Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lasku pian ulosottoon?

Vierailija
03.03.2024 |

Lapsen nimissä tulee kunnan palveluista laskuja. Olen antanut ne ex miehelle, kun hakee lapset koska omat tuloni ovat tällä hetkellä juuri ja juuri vuokraan ja ruokaan riittävät. Mies ei maksa elatusapu, koska viikko-viikko vanhemmuus ja molemmat kustantavat lasten elämisen kun ovat itsellä. Lasten harrastukset ym. maksaa mies. Näin on sovittu, koska hänen tulot ovat toista luokkaa kun omani. Viisinumeroisia summia kuukaudessa plus muu varallisuus. 

Näitä laskuja hän nyt kuitenkaan ei jostain syystä näytä maksavan. 

Mitä asialle on tehtävissä? Minulla ei noihin nyt ole rahaa jos tahdon syödä tässä kuussa 😕

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös alle 15-v voi joutua jo ulosottoon. Siinä hyvä alku elämälle. Kai toinen lapsi on jo suunnitteilla?

Ei voi joutua ulosottoon huoltajalle kuuluvan laskun vuoksi. Alaikäisten ulosottovelat ovat yleensä vahingonkorvauksia rikoksista tai muusta.

No hyvä jos tähän on tullut muutos. Minä jouduin 18-vuotiaana ulosoton asiakkaaksi laskuista, jotka minun porukat oli tehnyt nimelläni reilusti alaikäisenä. Mm. Kirjakerho ja lehtitilauksia. Yhtään ei armoa annettu, vaan minun ne piti maksaa. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Eihän ne laskut ollut huoltajasi nimissä vaan sinun, jos ne kerran olisi sinun nimellä tilattu eli asia ei ole millään tavalla muuttunut. 

Vierailija
42/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asialle on tehtävissä se, että ilmoitat laskutusosoitteeksi miehen tiedot. Kun sinä olet pienituloinen, ei ulosotto saa sinulta mitään.

Minusta on täysin käsittämätöntä, että lasten päivähoitolaskuja peritään ainoastaan äidiltä ulosotossa silloinkin, kun on molemmilla vanhemmilla yhteishuolto eikä olla edes erossa.

Näppärää. Kerro osoitteesi niin laitan laskuni tulemaan  sinulle. 

Oletko ihan varma, että minä olen se lapsesi yhteishuoltaja, joka on yhtä lailla velvollinen maksamaan laskuja kuin sinä? Jos et tiedä lapsesi isää, kannattaa laittaa se lasku sosiaalitoimeen.

Toisaalta, se maksaa, joka tilaa. Pätee niin lapsiin kuin eläimiin, eli viime kädessä vastuussa on se, joka lapselle sen laskutetun palvelun hankki.  Paitsi jos kyse on vahingonkorvauksesta. Silloin lapsi on hankkinut sen ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös alle 15-v voi joutua jo ulosottoon. Siinä hyvä alku elämälle. Kai toinen lapsi on jo suunnitteilla?

Ei voi joutua ulosottoon huoltajalle kuuluvan laskun vuoksi. Alaikäisten ulosottovelat ovat yleensä vahingonkorvauksia rikoksista tai muusta.

No hyvä jos tähän on tullut muutos. Minä jouduin 18-vuotiaana ulosoton asiakkaaksi laskuista, jotka minun porukat oli tehnyt nimelläni reilusti alaikäisenä. Mm. Kirjakerho ja lehtitilauksia. Yhtään ei armoa annettu, vaan minun ne piti maksaa. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Eihän ne laskut ollut huoltajasi nimissä vaan sinun, jos ne kerran olisi sinun nimellä tilattu eli asia ei ole millään tavalla muuttunut. 

On muuttunut siten, että entistä tarkemmin huolehditaan siitä, tilaaja on oikeustoimikelpoinen eli täysi-ikäinen. Alaikäisten tilauksiin on joskus vaadittu huoltajan nimi.

Vierailija
44/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muu

Ulosottolaki ei ole siltikään muuttunut. Lapsi ei ole koskaan ollut vastuussa vanhemman nimissä olevista laskuista. 

Vierailija
45/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt päästä lastasi luottotiedottomaksi. Varaat ajan lastenvalvojalle ja sovitte elatusmaksun, kun ei näytä muuten hoituvan. 

Vierailija
46/46 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt päästä lastasi luottotiedottomaksi. Varaat ajan lastenvalvojalle ja sovitte elatusmaksun, kun ei näytä muuten hoituvan. 

Lapsi ei voi olla luottotiedoton ennen kuin täyttää 18. Onko lasku lapsen aiheuttama, eli esimerkiksi rikkonut jotain ja siksi korvausvelvollinen? Silloin voi luottotieto mennä. Jos kyse on vaikka kansalaisopiston kurssimaksusta, se kuuluu huoltajalle, vaikka laskussa olisi lapsen nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi