Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*TOUKOJEN TIISTAITURINAT*~*~*

16.01.2007 |

Mitä, mitä, mitä... ? MIssäs meidän tiistai pino oikein on ;)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs etsiskelin pinoa. :D Ei ollut, ei.. Missäs luuraatte?!

Oltiin pojan kanssa puistossa ja ruoka syöty. Mies saa hetken aikaa pojua viihdyttää. :) (taas oli äipän lemppariruokaa, karjalanpaistia ;P)

Kylläpäs oli liukasta, märkää (satoi vettä) ja tuulista. Kumisaappaat oli jalassa ja tais olla väärä valinta... suoraan vaan luistimet jalkaan! Huh.. kaatumatta kumminkin selvisin tuostakin reissusta. Poika ei.. :D Nauruhan siitä aina vaan tuli.

Vielä olisi taiteiltava kauppaan päikkärien jälkeen. Se on helpompi tehtävä, kun on nuo tiet sinnepäin vähän paremmin hiekotettu. :)

Ainiin.. poika nukkui viime yön ekaa kertaa omassa isojen poikien sängyssä. (pinnis meni vaatehuoneeseen hetkeksi piiloon) Hienosti nukahti illalla, ilman kitinöitä. Kertaakaan ei yöllä huhuillut " äitiii" . (yleensä tapana n.1-2kertaa yössä)

Saas nähdä miten on päikkärien laita. ;) Nyt kun näkee vähän eteensäkin, illalla kun tuppaa olemaan niin pimeää.

Mama2006 Kyseli eilen tuosta sokerirasituksesta. Minä olen ainakin yksi " onnellinen" :D Kiitos isäni kakkos tyypin diabeteksen. (pojan aikana en joutunut, käytäntö näköjään muuttunut) Hassua miten se vaikuttaa.. Millähän viikoilla se mahtaakaan olla edessä?

Nyt lopettelen turinat ja käyn myöhemmin katsomassa josko olisitte saaneet luettavaa aikaan! ;)

t.tiitiäinen, poika ja Oiva rv 21

Vierailija
2/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuiskuttaa lunta ihan kunnolla. Pojat halusivat kerhon jälkeen jäädä vielä ulos. Melkoisia lumiukkoja näkyy tuolla ulkona olevan.. Nyt oikeastaan saa melkein ekaa kertaa kunnon lumileikkejä leikkiä ja hyvin viihtyvät..

Sokerirasituksesta.. Minä kans yks " onnellinen" ... Miten se onkin niin tylsää, vaikka eihän siihen mene ku yks aamupäivä.. Hoh hoijaa.. rv 30 tienoilla se ainakin mulle tehdään.

No nyt ne lumiukot haluaa sisälle..

P. + toukka 24+? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä lähtenyt verkkaisesti käyntiin. Tuntuu, että joka päivä sais pestä pyykkiä ja vauvan tulon myötähän määrät vielä lisääntyy. Onneks on pesukone.

Täällä muuten kiva ilma, mutta tuuli on aika kovaa. Taidan silti lähteä happihyppelylle ennen lounasta.

Galluppiin sen verran, että mäkin joudun sokerirasituskokeisiin. Meillä suvussa äidin puolelta 2.tyypin diabetes vaivana. Mulla se on tossa vko:lla 27.

Illalla taas töihin, joten siellä viimeistään ehdin lueskella teidän turinoita.

Hauskaa päivää kaikille!

AE

Vierailija
4/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näyttää olevan tiitiäisen kuvailema keli =( mutta tuohon liukkausongelmaan mä oon keksinyt ratkaisun... Sellaiset nastat jotka kiinnitetään kengän pohjiin.

Viime talvena kaaduin kaksi kertaa niin että löin pääni aika pahasti ja sen jälkeen mies kävi ostamassa ne mulle.

Loistava keksintö varsinkin töissä kun lasten perään juostaan pihalla. Pito paranee huomattavasti.

Sokerirasituksesta: Täällä se tehdään rv 26 ja sinne oon myös menossa. Isällä kun on tuo diabeetes niin siksi. Myös painon bmi on syynä, miksi täällä tehdään (raja <bmi26).

(.) olin taas eilen lääkärin vastaanotolla äitipolilla näitten kipujen vuoksi. Mulle on tehty vatsaankohdistuva leikkaus lapsena ja se on jotenkin ommeltu " liian kiinni" . Tämä oli lääkärin arvio mistä kivut johtuvat. Mukavaa oli kuitenkin kun pääsi taas ultraan kurkkii pikkuista.

4d ultraan onkin sitten viel pari viikkoa, sitä innolla odottaen.

[color=blue] Mukavaa ja Aurinkoista tiistaita toukotaapertajille! [/color]

5/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on rasitukseen menossa, aika oli helmikuun 6. muistaakseni, rv 26 silloin ja isännän iltavuoro, niin voi laittaa lapset kouluun. Esikosta jouduin sokereiden heittelyn takia ja sen jälkeen se onkin tehty joka kerta ja vähän muulloinkin. Nyt olisin kyllä joutunut bmi:n takiakin, kun täällä joutuu jos on 26 tai yli (25 on vielä ok, mulla 27). Täällä on käytäntönä käydä rv 26-28 (ja aika varataan itse), mutta myöhemminkin voi, ei aikaisemmin kuulemma mieluusti, vaikuttaa tulokseen. Laskin yhtenä päivänä, että nyt tulee seitsemäs kerta 7 vuoden sisällä. Kakkosesta otettiin kahteen kertaan, rv 13 ja 28 tai sinne päin. Ja ennen kolmosta oli ' ikätarkastus' (30v) ja kolmosen jälkeen oli ' vuosi' rasitus eli kontrollikäynti vuosi synnytyksestä, samoin varmaan tästä nelosestakin. Onneksi on sitä kokiksen makuista, se onm aika hyvää... :) Onko muuten muilla tietoa, pitääkö teidän olla labrassa heti aamulla vai voitteko siirtää myöhemmäksi, jos ei oikein sopisi aikaisin, kuten mä sain joskus siirrettyä? Sain kolmosen odotuksessa mennä vasta puoli 10:ksi (norm 7.30), kun piti pojille saada hoitaja eikä isännällä ollut iltavuoroja vielä silloin. Syömättä piti olla sitten klo 21 tai 22 lähtien eikä klo 20, kuten yleensä. Tai sitten mulla vain oli näitä pienen labran ' etuja' , kun sai sovittua...

Täällä sataa myös vettä ja piha on kuin peili, joten ei paljon houkuta ulos lähtemiset. Tuli sitä jo maistettua, kun käytiin siellä eskarissa ja kaupassakin samalla, kun kerran autolla oltiin.

Nyt pitää äkkiä lopettaa, kun tuntuu tulevan tosi sekavaa tekstiä... :) Toivottavasti joku sai selvää... Hyvää päivänjatkoa!

Äippä rv 23+2

Vierailija
6/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä siinä kait muuten ajan kanssa oo, mutta pitää olla sen 10 h ravinnotta ennen ottoa.

Vierailija
7/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laiska olen ollut muutamana päivänä, ettei todellista!

Nyt sitten otin itteäni niskasta kiinni ja muutaman rivin rustaan...

Tosin, ei oo kyllä jääny oikein mitään mieleen mistä on puhetta ollut...

almaeinolle laitoin mailia äsken! Joten käyppä lukasemassa!! =)

Minkäs ikäinen Tiitiäinen se sun poikas olikaan? Inan yli 2-vuottako? Millaiseen sänkyyn siirsitte? Alkaa vaan " uhkaavasti" lähestymään tuo meidän neidin siirto johonkin isompaan sänkyyn, että vapautuis sitten pinnis vauvalle.. Siksi niin kiinnostaa..

Nyt laittamaan neiti unille! Ehkä myöhemmin vielä lisää!

-Alpukka rv24+2 & " Pinsku" 1v3kk

Vierailija
8/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen oikein mahtava perhehetki! Tuleva iskä sai ensimmäisen oikean kontaktin vauvaan. Illalla makasin sohvalla ja tunsin yhtäkkiä kyljessä pienen kohouman. Laitoin miehen käden sen päälle. Mies painoi kohoumaa ihan kevyesti ja sai samantien potkun kämmeneensä. Sitä leikkiä iskä ja vauveli sitten leikkivät viitisen minuuttia. Miehellä oli kyynelet silmissä. Olisittepa nähneet, kuinka hän suukotteli ja paijasi masua koko illan! Taisi päästä kyynel karkaamaan omallekin poskelleni..

Aamu taas mennyt rauhallisesti. Täytyy nyt nauttia näistä pitkistä kiireettömistä aamukahveista, kun vielä voi! Iltapäivällä taas tiedossa muuttohärpäköitä. On ollut mahtavaa huomata, että erityisesti miehen kaverit ovat niin avuliaita. He kilvan tarjoutuvat kantoavuksi ja kokoamaan huonekaluja, ettei minun tarvitse. Tunnen itseni ihan prinsessaksi! Lupasin kyllä muuttomiehille vatsallisen ruokaa, lämpöisen saunan ja muutamat virkistävät oluset saunan päälle.

Täällä on ollut puhetta tamperelaisten odottajien tapaamisista. Tulisin kauhean mielelläni mukaan, jos vaan huolitte?!

Anteeksi maalaisuuteni mutta mitä sillä sokerirasituksella ihan tarkalleen ottaen tutkitaan? Neuvolassa suhtautuivat kuin kaikki ilman muuta tietäisivät enkä nolostuksissani kehdannut kysyä. Kun mulle sanottiin vkon 22 ultrassa, että kaikki on hyvin mutta silti määrättiin kokeet, koska vauva on iso. Voiko siis silti olla jotain vialla?

Luin tuossa vielä eilisiä kirjoituksianne:

Laru: Käsittääkseni miehen siittiö määrää vauvan sukupuolen. Teidän perheessä taitaa siis vain olla päättäväisiä miehiä, kun eivät " muuta mieltänsä" välillä vaan tekevät vain jompia kumpia ;)

Joku kyseli veriryhmiä, itselläni 0-. Se on kai aika haluttua tuohon verenluovutukseen, kun sopii kaikille. Täytynee mennä antamaan oma panoksensa yhteiskunnalle, kunhan tästä vauvan tekemiseltä toivutaan!

Martina1 pohdiskeli ystävien katoamista raskauden myötä. Olen huomannut hiukan samansuuntaisia juttuja.

Suurimmalla osalla ystävistäni ei ole lapsia eikä suunnitelmiakaan lapsista lähitulevaisuudessa. Heidän kanssaan olen ikävä kyllä huomannut tiettyä etääntymistä. Lupasin joskus itselleni, etten etäänny heistä vauvan tehdessä tuloaan mutta kummasti ne arvomaailmat muuttuvat.

Ystäväni tapaili miestä kolmisen viikkoa ja kun sitten homma ei sujunutkaan, nyt sitten asiaa puidaan joka ilta baareissa tuntitolkulla. Ja kauhea kiire on löytää seuraava mies. Kurja myöntää mutta minulla ei oikein ole noihin juttuihin mitään sanottavaa. Välillä ne suorastaan ärsyttävät!

Ne ystävät taas, joilla on lapsia, tuntuvat läheisemmiltä. He jaksavat soitella ja kutsua kylään. Yhtäkkiä yhteisiä puheenaiheita on enemmän, vaikkei lapsista puhuttaisikaan.

Nyt on pakko lähteä asioille, lupasin käydä kaupoilla hakemassa tavaroita uuteen kotiin!

Palailen vielä illalla katsomaan kuulumisianne!

Aurinkoa tiistaihin, vaikka taivas onkin harmaa!

Vierailija
9/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakuulumisia....

Ultrakuulumisia vähän viiveellä. Viime perjantaina oli rakenneultra ja onneksi kaikki oli hyvin. Masukki pyöri ja potkiskeli niin kovasti että mittoja ei meinattu saada. Loppujen lopuksi ne kuitenkin saatiin ja hyvin vastasi viikkoja. Painoarvio oli 357g. Sukupuolesta ei ole mitään tietoa eikä sitten kysyttykään sitä kun eivät mielellään kerro. Helmikuussa mennään sitten 4-D:hen niin asia selviää. Tosin mulla on niin mieletön poika olo, että en voi kuvitellakaan sen olevan mitään muuta. Nyt vasta uskallan nauttia tästä raskaudesta oikein kunnolla. Juhlan kunniaksi ostin pikkuruisen potkupuvunkin kaappiin odottamaan. Kyllä tuntui taas niin uskomattoman pieniltä ne vastasyntyneiden vaatteet.

Sokerirasituksesta oli galluppia. Minäkin joudun siihen, kun viime raskaudessa arvot olivat hieman koholla. Vähän tylsä testihän se on, mutta onneksi on sitten pian ohitse. Täällä se tehdään n. viikolla 28.

Nyt muihin hommiin. Palailen myöhemmin lukemaan pinoa.

a1b1c1 20+6

Vierailija
10/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanskuL: Me tossa ollaan vähän sovittu alustavasti, että mentäisiin ens viikon keskiviikkona klo 18 johkin syömään. Että mukaan vaan ihmeessä jos pääset. Tarkempaa tietoa täälä varmasti vielä kerrotaan, että missä nähdään ym.

Täälä ei omassa voinnissa ym, mitään kummempaa, vauva myllertää mahassa minkä kerkiää. Töissä ollaan selvitelty mun lomia, kun olisin mielelläni pitäny ensin kesäloman ja sit jääny äippälomalle, mut se nyt ei käykään, vaikka ensin niin luvattiin. Niinpä joudun sit vielä kärvisteleen töissä sinne 30.3 asti, kunnes äitiysloma alkaa :( ensin piti jäädä pois jo helmikuun lopulla..luulen kyllä että joudun saikulle ennen sitä, ei varmaan selkä kestä raskasta hommaa kauaa enää.

Mulle on tullu ihan kaamee makeen himo, voisin syödä joka päivä karkkia, suklaata ym. mutta pakko hillitä vauvan ja itseni takia..

Nyt muihin hommiin kun poikakin vielä tarhassa

äite rv 24 tasan

Vierailija
11/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukasta ja vesisateista se on tääläkin:( ärsyttävä ilma!nytkun sitä lunta tuli niin sais pysyä...näyttäis vähän talvelta edes pihalla:)

Eilinen päivä menikin reissussa....oltiin pojan ja siskon kans jyväskylässä käymässä!hyvin meni matkatkin pojan suhteen,nukkui meno ja paluumatkalla osan aikaa...yli tunnin kun sai autossa istua yhteen suuntaan niin onneks nukkui,muuten ei olis tyytyväisenä varmaankaan istuskellut turvaistuimessa. illalla kävin lukemassa teidän kuulumisia,mut en sit jaksanutkaan kirjotella mitään. Laiskottaa vähän tätäkin mammaa....välillä ei meinaa jaksaa näpytellä mitään vaikka kiva on lukea muiden juttuja;) jos vain rauhassa saa tietokoneella istuskella!?mikä tuntuu olevan harvinaista meidän talossa:)

Kukas se nyt sanokaan et pyykkiä tuntuu koko ajan olevan!sama juttu täälä....toisen koneellisen jo tänään laitoin päälle kun tuo vuori kylppärissä senkun kasvaa vain!!on tuo pyykkikone vaan tärkeä,en kyl toimeen ilman tulis!!:D

mitähän mun sitten piti....taas kerran unohdin ja eipä tuo poikakaan oikein nyt anna mun tässä olla joten mentävä on! voikaahan hyvin;)

toymama 21+3

Vierailija
12/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun vein muksuja hoitoon,niin hengissä selvittiin tädille asti,tai no muksut olis kyllä kaatuneet 30 kertaa sen 100 m matkalla ellen olis pitäny kiinni käsistä...Mutta kun lähin yksinäni pois päin ja hups vaan ja kumollaan oltiin niin että tärähti vaan persuuksissa:) Onneks mentiin takapuolelle eikä mahalleen,siitähän se riemu olis syntynytkin. Ihan sairaan liukasta,minäkin laitoin lapsille kumpparit kun katoin että on niin markää,ja vikatikkihän se oli kuiteskii:( No kuulemma eivät mene ulso tänään,niin hyvä niin:)

Minäkin olen yksi niistä onnellisista sokerirasitustestiin menijä..Syynä on suoraan sanottuna ylipaino,ei mikään muu. Ekassakin raskaudessa olin ja en mä nyt ihan kamalana sitä pitänyt,tosin kotiin kun sitten pääsin niin meinas oksennus lentää pelkästä nälästä...Mä en edes tiedä milloin se otetaan, kait se joskus selviää:)

Pyykin määrästä oli puhetta. Minä saan joka päivä pestä koneellisen,ainakin...Ja kun ei ole mitään kunnon paikkaa missä kuivattaa niin alkaa huumori loppumaan siitäkin hommasta. Ollaan kyl suunniteltu että jos ostettas kuivuri ennen vauvan tuloa,koska kun muistelee lasten ensi aikoja,niin sain vaihtaa pari kolme asua päivässä kun puklailivat vaatteet ja kaiken muunkin...Halvemmaks tietenkin tulis kun käyttäs tota taloyhtiön pesutupaa,sais kerral ison määrän pyykkii puhtaaks ja kuivattua..Mutta kun ei jaksa ja miten sitä kolmen pienen kanssa sitten meniskään sinne...

Sitten omaa napaa..Neuvolan täti soitti ja lääkäri anto viikon jatko saikkua..jos viel supparit jatkuu niin sit pitää mennä vastaanotolle taas ens viikolla. Tää on kyllä kummaa touhua suomen maalla. Mulla on paikatjo auenneet ja suppareita tulee koko ajan ja silti annetaan vaan viikko kerrallaan saikkua, ihan kun sillä nyt mitään merkitystä olis että menisin töihin kokeilemaan ja toteamaan ettei tästä tule mitään. Kuinhan pahaksi tää pitää mennä ennenkuin lääkäri kirjottas kunnon loman. eihän tämä mitään herkkua ole,kökkiminen kotona tekemättä mitään,mutten halua mitään riskiä otttaa kuitenkaan.

HArmittaa tämä touhu ja eihän se ole kiva työnantajallekkaan että aina vaan viikko ja viikko, joutuu aina vaan viikoks kerrallaan hankkimaan extran,kun olis helpompi hakee se suoraan pidemmäksi ajaksi.

martina 24+1

Vierailija
13/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ja sitten välipalalle ja kauppaan. Aurinkokin pilkistelee taivaalla. :)

Alpukka: Poju on nyt 2v ja 4pv:n päästä 1kk päälle. ;) Hyvään saumaan tuntui osuvan tämä sängyn vaihto. (ainakin siltä vielä tuntuu :D)

Vielä ei ongelmia, päikkäritkin meni oikein upeasti!

Poika on hirmu ylpeä kun sai tätinsä vanhan sängyn. :) Ja kun puhutaan siojen poikien sängystä. Tuo on tuollainen suvussa kulkenut sänky, aikas vanha.. (n.9v?) Jämäkkä ja hyvä kylläkin. Jatkettava sänky, jossa ei kovin kummoinen laita ole. Sen verran kumminkin, ettei poika ole sieltä alas tullut vaikka kova pyörimään onkin. :) Päätypuolella tuo laita nousee. Olen nähnyt paremmillakin laidoilla varustettuja, nuo uudet ;)

Nyt menoksi, poika käy kärsimättömäksi.

t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 21

Vierailija
14/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti loppuun asti, koska menen lääkärille ja saan se lausunnon työkkäriin kurssin lopettamiseksi ja saikku jatkuu. En vielä tiedä mistä rahaa saan, mutta masu on nyt tärkein.

Tympeetähän tää lepäily on, mutta minkäs teet. Aikani kuluksi tein pienen sämpylätaikinan ja jo siitä ponnistelusta on kipee olo :( eli se siitä rehkimisestä. Pinnakin on kireellä kun kotityöt kasaantuu, mies ei kerkee kaikkee. Hissuksiin laittelen vähän pyykkiä, mutta villakoirillekin pitäs kyytiä antaa.

Surkeeta kun piipero ei tajuu miks äiti ei voi sylissä kanniskella ja haluu määräillä kuka auttaa pukemisessa yms. Hankalaa siis, mutta onneksi jatkaa hoidossa ainakin pari kuukautta, en pärjäis millään päivisin tytön kaa.

Tämmöstä omaa napaa, mutta yksin kun on päivät mahan kanssa niin eipä muuta mielessä.

rv 21+4

Vierailija
15/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen oli jotain 1,5v kun siirtyi tavalliseen jatkettavaan ja tämä pienempi oli aika tasan 2v. Ei ole ollut ongelmia. Juuri saivat kerrossängyn, jossa tykkäävät nukkua.

Sokerirasituksesta: mulle tehdään kans painon vuoksi ja sen takia kun siskolla on ollut ongelmia sokereiden kanssa raskauksien aikana.

P. + Toukka 24+? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
16/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa työkkäristä normaalia päivärahaa jatkossa, koska sinulla kuitenkin on selkeä syy lopettaa kurssi? Minä kans olen nyt työttömänä päivärahalla. Saatko sitä peruspäivärahaa? Tiedätkö miten se vaikuttaa ä-päivärahaan? Luin jostain että se mahdollisesti olisi hiukan parempi, kun on saanut työttömyyspäivärahaa?? No kohta se selviää kyllä, kun lähetin juuri eilen kelan laput.

Toivottavasti työkkäri ei tosiaan evää sinulta päivärahaa, siitä paikasta ei koskaan tiedä mitä päättävät..

Jälleen p poikineen ;)

Vierailija
17/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas minäkin pikaisesi kurkkaamaan tänne. Kohta pitää mennä ottamaan makaronilaatikko uunista ja lähteä kaupungille veljen luo ym.:)

Sain kelasta tänään päätöksen äippäpakkauksesta ja siinä oli, että kahden viikon sisään saa sen.:) Eli nopeesti tuli toi päätös. Viime torstaina kävin sen viemässä ja nyt jo postista lappu tipahti. Kait ne sitten vielä toisen lapun lähettelee, että paketti saapunut ym.?

Nyt vaan tuli hirmunen kiire ja hoppu etsiä miehelle isyyspakkaukseen kaikki tarvittava mitä oon suunnitellu.:) Aattelin samaan aikaan antaa miehelle sen, kun itsekin saan äitiyspakkauksen.:)

Joku kyseli Treen tapaamisesta? Tosiaan ollaan äite82 ja onnipapusen kanssa tossa mailia vaihdeltu ja alustavasti suunniteltu tota ensiviikon keskiviikkoa klo. 18.00. Pitäs vaan paikka sopia missä nähtäs ja sitten vaikka ruokapaikasta äänestää?:) Kaikki ovat tietenkin tervetulleita mukaan.:)

Puhetta oli myös pyykkkimäärästä. Tuntuu, että vaikka meitäkin on vaan kaksi ihmistä taloudessa niin pyykkiä tuntuu olevan ihan liikaa..koko ajan saisi olla pesemässä ja nyt kun vähän laiskotellut vuori senkuin vain kasvaa.:/ Saa nähdä sitten kun on taapero mitäs sitten on pyykin laita..

Omaa napaa: mulla on tullut nyt jokin ihme pesänrakennusvietti?! Kaikki kaapit pitää käydä läpi ja vanhoisa tavaroista ja vaatteista päästävä eroon. Lehtiäkin ja romaaneja on kasaantunut nurkkiin ja niistäkin pitäisi päästä eroon. Jokapäivä raivaan jnkun kaapin, että sais pikkuisen tavaroille tilaa ja järjestelen ja siivoan jääkaappia ym.:)

Mahatyypille kuuluu hyvää. Nytkin jumppailee tuolla mahassa ja yrittää luultavasti morsettaa minulle jotain.:)

Mutta nyt menee lätinäksi. Oikein hyvää tiistain jatkoja kaikille!

T: Daim ja pömppis rv 23+1

Vierailija
18/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitukseen minäkin jo toista kertaa, että suorastaan veetuttaa. Sanoin kyl et menen jos saan hoitajan lapselle,turha odottaa muuten tulevaksi,nih! =)

meil pitää olla se 12h syömät ja juomat, paitsi olen kyl aina juonut. Pystys muuten mitenkään mihinkään.

Ja kun pelkään,tatuoinnista ja korviksista huolimatta, aivan älyttömästi piikkejä ja kipua..

Onko tapaamisesta uutta? Ainakin treel oma näemmä..? Mut en ole havainnut et ketään ois savosta tapaamiseen vai onko? Kiireen takia en ole lukenu pinoja ja nytkin kiire linkkiin joten mentävä!

Vierailija
19/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALMAEINO olipa sinulla ollut ikävä ultrakokemus:(

KEIJO.ANNIKILLE jaksuja supisteluun, tosi vaikeaa vaan olla tekemättä mitään, kun tekemistä lapsiperheissä aina riittäisi. Mutta eipä niistä villakoirista suuremmin haittaa ole, ehtiihän sitä siivota myöhemminkin. Toukokuu tulee loppujen lopuksi tosi nopeasti:)

MARTINA1 onneksi sait lisää saikkua, vaikkakin vain viikon. Odottaakohan lääkäri, että paikat menis takaisin kiinni, vai mitä?

MAMA2006 toi veden juomisella suppareiden ehkäisy oli mulle ihan uusi tieto. Veden juominen on muutenkin tosi tärkeetä, mutta tuppaa ainakin meikäläiseltä välillä unohtumaan.

A1B1C1 onnea hyvistä ultrakuulumisista!

G: Oletan, että joudun sokerirasitukseen, koska olen sinne joutunut kahdessa viime raskaudessanikin. Syynä ovat olleet isovanhemmillani ja isäni veljeällä esiintyvät 1- ja 2-tyypin diabetekset sekä oma painoindeksi. Nyt, tosin neuvolassa esitietoihin ei tullut merkintää diabeteksistä, kun olivat kuulemma líian kaukaisia. Espoossa ja Sipoossa eivät olleet, mutta nyt Helsingissä siis ovat. Painoindeksi ei valitettavasti ole parantunut sitten viime raskauden, joten eiköhän se sokerirasitus ole kohta edessä. Ensi viikolla on lääkärineuvola, ehkäpä saan silloin ajan. JANSKUL kyseli, että mikä toi sokerirasitus oikein on? Asiaa mietittyäni täytyy sanoa, että en itsekään tarkalleen tiedä. Ainakin siinä mitataan sokeriaineenvaihduntaa...

Kolmeplusyks ja 24+6

Vierailija
20/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanskuL: mitataan onko äidillä glukoosiaineenvaihdunnan häiriöitä. Näin kaksplussan mukaan; " insuliinia ei kehity niin paljon kuin raskaana olevan elimistö tarvitsisi" . Äidin sokeriarvot eivät siis ole normaalit ns. raskausajan diabetes. Verestä testataan ensin paastoarvot (ravinnotta) ja sit juotetaan sokeria sisältävää litkua ja tunnin päästä mitataan ja siitä vielä tunnin päästä uudestaan.

Testiin joutuu aika herkästi jos suvussa diabetes, liikakiloja tai on aikaisemmis raskauksissa kärsinyt vaivasta.