Onko ihmisillä sieluja ?
Onko ihmisillä sielu? Tiedätkö, tämä kysymys kiinnosti minua jopa nuorena pitkään. Siitä huolimatta luulen, että:
"sielu on kokoelma" - ihmisen kaikista ominaisuuksista.
En tiedä, mutta mitä mieltä itse olette?
Kommentit (78)
On paljon sellaisia kysymyksiä, joihin tiede ei vielä pysty vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sielua. Sellaista ei ole löytynyt vaikka miten on tutkittu. Lisäksi se on tarpeeton muutenkin koska aivot muodostavat ihmisen tietoisuuden ihan ilman mitään ylimääräistä yliluonnollista osaa.
No miksikä te nimitätte minäpersoonaa tunteineen. Psykologinen termi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa edes laskea kaikki näkymättömät, silti satavarman todet ilmiöt joita eri uskontojen edustajat väittävät olevan?
Jos kaikki tosiaan olisi, eihän tänne mahtuisi meitä näkyviä ollenkaan, ja ihmeitä viuhuisi ympäriinsä niin, että pitäisi ulkona kävellä kumarassa ettei joku ihme osu päähän!
Miten aattelit, että näkymätön voisi osua päähän? Eikö se oo siinä se pointti, että ne ei vie fyysistä tilaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sielua. Sellaista ei ole löytynyt vaikka miten on tutkittu. Lisäksi se on tarpeeton muutenkin koska aivot muodostavat ihmisen tietoisuuden ihan ilman mitään ylimääräistä yliluonnollista osaa.
Tuotahan ei ole loppuun asti tutkittu. Aivoista on saatu zoomattua sen verran syvään, että näyttäis yksittäisten solujen olevan tietoisia ja sen lähtevän sieltä, mutta miten ja miksi? Sitä ei pystytä vielä selittämään. Eli ei voi ainakaan poissulkea sitäkään vaihtoehtoa, että ne vastaanottais jotain materiatonta tietoisuutta tms ja sehän monelle näyttää yliluonnolliselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivoista on saatu zoomattua sen verran syvään, että näyttäis yksittäisten solujen olevan tietoisia
Lähdettä tälle väitteelle, kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on sielu. Jos haluat tietää enemmän, lue Michael Newton: Sielujen matka. Ja toinen kirja Sielujen kohtalo.
Eikös tuo ole jotain harhaoppeja?
Harhaoppeja verrattuna mihin? Nuo tarjoaa ainoat ristiriidattomat selitykset kaikesta. Syvässä hypnoosissa löydettyjä asioita riippumatta siitä, onko asiakas uskovainen, agnostikko vai ateisti. Tällä hetkellä materiaalia on jo 7000 ihmisen hypnooseista, kun työ on Newtonin jälkeen jatkunut.
Millä perusteella ristiriidattomat? Onko Newtonilla tieteellistä todistusaineistoa väitteidensä tueksi?
Ihmisten ke
Hypnoosissa olevat ihmiset itse kutsuvat sillä nimityksellä. Näitä sessioita on myös videoitu valtavat määrät. Henkioppaalla on toki nimi, jolla asiakas mieluiten opastaan puhuttelee.
Vaikeaa tässä kahta kirjaa ruveta referoimaan. Ei kai se iso vaiva ole niitä lukea, jos kysymyksiä herää?
Ns. valemuistoterapeutit ovat (tahallaan tai tahattomasti) saaneet hypnotisoidut asiakkaansa uskomaan, että he ovat tulleet joskus ufojen kaappaamaksi, satanistikultin hyväksikäyttämäksi tmv. vaikka tällaista ei ole tapahtunut. Miten suljit pois sen vaihtoehdot, että tämä Newton tekee (tahallisesti tai tahattomasti) jotain vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on sielu. Jos haluat tietää enemmän, lue Michael Newton: Sielujen matka. Ja toinen kirja Sielujen kohtalo.
Harhaoppeja verrattuna mihin? Nuo tarjoaa ainoat ristiriidattomat selitykset kaikesta. Syvässä hypnoosissa löydettyjä asioita riippumatta siitä, onko asiakas uskovainen, agnostikko vai ateisti. Tällä hetkellä materiaalia on jo 7000 ihmisen hypnooseista, kun työ on Newtonin jälkeen jatkunut.
Millä perusteella ristiriidattomat? Onko Newtonilla tieteellistä todistusaineistoa väitte
Jos luet ne kirjat, niin tiedät kyllä. Oli itsekin skeptinen asiaa kohtaan ja ensimmäisellä kerralla, kun hypnoosi osui elämien väliseen tilaan, se oli täysi vahinko.
Lisäksi, kuten sanoin, on linjassa muidenkin hypnotisoijien tulosten kanssa sekä ihan random ihmisten NDE-kokemusten kanssa.
Kyllä ihmisellä on sielu ja minä uskon taivaan ja helvetin olemassaoloon. Yhdessä ohjelmassa sanottiin hyvin,että jos et usko enkeleihin ja demoneihin, niin kun vedät viimeisen henkäyksesi niin alat uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu opettaa että ihmisellä on sielu.
Ja minkähän takia. Mitähän 'virkaa' sitten sillä mahtaa ihmisille olla ? (Kuka on Raamattu..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkähän takia. Mitähän 'virkaa' sitten sillä mahtaa ihmisille olla ? (Kuka on Raamattu..)
Raamattu on minä ja Raamatussa on sielun sanoja, jotka ovat taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivoista on saatu zoomattua sen verran syvään, että näyttäis yksittäisten solujen olevan tietoisia
Sori, en laita kaikkia opiskelemiani asioita lähteineen ylös. Ehkä kannattais, kun minustakin olis hauska pystyä katsomaan asiaa tarkemmin, kun tuon lukemisesta on jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.. mielenkiintoista:
" Miksei ihmisellä voisi olla sielua, joka jatkaa elämää korkeammassa ulottuvuudessa - (Haluaisin kyllä kokea jotain tuollaista..) Lähteä sinne jonnekin, ..astraalivaellukselle" ?
ap
On sielu tai ei ole, niin älä missään tapauksessa lähde minkään sortin "astraalivaellukselle"!
Haluaisin kyllä!
Olen jo elänytkin niin pitkään, kohta 6-kymmentä lähestyy. Ja enkä ole mitään alkoholia, huumetta ottanut, joten jotain 'PilveePilvee..' (Juicen sanoin) haluaisin, edes kerran elämässä vielä kokea:
vaikka, lähteä sinne jonnekin, astraalivaelluksille?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..MITÄ?? (Taidat olla humalassa, siellä..)
..Hullua: 'SINÄ olet Raamattu'! - Koita raitistua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ristiriidattomat? Onk
Jos luet ne kirjat, niin tiedät kyllä. Oli itsekin skeptinen asiaa kohtaan ja ensimmäisellä kerralla, kun hypnoosi osui elämien väliseen tilaan, se oli täysi vahinko.
Lisäksi, kuten sanoin, on linjassa muidenkin hypnotisoijien tulosten kanssa sekä ihan random ihmisten NDE-kokemusten kanssa.
Ei mulla ole kiinnostusta lähteä lukemaan kirjoja, joista voi hyvällä syyllä todeta, että kirjoittaja on suurella todennäköisyydellä tahallinen tai tahaton helppoheikki.
Hypnotisointi on kyseenalaisessa maineessa ihan ansaitusti. Aivan liian helposti hypnotisoija joko tahallaan tai vahingossa syöttää potilaille ajatuksia, jotka potilas päätyy omaksumaan tosina, kuten em. valemuistoterapeuttien kohdalla tapahtui.
Onko näitä tuloksia, jotka ilmeisesti on väitetysti pystytty jopa toistamaan (lähde tälle väitteelle?) julkaistu sellaisissa paikoissa, joissa asioita todistavat tutkimukset aina julkaistaan, eli laadukkaissa vertaisarvioiduissa tieteellisissä julkaisuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..MITÄ?? (Taidat olla humalassa, siellä..)
..Hullua: 'SINÄ olet Raamattu'! - Koita raitistua..
"Minä olen se, joka minä olen". "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne" Moos. 3:14
"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh. 8:28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan ei ole loppuun asti tutkittu. Aivoista on saatu zoomattua sen verran syvään, että näyttäis yksittäisten solujen olevan tietoisia ja sen lähtevän sieltä, mutta miten ja miksi? Sitä ei pystytä vielä selittämään. Eli ei voi ainakaan poissulkea sitäkään vaihtoehtoa, että ne vastaanottais jotain materiatonta tietoisuutta tms ja sehän monelle näyttää yliluonnolliselta
Minäkin olen sitä mieltä, että sielu ei "asu" täysin kehossa. Se on muutakin kuin aivot. Se on yhteyttä korkeampaan tietoisuuteen. Eläimilläkin on sielu. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en laita kaikkia opiskelemiani asioita lähteineen ylös. Ehkä kannattais, kun minustakin olis hauska pystyä katsomaan asiaa tarkemmin, kun tuon lukemisesta on jo aikaa.
Minkä tyyppinen lähde oli kyseessä? Laadukas tieteellinen julkaisu, vähemmän laadukas tieteellinen julkaisu, tiedekirja, populaaritiedekirja, humpuukikirja tyyliin Deepak Chopra, nettisivu, youtube-video?
Eka ekumeeninen kirkolliskokous Nikeassa v. 325 keskusteli aiheesta 'onko naisella sielu' ja tuli vissiin siihen tulokseen, että suattaapi olla. Naisella siis on sielu.
Miehistä he eivät puhuneet mitään, joten olisi vihdoinkin aika keskustella myös tästä kiusallisesta asiasta: Onko miehellä sielu?
Näinä aikoina sitä on vaikea uskoa, että sellaista heillä olisi. Höyrymopit ja muut vempeleet heillä on.
Vain uskovaiset uskovat tai luulevat heillä olevan tuollainen oinaisuus kehossaan.
Hypnoosissa olevat ihmiset itse kutsuvat sillä nimityksellä. Näitä sessioita on myös videoitu valtavat määrät. Henkioppaalla on toki nimi, jolla asiakas mieluiten opastaan puhuttelee.
Vaikeaa tässä kahta kirjaa ruveta referoimaan. Ei kai se iso vaiva ole niitä lukea, jos kysymyksiä herää?