Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä sieluja ?

Vierailija
03.03.2024 |

Onko ihmisillä sielu? Tiedätkö, tämä kysymys kiinnosti minua jopa nuorena pitkään. Siitä huolimatta luulen, että:

"sielu on kokoelma" - ihmisen kaikista ominaisuuksista.

En tiedä, mutta mitä mieltä itse olette?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. mielenkiintoista: 

" Miksei ihmisellä voisi olla sielua, joka jatkaa elämää korkeammassa ulottuvuudessa - (Haluaisin kyllä kokea jotain tuollaista..) Lähteä sinne jonnekin, ..astraalivaellukselle" ? 

ap

On sielu tai ei ole, niin älä missään tapauksessa lähde minkään sortin "astraalivaellukselle"!

Haluaisin kyllä! 

Olen jo elänytkin niin pitkään, kohta 6-kymmentä lähestyy. Ja enkä ole mitään alkoholia, huumetta ottanut, joten jotain 'PilveePilvee..' (Juicen sanoin) haluaisin, edes kerran elämässä vielä kokea:

vaikka, lähteä sinne jonnekin, astraalivaelluksille?

ap

Älä lähde. Saat demoneita kintereillesi. Jotkut kutsuvat niitä alieneiksi tai poltergeisteiksi. Voivat manifestoitua myös varjohahmoina tai minä vaan epämiellyttäviä yliluonnollisina kokemuksina. T. Ex-new ager, nykyinen kristitty 

Vierailija
62/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole moista havainnut.

Uskonnot taas liirumlaarummitävaan.

Katso ne Jenkkien kongressin ufo-kuulemiset. Paljon vihjataan ekstradimensionaalisuuteen, eli elämään tämän 3d-maailman ulkopuolella. Miksei ihmisellä voisi olla sielua, joka jatkaa elämää korkeammassa ulottuvuudessa? 

Koska se on vastoin luonnontieteellisiä faktoja ja tervettä järkeä. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu opettaa että ihmisellä on sielu.

Ja minkähän takia. Mitähän 'virkaa' sitten sillä mahtaa ihmisille olla ? (Kuka on Raamattu..)

Raamattu on minä ja Raamatussa on sielun sanoja, jotka ovat taivaasta.

..MITÄ?? (Taidat olla humalassa, siellä..)

..Hullua: 'SINÄ olet Raamattu'! - Koita raitistua..

"Minä olen se, joka minä olen".  "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"  Moos. 3:14

"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä

..MITÄ?? (Taidat olla humalassa: Koita raitistua..) 

Ei kukaan ymmärrä yhtään mitään..??! - Tosta ees!

..Heitä neTYHJÄT pullot/pössyttelyt TÖPSIT, jo veks!

Vierailija
64/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on hetero, voiko sielu olla homo?

Vierailija
65/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu on tietoisuus. Olemme ihmisenä läsnä kehossamme tässä todellisuudessa ja kun me kuolemme, meidän tietoisuutemme jatkaa elämää tuonpuoleisessa.

Vierailija
66/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkähän takia. Mitähän 'virkaa' sitten sillä mahtaa ihmisille olla ? (Kuka on Raamattu..)

"Minä olen se, joka minä olen".  "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"  Moos. 3:14

"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä

The Great I Am > IAM > YAM > YUMAL (YAM-EL) (vanhaa suomea) > Jumala. 

Vierailija
67/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja minä olen myös SINÄ. Joten koitahan raitistua.

Vierailija
68/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole moista havainnut.

Uskonnot taas liirumlaarummitävaan.

Katso ne Jenkkien kongressin ufo-kuulemiset. Paljon vihjataan ekstradimensionaalisuuteen, eli elämään tämän 3d-maailman ulkopuolella. Miksei ihmisellä voisi olla sielua, joka jatkaa elämää korkeammassa ulottuvuudessa? 

Koska se on vastoin luonnontieteellisiä faktoja ja tervettä järkeä. Siksi.

Se ei ole vastoin yhtäkään luonnontieteellistä faktaa. Etkö tunne kvanttimekaniikkaa?

Vierailija
69/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä. tai tarviitko itse ehkä jotain?

mm."bi-polaaristasielunhoitoa"? ehkä, tai

en tiedä. onko sitten sulle sellaista olemassakaan?

Vierailija
70/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sielu muuta lie kuin kasallinen muistoja

Vierailija
71/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielusi ei ole hetero eikä homo. Se on kuolematon. Puhdasta energiaa. Henkesi (spirit) on se, joka ilmentää homoutta. Näin käsittäisin asian. 

Vierailija
72/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on sielu, joka on arvokas ja Jumalan luoma! Rakkautta ja rauhaa

Vierailija
73/78 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on sielu, joka on arvokas ja Jumalan luoma! Rakkautta ja rauhaa

Kaikki kaikki "jumalat" OVAT kuolleet:

- katso maailmaa katso tätä aikaa?

- katso "venäläistä erikois operaatiota"?

- katso Gaza (2 000 000 ihmisen vankilaa) ? 

Ja mitä näet MITÄ "jumalia" NÄET siellä ?

Et yhden yhtäkään.

-

Kaikki kaikki noi sun "jumalat" OVAT kuolleet..

Vierailija
74/78 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei opeta. Se on joku kreikkalaisten filosofien keksintö, että ihmisellä on henki, ruumis ja sielu. Raamattu opettaa, että ihminen ON sielu. "1Moos. 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."

Vierailija
75/78 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Theres nothing mysterious about souls. They are simply mathematical singularities outside space and time. They are autonomous Fourier frequency domains. They are Leibnizian monads and Cartesian minds. They are the quintessence of ontological mathematics and the basis of everything. We can even write a precise equation for souls = singularities = minds = monads, namely, the God Equation, which is just the generalised Euler Formula, the centrepiece

of mathematical analysis and fundamental to physics.

Mike Hockney, Black Holes Are Souls

Vierailija
76/78 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisellä sielu ja henki.  Sitä puoltaa :

- vapaa tahto

- kyky päättää asioista

- tunnemaailma

- tietoisuus oikeasta ja väärästä

- aivoilla ei ole tunnetta

Kun ihmisen ruumis kuolee, niin sielu menee joko paratiisiin Jumalan luokse tai tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiota ja ylösnousemista.

Tämä ei nyt ainakaan ole raamatullista opetusta. Mitä merkitystä olisi viimeisellä tuomiolla, jos kerran kaikki uskovat olisivat menneet paratiisiin? Kaikki loputhan olisivat silloin menossa helvettiin. Raamattu opettaa, että kuolleet lepäävät haudoissaan, ja Jeesuksen tullessa heidät herätetään. Vasta viimeisellä tuomiolla Jumala erottelee "vuohet" ja "lampaat" ja silloin hän valitsee omansa ikuiseen pelastukseen.

"Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti" Matt 25

Vierailija
77/78 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja monen värisiä.

Vierailija
78/78 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun olennaisin komponentti lienee useimpien ajattelussa tietoisuus. Väite, että aivot synnyttävät tietoisuuden, on mielestämme yhtä typerä kuin (virheellinen) käsitys että tietokoneen keskusyksikkö (sen "aivo") tuottaa sähkön. Ilman sähköä tietokone on vain siistihkö läjä elektronisia komponentteja: mikropiirejä, vastuksia, kondensaattoreita, diodeja, jne. Samaten eläinten, ml. Homo sapiens "sapiens", keskushermostot ovat -- ilman kaikkialla sähkön tavoin esiintyvää tietoisuutta -- vain läjä enimmäkseen kai protskuista koostuvaa höllyvää ja lyllyvää massaa, joiden olennaisin osa lienee transistorin tavoin toimivat synapsit, jotka päästävät hermoimpulsseja kulkemaan tai estävät niiden kulkua, tilanteesta riippuen.

Kuoleman hetkellä sielu siirtynee liha-, rasva- ja luuroppaa hienoaineisemman astraalikehon mukana välitilaan (tiib. bardo thödol, kuoleman bardo), odottamaan sopivaa kehoa, johon voi siirtyä jatkamaan neliulotteisessa aika-avaruudessa taaperrustaan kohti valaistumista, jonka jälkeen on mahdollisuus siirtyä ajasta ikuisuuteen, käytännössä koskaan enää tarvitsematta tulla tähän matoiseen maailmaan mm. kiristelemään hampaitaan psykopaattisten pikkumiesten, kuten Puuttinin, sekä persujen ja muiden urpojen orpojen takii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi