Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tekivätkö lääkäri tai kätilö jonkin virheen synnytyksessäsi?

Vierailija
16.01.2007 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarpeettoman riskin lääkäri otti. Onneksi iltavuoroon tullut lekuri näki tilanteen toisin ja homma hoitui niin, että sekä äiti että lapsi ovat terveitä.

Oli suhteellisen hauskaa kuunnella tän mokannneen lekurin anteeksipyyntöjä seuraavana päivänä, kun hänet oli selvästi lähetetty pakeilleni:)

Vierailija
22/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi alakautta synnytin ison vauvan, synnytys pitkittyi, vauva ei päässytlaskeutumaan kokonsa vuoksi, vauva jäi hartioistaan kiinni ja oli ihan mustelmilla (ei siis vain vähän) ja sai erbin pareesin.

Kätilö myös sanoi, ettei minulla ollut repeämiä ja jälkitarkastuksessa repeämät huomattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin epiduraalin. Sen saaminen kesti ja kesti. Lopulta sain sen liian myöhään. Kohta olinkin jo auki. Puudutus vei ponnistukselta terän ja ponnistusvaihe kesti yli 3 tuntia. Pyysin kätilöä kertomaan, jos tekee epparin. Ei kertonut, teki vaan. Kätilöt eivät putsannet kunnolla röörejä auki vauvalta. Vauva joutui teholle antibioottihoitoon viikoksi.

Vierailija
24/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei tehnyt episiotomiaa ja repesin tosi pahasti. Osastolla hoitajat olivat tylyjä kun pyysin kipulääkettä. Piti kutsua lääkäri sanomaan että tämä on tosi paha repeämä, ja laitettiin kipupiikki.

Vierailija
25/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
26/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli/on kunnossa, minä taas olen loppuelämäkseni vammautunut. Kätilö ei konsultoinut lääkäriä, ei huomannut erittäin pahoja repeämiä. Sama moka osastonlääkärillä vaikka erikseen pyysin paikalle katsomaan. Myös jälkitarkastus meni läpi " puhtain paperein" . Vajaa vuosi synnytyksestä sitten todettiin että kappas, sullahan on mm. molemmat suolen sulkijat poikki!!! Korjausleikkaus tehtiin auttamatta liian myöhään, tuloksena pysyvä ulosteinkontinenssi. Potilasvakuutuskeskus lopulta 4 vuoden taistelun jälkeen myönsi potilasvahingon mutta mitäs se enää lämmittää. Elämä on!

Vierailija
27/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytys meni hyvin. Oli imukuppisynnytys, joten sisälle tuli repeämiä. Niitä paikatessaan lääkärillä oli unohtunut harsotuppo sisälle! Kun olin jo kotona, seuraavana päivänä katsoin alapäätä peilillä. Oli neuvottu lähtiessä, jotta tietää jos tulee jotain muutoksia ja pitää näyttää lääkärille. Ja mitä sieltä näkyikään?! Jotain valkoista..?? :O Kun tuli enemmän ulos, vetäisin loputkin ulos ja harsotuppohan se! Soitin osastolle ja käskivät tulla seuraavana päivänä käymään (oli jo myöhäinen ilta). Seuraavana päivänä lääkäri (eri) tarkasti, ettei ollut tulehdusta ja sisällä ei ollut enää muuta sälää. Kysyi piru vielä, että oliko tupossa lanka matkassa! Että olisin ollut niin vauvahöyryissäni, että olisin tunkenut tampoonin sinne räjähtäneeseen alakertaan? :D

Vierailija
28/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei onneksi vaurioitunut, minä kyllä. Ei tule enää alateitä minulle, sektio seuraavaksi. Tai vaikkei tulisi lisää lapsiakaan, korjausleikkauksia ja vaivoja tulee vielä.

Vierailija
29/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin meni, mutta molemmat oltiin ihan hyvässä kunnossa, tosin olisi kai se voinut mennä ' täydellisemmin' . Lääkäri ei päässyt mitään virheitä tekemään, kun sellaisen näimme vasta kotiutustarkastuksessa

Vierailija
30/30 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin päästä vauva oli pihalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä