahdollista. 

Vierailija
24/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu. Olen valmis maksamaan kotimaisesta korkeampaa hintaa, mutta en minä paskempaa tavaraa kalliimmalla hinnalla osta.

Vierailija
25/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta. Prismasta ostettu rasiallinen ulkomaalaisia herkkusieniä 1,49€. Sama määrä kotimaisia herkkusieniä 2,99€. Lähikaupoissa sama tuote saattaa olla 4-5 euron paikkeilla. Sesongista saattaa löytää edullisia kotimaisia kasviksia, mutta harvemmin. Kotimainen kala on aivan naurettavan hintaista. 

Vierailija
26/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suomalaista mahdollisimman paljon silloin kun hinta on järkevä. Esimerkiksi kiilto merkin puhdistusaineet ovat hyviä ja saman hintaisia kuin isompien brändien. Ja lumenen meikit ja voiteet on mielestäni yhtä hyviä kuin vaikka nivean ja samanhintaisia. Eli suosin niissä lumenea. Ruokaa ostan suomalaista silloin kun kukkaro sallii. Useimmat tuotteet niissäkin on kuitenkin suomalaisia. Varmaan enemmän saisi vielä ostamaan näkyvämpi kampanjointi, saisi aina lukea oikein isolla, että tuote on tehty suomessa.

Vierailija
27/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, jos ananakset, mangot ja pomelot alkaisivat kasvaa Ahvenanmaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi