Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä kuussa tulee täyteen 4 vuotta valmistumisesta ja edelleen haen koulutusta vastaavaa työtä

Vierailija
03.03.2024 |

Työvoimapula on melkoinen...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin tapa päätyä lopulliseen ammattiin on ajautuminen olkoon pohjakoulutus mikä tahansa. Tsemppiä loppusijoituspaikan löytämiseen

Vierailija
22/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

Hahahahaaa 

koulutusta vastaava työ teille on hotellin tesla esim. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly hoitaa nykyään matkailutyöt asiantuntijatasolla 

ja tarvitaan vain duunareita

Vierailija
24/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

En ole ikinä tuommoisesta kuullutkaan... Itse opiskelin putkimieheksi kun niistä oli pula jokunen vuosi sitten. No eipä ole enää. Töitä ihan mahdoton saada tällä hetkellä varsinkin kun ei ole vuosikausien kokemusta. No nyt lähden sitten opiskelemaan lähihoitajaksi kun niille ainakin on duunia. Pomppaa sitten vaikka takaisin putkihommiin kun ala taas piristyy 🤔

Vierailija
25/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitkö työttömäksi etsimään sitä hienoa työtä ja muut duunit ekonomi kelvanneet 

Vierailija
26/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

En ole ikinä tuommoisesta kuullutkaan... Itse opiskelin putkimieheksi kun niistä oli pula jokunen vuosi sitten. No eipä ole enää. Töitä ihan mahdoton saada tällä hetkellä varsinkin kun ei ole vuosikausien kokemusta. No nyt lähden sitten opiskelemaan lähihoitajaksi kun niille ainakin on duunia. Pomppaa sitten vaikka takaisin putkihommiin kun ala taas piristyy 🤔

Itsekin vaihdoin rakennusalalta hoitoalalle ja töitä riittää molemmille käsille, arkeen ja viikonloppuun. Jos olet tehnyt fyysistä työtä ja tykkäät ihmisistä, voit jopa innostua alasta, kuten mulle kävi.

Vierailija
27/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tekee varmaankin jotain matkailumerkonomin töitä ihan eri alan koulutuksella. Työt sijaitsevat Kittilän Levillä eikä niitä voi tehdä etänä. Töitä on vain sesonkiaikana. 

Matkailumerkonomi on jonglöörin ja tontun yhdistelmä joka järjestää asiat ja ihmiset oikeisiin paikkoihin oikeaan aikaan.

Vierailija
28/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

En minäkään ole kuullut enkä ainakaan tuollaista tutkintoa opiskellut. Jollain on näköjään vaan tylsää, kun pitää trollailla. Olen AMK insinööri.

T. Oikea Ap 

Vierailija
29/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään joka valmistui ihan eri alalle kuin kouluttautui. Eli markkinointiin ja myyntiin. Kumminkin koulutus sivusi näitä aineita. 

Ja toinen pääsi vaateliikkeeseen myyjäksi ja somistajaksi.  

Vierailija
30/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on sukupuolentutkimus ja olen hakenut töitä Kuusankosken alueelta.

Ap

Vierailija
31/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelit kolmannella asteella niin työpaikka etsitään ennen kuin otetaan paperit ulos. Vastavalmistuneen hyödyt menettää jo vuodessa.

Vierailija
32/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

Valitettavasti niitä ei enää paljoa tarvita

Vierailija
33/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohdat sen alan ja hakeudut hoiva-avustajaksi. On jo paljon, kun osaat suomea.

Vierailija
34/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

Sitten vaan traden opinnot + YAMK siihen päälle. Merkonomi (edes opistotason), ei nykyään enää pärjää tradenomeille.

Vierailija
35/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

Hae pohjoisen sesonkitöihin. Pääsee kyllä. Nytkin vielä voi hakea ja jos työ maistuu niin ensi syksynä varma työ. 

Vierailija
36/36 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailumerkonomi

Ap

En minäkään ole kuullut enkä ainakaan tuollaista tutkintoa opiskellut. Jollain on näköjään vaan tylsää, kun pitää trollailla. Olen AMK insinööri.

T. Oikea Ap 

Hae kesätöihin edes hiukan omaa alaa sivuavaan työpaikkaan tai ihan muulle alalle. Työkkärin ilmoittamat julkisen puolen paikat on pakko laittaa näkyville vaikka niihin olisi jo tekijä valmiina, joten älä hae pelkästään julkaistuja paikkoja, vaan keskity piilotyöpaikkoihin. Lue jotain oman alasi julkaisuja, koska niistä saa usein vihiä missä yrityksissä osaamistasi voidaan tarvita. Jos et ole käynyt työnhakuvalmennusta parin vuoden sisällä, käy se uudestaan koska asiat muuttuu koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä