Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIsmasujen maaTIISTAI!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois toi maanantain rimannu vähän paremmin tossa otsikossa niin päätin sen osittain sinne tunkea. Ilo se on pienikin.. :D

Punkelille: Itselläin neuvola ainakin vko30-> joka toinen vko. Tänään ois taas. Miten ihmeessä siellä sellai vastaanotto voi sulla olla? Jossain jo aiemmin oli juttua noista huonoista kohteluista neuvolassa jne. Meillä on kans kaks tätiä täällä. Toinen on ihan ylimukava, toinen on niin täynnä itseään, että siellä tulee vain paha mieli. Olen siis itse kerran käynyt, muuten vain kuullut ja ymmärrän helposti mistä ne kuulopuheet on peräisin. :(

Täällä nukuttu taasen ihana yö. Kerran heräsin pissille, toisen kerran oli nälkä. Banaanin jaksoin silmät ristissä mutustaa ja takas nukkumaan. Sitten soikin jo kello (joka siis oikeesti Soi tänä aamuna! :) ) ja tässä sitä jo ollaan.

Anoppi eilen soitteli aamusella, että tulenko käymään. Eilen ei ehtinyt, joten tänään sitten lupasin mennä. Nyt sitten valmistaudun. Henkisesti. Puran kaikki joutavat asiat tänne, että jaksaa sitten keskustella anopin asioista.. ;)

Nenä perhana alkoi taas vuotamaan kun seula ja tässä sitä istutaan paperi sieraimessa. Mikähän kirous tuokin on.. Ei ole kahdessa ekassa raskaudessa mitään ongelmia ollut. Selkäkipu tais olla ainoa vaiva. Mies eilen kyselikin, että miksi niitä noin paljon on.. Sanoin, että tässä alkaa jo olla vanha ja väljä.. :D Jos ois nuori, kunnon lihakset ja kaikki paikat kunnossa niin ehkä sitä ei sitten niin paljon kolottelis..??

Teinpä muuten eilen illalla vispipuuroa. Kolmas kerta koko elämäni aikana, koska mun mielestä se ei koskaan oo onnistunut ja aina se on jääkaapissa seissyt viikon ja sit heitetty roskiin. Eri ohjeella tein ja nyt onnistui. Tuli niin hyvää, että lapsetkin söi! Tai mistä mä tiijän, vaikka ne siitä ois aina tykänneetkin.. Tästä lähtien teen sitä sitten kerran viikossa. :)

Masussa kävi yöllä taas melske. Siinä banaaninsyöntiaikaan. Oli jalkaa ja kättä liikenteessä ja peppukin tais siellä vilahtaa. Syke tuntui ja hikkaa tuli ja meni ja voi raasu, minkä hepulin se sai yhdestä hikastakin.. Itkua vääntelin taas yöllä tuon häpyluuni kanssa ja mietin, että miten tää kroppa kestää ne mahdolliset 2-3 seuraavaa raskautta ja miten mä kykenen pärjäämään täällä ja hoitamaan pieniä, jos näin huonoon kuntoon menee, saati sitten pahempaan..? :(

Mutta minä nyt lähden sinne anopille, etten tässä koko päivää istuksi. :) Mukavaa päivää kaikille! Palaan lueskelemaan muutaman tunnin päästä.

Hei muuten, mäkin saan äippärahapäätöksen kohta. Piti katsoa Kelan sivuilta eilen, että eipä ole päätöksestä tietoakaan ja laitoin sähköpostia. Muutamassa tunnissa vastasivat ja lupasivat hoitaa päätöksen mahdollisimman pian. Ja lomakin alkaa nyt sitten jo torstaina (eikä pe, kuten luulin) ja nyt sitten vaan pinnistetään nää 2 viimestä työttömän arkipäivää ja sit koittaa vapaus. ;) Nyt jään jänskäämään sitä rahan määrää, että saanko Oikeesti tulojen mukaan (kuten lupasivat hakemusta jättäessä) vai löysivätkö ne jostain sen porsaanreiäkänsä ja antavat mulle minimin (jolloin mä kiehun kiukusta ja itken paaaljon)..

Papu ja Hermanni 31+4

Vierailija
2/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, poika nukkui heräämättä koko yön omassa sängyssä, niinpä minäkin heräsin vasta kun miehen kello aamulla soi ja kiireellä pissille :).

Ikäviltä kuulostaa nuo papun kivut, onneksi ei itselläni ole kuin pientä alaselkä ja alavatsa juilintaa. Yrittäkäähän kipuilijat jaksaa!

Napaan ei kuulu mitään uutta, torstaina olisi neuvola niin saa kuulla kätilön arvion, miten alhaalla pikkuinen on. Mulla neuvola käyntejä on ollut 4-5 viikon välein ja nyt kai se alkaa se kahden viikon välein juokseminen?

möhkis ja tiitiäinen 30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalainen yö takana, mitä nyt kuopus taas kitisi. Tänään pitää taas mennä, joten taidanpa valmistautua kivuliaaseen iltaan. Voipahan sitten huomenna valitella kunnolla.

Gallup: Meillä aluks ollut käytössä Pampers New born; niissä on sellanen verkkomainen vuori, joten maitokakka imeytyy tosi hyvin vaippaan (ei ole kummankaan kohdalla tarvinnut öisin vaippaa vaihtaa, ihot molemmilla ollut hyvässä kunnossa). Myöhemmin olen siirtynyt Liberoon (Pampers Active Fit on melko tyyris), varsinkin Liberon housuvaipat pysyy musta paremmin ylhäällä ja pissa jakautuu isommalle alueelle. Hyviä on olleet myös Muumit ja Pirkankin vaipat.

Hyväkuntoiset: tänne vaan kirjoittelemaan meidän vaivaisten joukkoon. Mullakin eka raskaus meni oikein mallikkasti, pikkasen takareidet kiristi, mutta muuten olin elämäni kunnossa. Toka raskaus vaivoineen oli shokki ja kolmannen alussa olin onnellinen, kun ei ainakaan allergiat tai astma pääsis vaivaamaan, en kyllä tällasiin selkävaivoihin ollut nytkään varautunut.

Taas makuuasento kutsuu.

-m- ja Hippu rv 32+6

Vierailija
4/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia vaivaisille!!!!!!!

G:Pampersit on meillä ollut käytössä ihan ekaksi.Sitten viitosen kohdalla siirryin niihin kestoihin.Kestovaipat joita nyt öisin ja reissussa käytämme on joko pirkka vaippa tai lidl:n vaipat!Ja mielettömän hyviä vaippoja on.

Se vaan kumma ettei noita halpis vaippoja valmisteta new born kokoa(ainakaan en koskaan törmännyt)Voisin hyvin ajatella niitäkin alkuun mutta ei kun ei!

Vähän olen tullut pohtineeksi uusiksi sitä täys kestoilua...Tod.näk.jatkan osakestoilua tällekkin tulokkaalle!Aiheen ohi vähän!

Kävelin eilen(1,5km)sinne hammaslääkäriin ja ai että oli hyvä olo liikunnan jälkeen.Oli pirtsakka pakkas sää ja mieli hyvä kun tallustelin.Ihmeen ripeästi pääsin perille ja jalka tuntui kepeältä.Ei edes yhtään supistusta saanut aikaiseksi!Tämä ei taida syntyä ainakaan ajoissa.Missä mun harjoitus supparit on???=)

Ehkäpä tämä onnistunut liikunta kokemus aiheutti tämän hyvän huomenen!Täytyy ottaa tavaksi!

Mutta jotta pääsen itse nauttimaan liikunnasta,rauhassa,tarvitsen jonkun pitämään lapsia.Lasten kanssa ei se onnistu.Pihalla kyllä leikitään ja kävelläänkin,mutta etanan vauhtia edetään.Onhan sekin tietenkin, raitista ilmaa,hyvä.Mutta kaipaan niitä reippaita kävelylenkkejä.Mieskään ei päästä iltaisin mua yksin koiran kanssa lenkille,tosin en sinne jaksais illalla enää lähteäkkään mahani kanssa.Ja on niin pimeääkin.Keväämällä taas kun valoisampaa=)Viimeistään sitten vauvan kanssa vaunuttelemaan=)

Kaikille mukavaa tiistai päivää ja vaivat edes hetkeksi hus pois!!!!

L+5+rv 30+

Vierailija
5/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vielä tiedä oonko tänään vaivallinen vai vaivaton..tähän asti pikkusen vaivainen, ei paha kuitenkaan, eilinen oli vaiva-päivä, siitä valitusta ' omassa masussa' .

PUNKELI;

Juu, tuo oli just se koppa - kai se täytyy uskoa että siitä tulee semmone " roikkuva" vaunupaketti kun kaikki niin väittää. Siihen on ihan varmaan joku idioottiselväsyy jota mä taas en tajua.

Potkukelkka odottelee tuolla talon päädyssä, eilen piti testata kun mies laitto uudet liukujalakset siihen (ei tökkää niin terävästi kun tääl on paikoin reilusti sepeliä tiellä), nyt on sitte nolla keli ja vettä tihruaa - multa sulaa lumet alta pois!!

Ai mitenni sokerirasitusta olis pitäny jostain muualta ottaa vai? Tosta ne kyynärtaipeesta neulojen kanssa sohi neljään kertaan (ties vaikka useemminkin kun lojuin tajunnan rajamailla)..eikö se siitä pitänykään ottaa?

PAPU;

Vispipuuro ON namia..teitkö puolukasta? Kokeilepa huvikses mansikkaa ja raparperia kans..samal taval mut eri aineksista, ja sokeria maun mukaan. Meillä ainakin raparperista tehty uppoo kun kuumille kiville..ei oo niin kivan väristä kun puolasta tehty mutta hyvää on.

NEUVOLAKÄYNNEISTÄ;

Unohtu kuka niistä kyseli..sorry vaan..oli liian pitkä pino mun muistille. Meillä alko n. rv32 tihennetyt käynnit, eli 2vkon välein, sit kai ihan lopussa vkon välein? En ole kyllä ihan varma mut näin ymmärsin.

KERTISVAIPOISTA;

Oli kyselyä ja kokemuksia..heittäkääpä niitä lisää, kokemuksia siis. Kun mä aion sinnikkäästi yrittää kestoilua päivisin, mutta käytetään kertiksiä öisin ja vierailuilla..eli mitkä on niitä hyviä unen tuojia??

( . ) VALIVALI...Onkohan toi " pakkolenkkeily" kivuista huolimatta mulla se ainoo keino liitoskipuihin..Eilen illalla kun olin taas enempi kipee, väänsin liukuesteet kenkiin ja otin kepit mukaan ja tallasin supistelusta (pieniä kivuttomia vaan) ja väliin julmetusta kivusta huolimatta tuon vajaan 2km. Meni 45minsaa siihen matkaan, mutta illalla myöhempään ei sattunu enää juurikaan eikä tänäänkään (vielä) satu liiemmälti. Noh, toimin näin kunnes joku aamu oonkin tuplasti kipeempi.

Eilen illalla särki rintoja niin paljon että luulin että ne halkee..tai räjähtää, tai tai muutenvaan menee rikki. Ihan kauheeta, istuin suihkun lattialla ja laskin kuumaa vettä rinnoille että helpotti. Ihan kamala särky ja pakotus, eniten rinnanpäissä mutta kyllä ihan koko rinnassakin..kesti muutamia tunteja, mikä lieneekään ollu, kai sielläkin valmistaudutaan hurjaa kyytiä tulevaan.

Ja viime yö meni harakoille :( kummaa ettei kuitenka väsytä. Heräsin puolilta öin vessaan, sitten puol kolme vessaan, sitten kolmelta koira vaati ulos pissalle..siihen ne nukkumiset jäikin, pyörin ja pyörin, oli kuuma ja kylmä ja kädet puutu ja niskaa särki ja päätä särki ja sitte iski nälkä..ihan kauhee nälkä..päätin etten nouse vaan oottelen josko mies kohta heräilis ja tois vaikka banaanin..nukahdin sitte just ennenku mies oli lähteny ja nukuin yheksään asti..raivostuttavaa, taas tää alkaa..valvon yöt ja nukun aamut. *mutinaa*

Tappert ja Puksutti 32+2

Vierailija
6/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole tullut taas palstailtua...

Juuri kun olen alkanut oikein " tosissani vauvakuumeilemaan" ja odottamaan tätä vauvelia, laittelemaan paikkoja ja kartoittamaan jo olemassa olevia tarvikkeita, niin eikös neuvolassa sydänääniä kuunnellessa löytynytkin joku lisä-ääni.

Aloitin jo oman topicin aiheesta, kun kokemuksia moisesta kyselen...

Pääsen vasta joskus lisätutkimuksiin. Inhottavaa odottaa että keskussairaalasta kutsuvat sinne :-(.

Muuten jaksellaan nyt jo ihan kohtuullisesti. Joulun aikana sekä ihmiset että elukat sairastivat, mutta nyt alkaa jo tasaantumaan. Itselläni on aika moinen päänsärky nyt toista päivää ja selkä on edelleen paikka, joka kyllä tasan ilmoittaa olemassa olostaan!

Esikoisen huoneremontti on kovassa vauhdissa (on tosin vain tapettia vaille) ja sen jälkeen pääsis sisustamaan vauvan huonetta :-) Täytynee tehdä asia hienovaraisesti ettei esikolle tule hylkiöolo...

Jaksamista kaikille ja pitäkää peukkuja että meidän vauvelilla olisi kaikki hyvin ja että pääsisin PIAN sinne ultraan!

telma ja kovasti vilkas masuvauveli 29+6

Vierailija
7/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eilen oli lapsilla vapaapäivä ja tänään sitten jälleen arki kutsuu. Nuorimmaiselle tekee tiukkaa mennä hoitoon edes 4h:ksi, arvasinkin tuon joten sen vuoksi hoitosopimus on irtisanottu maaliskuun loppuun. Neitokainen ymmärtää kyllä, että äiti on kotona eikä haluaisi olla hoidossa. Juteltiin aamulla pitkään asiasta ja kerroin, että äidin pitää saada nyt levätä ennen kuin vauva syntyy. Katsotaan nyt miten tämä pari kuukautta menee.

Esikoinen on innoissaan eskarista, häntä ei sieltä kyllä pidä mikään pois :)

Jälleen kerran on huono yö takana. Ehkä ne unet ovat nyt tosiaan menetetty. Pissattaa ja janottaa.. on nälkä ja kolottaa. Särkee, särkee ja särkee.

Huomenna onkin neuvola, olo on niin paksu ja kömpelökin että varmaan on kahdessa viikossa tullut painoakin lisää. Tähän mennessä olen pysynyt ihmeen hyvin sopivissa kiloissa näihin olemassa oleviin nähden :)

Sormia turvottaa eikä saappaiden vetoketjut mene varsinkaan iltapäivällä enää kokonaan kiinni joten turvotusta on. Sinnikkäästi olen laittanut yön jälkeen sormuksen sormiin mutta tänä aamuna taisi olla virhe. Täytyy yrittää saada saippuan kanssa pois ja laittta vaikka kaulaan roikkumaan. Miten sitä osaakaan olla ilman sormuksia?

Mulla on järjetön himo jogurttiin, voisin syödä monta purkillista peräkkäin. Lieneekö kalkin puute vai mikä. Ja edelleen niitä jääpaloja rouskuttelen :)

G: Vaipoista. Meillä on käytetty Liberoa enemmän kuin Pampersia ainakin alkuun. Muumit oli muistaakseni myös hyviä vaippoja. Täytyypä tutustua valikoimiin uudelleen.

Huomasin, että Tuttelikaan ei ole enää Tutteli vaan Muksu? Aika hassua kun on suu tottunut jo tuohon Tutteli-sanaan.

Taisin kysyäkin jo aikaisemmin, että joko olette pinnasängyn kasanneet?

Tekisi hurjasti mieli laittaa se valmiiksi mutta olenkohan liian innokas? Kissat pitää ennättää opettaa ennen vauvan tuloa ettei sänkyyn saa mennä... kai sen ennättää. Mies oli sitä mieltä, että viikko riittää, hullu sanon minä. Pitääkö mun odottaa maaliskuun alkuun ennen kuin saan kasata sängyn ;) en ikinä jaksa odottaa!!

Zeldatar 32+3

Vierailija
8/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZELDATAR;

Mun on pakko houkutella mies kasaamaan toi pinnis tänään - koirat tahtoo nukkumaan äp-laatikkoon, sen ainoo pelastus on päästä pinnikseen suojaan..muualle se ei oikein mahdu.

Kissan opettaminen voi olla sen verran vaativaa että sinuna kasaisin sen pinniksen suosiolla jo nyt...parempi ajoissa kun myöhään, eihän se sen enempää tilaa vie kun myöhemminkään.

Taptap, lähtee hurtan kanssa lenkille..

Vierailija
9/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telma:

No voi vitsit, että pitikin nyt sitten tuollaista tulla! Eikö ne ois voinut laittaa sua saman tien ultraan, ikävää kun joutuu odottelemaan :( Toivotaan että aika tulee pian ja ainahan voit soittaa sinne (mihin se lähete laitettiin) että kun sun mieltä niin vaivaa että millonkas sitä pääsis... Pidetään peukut, että kaikki ois nyt kuitenkin ok, ei kait mitään isompaa tuntuis olevan kun rakenneultrassa ollut kaikki ok? Joskus kaverini lapsella, jo syntyneellä, oli jotain sivuääniä, rytmihäiriöitä tms. mutta se oli vain sen kerran eikä niitä enää jatkoseurannassa koskaan löydetty että voihan olla jostain vastaavasta kyse..tiedäppä näistä aina..

Vaiposta: Meillä ollut niitä Pamperseja aina, välillä LIberoa yms. kokeiltu nyt isompana sitten ja jotain Muumia ja Pirkkaakin ollut. Itse tykkään niistä Pampersin Active fiteistä kun ne on niin hyvin istuvia ja ohuita mutta imukykyisiä. Esim.Muumit menee mun mielestä niin koviksi ja paksuiksi heti kun pissa sinne tulee ja niissä aina paketista muutama vaippa mennyt meillä rikki kun teipit repeää jo laitto vaiheessa. Lidl vaipat oli kans ihan ok, tosin vain housuvaipoista kokemus..

(.)Oiskohan tuo kääntynyt nyt pääalas päin..kun tuntuu niin kipeältä taas tuo häpyluu ja koko lantio, että josko siellä tehtäisi tilaa päälle! Toivotaan! Jotenkin tuntuu siltä että jalkaa pukkaa täältä yläosasta.

Joku valitteli sitä ruokahalun vähentymistä...mulla kans ollut sillain ihan hyvä ruokahalu mutta ei nyt mitään älytöntä, että huomaa välillä pitemmän ajan kuluneen viime syönnistä ja joskus tuntuu että pitää vain syödä kun ei muuten hoksaa ei siis tule sillain nälkä..

Mä oon kyllä nyt jo pienten unien tarpeessa ;) On tämä vaan niin väsynyt tämä olo mulla, tuntuu ettei lihaksissa ole voimaa ja happea lainkaan..

Sinna 32+4

Vierailija
10/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tuesta pinnasängyn kasaamisen puolesta :) Odotan viikonlopun yli, että saadaan nuo 5v synttärit pidettyä. Vieraat katsovat vielä liian innokkaaksi.

Tosin vaunut, matkarattaat ym. ovat ihan näkysällä joten miksipä ei sänky saisi olla.

Zeldatar, lähtee myös koirakävelylle (ennen tuokin oli koiralenkki)

Vierailija
11/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin pääsen kyllä vaivatta nousemaan ja liikkumaan, mutta n. tunnin jälkeen armoton totuus iskee: ei tule päivästä eilistä parempaa.

Nytkin tässä koneella istuminen on ihan tuskaa, kommentoi siinä nyt sitten muille.

Telma: Jaksuja. Mulla oli kuopusta odotellessa sama juttu ja jotakuinkin näillä viikoilla. Mä tosin pääsin samointein Kättärille tsekkaukseen ja kaikki oli hyvin. Toivottavasti saat pian soiton.

Meillä pinnis laitetaan vasta sitten, kun vuokrasänky viedään pois. Mietinnässä on lainataanko pariks kuukaudeks kälyn kehtoa (heillä se la toukokuussa).

Kertisvaipoista: Mä huomasin, että noi halpisvaipat (lähinnä Lidl:n ja Daily:n) rapisee aikalailla, tosin niitäkin tuli pari kertaa kokeiltua. Kyllä parhaat imut on musta Pampersilla ja Liberolla. Meillä kuopus oli vaan niin hoikka, että esim. Pampersin housuvaipat tippui, Liberolla on parempi vyötärö. Mä kans huomasin, että Muumin teipit saattoi revetä jo laittaessa. Mä muuten tykkäsin Huggies vaipoista, harmi ettei niitä enää saa mistään, Jenkeistä ostin ison säästöpakkauksen ihania prinsessakuvioisia housuvaippoja (on niissä ominaisuudetkin hyvät esim. yhdistetty teippi- ja housuvaippa). Vinkki: kokeile ensin pieni paketti (jos löytyy) ja osta vasta sitten isompi.

Mihinköhän pötkähtäis, kun toi siivooja luuttuua tuolla.

Käykääs muuten näillä sivuilla:

http://sisukas.net/component/option,com_frontpage/Itemid,1/

-m-

Vierailija
12/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erikoisen hyvin nukuttu yö takana. Heräsin vain muutaman kerran (kerran veskiin ja pari kertaa kylkeä kääntäessä kovaan kipuun). Mutta ei näyttänyt ihmeemmin haittaavan. Olin jo illalla niin väsynyt, et meinasin nukahtaa saunan lauteille... :) No ihmekös tuo, jos yölläkin uni maittoi.

Poitsu on jo päiviksillä ja mulla taas hetkinen aikaa istahtaa koneelle. Kohta kyllä pitää mennä siivoamaan. Mä en voi käsittää miten tuollainen vähän alle yksi vuotias saa tällaisen sotkun aikaan?? Äsken hän levitteli laatikollisen Muksu-puuroja tuonne eteisen lattialle... No tyhmä minä, kun olin jättänyt ne käden ulottuville!! :)

AUTTAKAA mua!! Kertokaapas mulle, et mitä suolaista purtavaa voisin leipoa esikon synttäreille??? Ajattelin tehdä kinkku- ja lohipiirakkaa, mutta onko se liian perinteistä?? Pitäisikö kokeilla sittenkin jotain muuta? Vinkkejä kaivattaisiin...

Vaipoista: Esikoisella oli aluksi Pampers New born-vaippoja. Ne päästi läpi jo sairaalassa ollessa... Mies sai niitä vaippoja ihan tosi ison läjän varpajaislahjaksi ja mä sitten lahjoitin niitä kavereilleni, kun ne eivät käyneet!! :) Ne päästi pissin läpi sen takia, kun poika oli niin iso ja pissimäärä valtava. Ne kylläkin piti kakan hyvin sisällä, mutta pissiä ne eivät imeneet kunnolla. Niiden jälkeen käytimme sitten niitä Liberon baby-vaippoja ja ne olivat hyviä. Niiden jälkeen olemme kyttäneet eniten Liberoja (vaippamerkkejä olemme keräilleet ahkerasti ja saatu sieltä kerhosta kaikkea kivaa, esim. marimekon bodyn, paidan jne. Liittykää ihmeessä siihen kerhoon!!). Olemme käyttäneet myös Pampers babydry ja active fit-vaippoja. Nekin ovat olleet hyviä, activefitit varsinkin, kun ne on joustavia... Nyt meillä on käytössä Lidlin vaipat. Voin sanoa et ne on olleet parhaita!!! Ne on myös melkein puolet halvempia kuin Liberot tms... Kantsii kokeilla!! Ainut mikä niissä on huonoa, niin ensimmäinen vaippakoko lähtee 4:stä kilosta ja se on aika reilun kokoinen. Se oli aluksi reilu meidän jättipojalle... :) Muumit, Dailyt, Pirkat jne. eivät ole sopineet meidän pojalle... Pissi on tullut niistä läpi... Olen myös kokeillut erilaisia housuvaippoja, mutta jotenkin tykkään noista tavallisista enemmän!!

(.) ei mitään muutoksi havaittavissa. Sitä samaa siis... Mitä nyt limakalvot nenässä tuntuu inhottavan kuivilta, jälleen kerran. Lisäksi joudun niistämään ihan jatkuvasti. Tämä vaiva oli viimeeksikin riesana. Mulla oli myös viimeeksi nenä tukossa melkein jatkuvasti. Sit se aukesi melkein heti synnytyksen jälkeen, hassua!!

Mä ajattelin olla sairaalassa niin pitkään kuin mahdollista! Saan syödä ruuan lämpösenä ja suihkuunkin saan mennä milloin vaan, et kukaan ei roiku lahkeessa... :) Lisäksi minusta on kiva tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa, ettei kukaan ole häiritsemässä. Saapi nähdä kuinka kauan saan olla osastolla. Jos siel on hirvee ruuhka, niin sit se on varmaan se 2-3 päivää. Jos ei siis mitään kummempia satu...

Esikon synnyttyä oli sairaalassa viikon... Kaksi päivää ennen syntymää (olin tarkkailtavana 1. päivän päänsäryn takia ja 2. päivänä käynnistettiin) Syntymän jälkeen olimme siellä vielä melekin 5 päivää, kun esikoinen oli lasten osastolla tutkittavana ja antibioottikuurilla kosketusarkuuden vuoksi. Pienet vauvat ovat kosketusarkoja, jos niillä on jokin infektio... Meidän poika oli sitten saanut jonkin infektion lapsivedestä. Hänet myös tutkittiin läpikotaisin, kun aluksi ei tiedetty mikä on vialla...

Duppis: Harmi, kun joudutaan operoimaan!! Kuitenkin pienellä miehellä näyttää kaikki muuten olevan kunnossa, kun kasvaakin niin reippaasti... Toivotaan et kaikki menee suunnitelmien mukaan, eikä vielä tarvitsisi operoida, jotta hän vielä vähän vahvistuisi... Täältä oikein suuri voimahali teille kaikille!!! :) Kylvettämäänkin olitte jo päässeet. Se on varmaan ikimuistoinen hetki?? :)

Tappert: Joo, se äippäpakkauksen puku on aikas reilu... Oikeassa olet! Miedänkin jättiesikko hukkui siihen, vaikka olikin 4, 5 kg. Pidimme sitä nyt syksyllä, kylmemmillä ilmoilla... Nyt se on kuitenkin jo pieni. Näyttää se olevan päällä todella monella 1,5-vuotiaallakin. Meidän poika se taitaa olla isokokoinen...No meneehän se sitten ensi talvena. :)

Zeldatar: Sinäkö se puhuit Tuttelin nimenmuutoksesta?? Mä kyllä eilen ostin sitä pojalle ja kyllä niissä purkeissa vielä oli se vanha nimi... Pitääkin sanoa miehelleni, jos on hänen kauppareissuvuoro, ettei ole ihan hoo moilasena... :)

Mutta nyt siivoilemaan...

Hanna

Vierailija
13/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuopus mahdollisuuksien mukaan remppaan ja tavaroiden laittoon mukaan, meillä ainakin innokkaasti laittoi mun kanssa vaatteita, keitti tuttipulloja ja tutteja ja odottaa koska pääsee vauvaa hoitamaan, tyttö työntää muuten nukkeja ja pehmoja paidan alle ja näyttää miten iso masu on. Ja välillä selittää muuten vaan miten vauva möyrii hänen masussaan :)

-m-

Vierailija
14/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna: osta patonkia, leikkaa poikittain kiekoiksi, voita, juustoa, salaattia, erilaisia leikkeitä (kinkku, poro, kalkkuna, ym), katkarapuja, kirsikkatomaatin puolikkaita, mini coctailkurkkuja, hillosipuleita, aurinkokuivattuja tomaatteja, mozzarellaa, jne. Helppo tehdä ja löytyy aikuisille ja lapsille omia makuja. Tietty enemmän näpertelyä.

-m-

Vierailija
15/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... odottaa kyllä vauvaa ihan hirmuisesti! Se halailee ja pussailee mahaa ja valitsee lelujansa joilla vauva sitten voi leikkiä (siis isoja legoja, joitain pehmoja, vauvaleluja jne.). Omaa huonetta odottaa innolla, mutta voi olla että totuus tulee vastaan kun oikeasti oman huoneen aika koittaa. Toivottavasti menee hyvin. Meidän tyttö saa jäädä siis kotiin kun aloitan itsekin äitiysloman.

Kiitos tsempeistä kaikille. Terkkari lupas soitella äitiyspolille ja mulle viimeistään torstaina jos siihen mennessä ei kuulu mitään kutsua. Kyttään puhelinta koko ajan ja pelkään etten kuule tai ehdi vastaamaan, töissä kun olen.

Mulle muuten tuli päätökset Kelalta tosi nopeasti! Ihan parissa viikossa! Tosi hieno homma. Mutta onko se tosiaan niin että yli 3v. esikoisesta ei saa välttämättä mitään rahaa vaikka lapsen hoitaa kotona? Lapsen kodinhoidontuki on siis tässä tapauksessa tulosidonnainen?

Täällä on puhuttu vaipoista: nyt yritän kallistua kestojen puoleen, vaikka se esikoisen kanssa jäikin. Esikoinen käytti lähinnä pamperseja koska ne ovat olleen liberoita kapeampia ja sopineen meidän pikkupepulle hyvin. Onpas muuten vaippa-ajastakin jo aikaa, vaikka kesällä vielä esikoinen käytti yövaippaa :)

Vierailija
16/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu vielä päiväuniaan, ruoka on uunissa, siivousta aloiteltu, ulkona oltu. Ihan pikaisesti ajattelin kirjoitella, koska poika herää pian kuitenkin ja pitäs pari laskua käydä maksamassa ennen sitä.

Noi Lidl:n vaipat on tosi hyviä! Halpojakin vielä! Niitä meillä on aika usein. Vaihdan aina silloin tällöin merkkiä, vaihteluhan virkistää :)

Vaan on jatkettava matkaa...

rimma 31+6

Vierailija
17/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa sain uudet verhot ikkunaan, kyllä heti piristää kun saa jotain uutta. Nyt vaan täytyy lähteä vielä mattokauppaan, ei vanha enää sovi verhojen väriin.

Vaipoista oli puhetta, me ollaan käytetty lähes pelkästään liberoja, joskus joku muu paketti satunnaisesti.

Duppis: Kurjaa että leikkaus edessä, vaikka onneksi muut uutiset on kuitenkin niin ihania ja hyviä:) Ja että oikeen kylpyynkin on poika päässy, hienoa.

( . ) Oma vointi on ihan hyvä, närästystä lukuunottamatta ei ihmeempiä vaivoja. Eilen käytiin illalla kävelyllä, eikä siitäkään tullut tällä kertaa lisävaivoja, ja hyvä niin.

Mut nyt täytyy lähteä pyykkien pariin, mukavaa päivää kaikille.

Petriina rv 32+1

Vierailija
18/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat päikkäreillä, joten on taas aikaa istua ja naputtaa konetta. Esikoinen aina kerhon jälkeen niin väsynyt, että nukahtaa helposti puoliltapäivin.

Vaipoista sen verran, että meillä ihan alkuun käytetty niitä pampersin 3-6 kiloisia. Sitten siirrytty liberoon ja ne pitää kyllä paremmin ja on muutenkin hyviä! Liberolla vaan se 2-4 kiloiset aika pieniä meidän kössiköille olleet ja seuraava koko taasen liian iso...

Mutta sitten suosittelen kaikkia lämpimästi kokeilemaan lidlin vaippoja!! olikohan jotain chien merkkisiä?! Todella hyviä!! Siis vähän niiku pampersin aktive fitin ja liberon sekoitus... En nyt vaan muista mistä koosta ne pienimmät alkoikaan. Mutta siis hyviä ja HALPOJA :)

Äitiyspäivärahasta PAPU:lle. Itse odottelin kanssa sitä päätöstä ja kävin kattelees aina välillä sieltä kelan sivuilta josko jotain olisvat saaneet aikasiksi. Mutta kun ei... niin laitoin sähköpostia ja päätöksen tekivät samana päivänä :) Laittoivat siis s.postia että päätös tehty ja luukkuun kolahti sitten se päätös lähipäivänä. Että kannattaa kysellä sieltä kautta jos tuntuu kestävän:)

Täytyy nyt kehuskella, että viimeyö meni kerrassaan nappiin ja nukuin kuin tukki! Esikoinen ei pahoja unia nähnyt ja kuopuskaan ei tarvinnu edes tutinlaittoa yöllä kertaakaan!!! Siis en herännyt yöllä kerran kertaa :) Mutta joo... aamulla oli miettiminen, miten sitä ittesä kampee ylös kun oli niiiiiin kamala pissihätä et tuntu jos yhtään vatsalihaksia käyttää ni on kyllä housussa ;) Mutta jotenki sieltä sitte ylös päästiin ja kamalalla kiireellä veskiin. Oikein mahaa pakotti hetken sen jälkeen kun niin oli unissaan pantannut :)

Minäkin muuten omalla tavallani odotan sitä sairaalaan " pääsyä" :) Siis kun sitten sen pari pävää saa huilata ja tutustua rauhassa siihen uuteen tulokkaaseen. Saa tosiaan käydä suihkussa ihan rauhassa ja ei tarvii kun kipassa käytävälle vähänpäästä hakemaan VALMISTA ja minusta hyvää ruuokaa. (Toiset aina haukkuu sairaalaruokia, mutta mie niistä oon kyllä aina tykännyt... ihan perus kotiruokaa kun on muutenkin tottunut syömään) Sit on aina jotain kiisseliä ja salaatit ja leivät sun muut... nam :)

Kotona tietää sitten mikä odottaa... kiiretä piisaa kun on kolme lasta ja kaikki vielä suht pieniä. Esikoinen siis kerkee sen 3v7kk täyttää jos menee sinne lasketulle ajalle. Ja kuopus sen 1v4kk.

Joten pitää yrittää nauttia niistä parista päivästä :) Vaikka kyllä tulee noita poikia kamala ikävä varmalla!!!

Mutta, nyt lähden kahvin keittoon ja jos jotain hyvää tuolta kaapista löytyisi kahvin kanssa...

t. K@tju

Vierailija
19/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukea saa alle 3- vuotiaasta ja jos siis useampia sisaruskia ja saa sitä kotihoidon tukea, niin silloin myös yli 3v (alle kouluikäisistä) sisaruksista maksetaan se joku 50/kk.

Itse siis saan sitä kotihoidontuen LISÄÄ. Mutta en sitä varsinaista kotihoidontukea. Siinä kotihoidontuessa oli joku tuloraja ja se meillä ylittyi. Ja koska en saa sitä kotihoidontukea, en myöskään saa sisaruksista sitä tiettyä summaa/kk.

Mutta lisää minulle siis vähän maksavat. Minimaalisesti kylläkin, mutta raha se on pienikin raha :) Nää on aika kimurantteja juttuja ja oon itsekkin kottanut tutkailla kelan sivuja, mutta täytyy sanoo että tosi nihkeesti sieltä löytyy selkokielistä apua!!! Mutta siis... toivottavasti sait jotain tolkkua :)

t. K@tju

Vierailija
20/33 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert& Puuenkuli : Tää on ainaskin teille!

Vatsailin jo äsken Puuenkulin sokerirasitusihmettelyyn,mut huoamsin sit tietty vastanneeni eiliseen nippuun....

Eli uusiksi.

En tiedä olisko sitä rasituskoetta voinut ottaa muualta,mut multa myös otettiin kyynärtaipeesta kolme..vai oliko se neljä verinäytettä..ihan normaalin verinäytteen tapaan. Mulla sokerit oli eilisen lääkärin mukaan ihan loistavat vaikka painoa oli alussa aika paljon ja vieläkin vaik paino on tippunut tässä raksauden aikan niin moni epäili et tulisi ongelmia sokeritasojen kanssa.. ei onneks!

Sit suolaisiatarjottavia kyselleelle(en muista kuka) vinkki/vinkkejä:

Tee rahkavoitaikina(kevyempi kuin voitaikina)...kauli se isoksi levyksi(ei liian ohueksi) ...levitä päälle jotain tuorejuustoa ja halutessasi esim. kinkkukuutioita tai yrttejä tms,mut ne ei pakollisia... kääri rullalle kuten kääretorttu...leikkaa pieniksi kiekoiksi...lado pellille kierrepuoli ylöspäin...voitele munalla ja ripottele pinnalle juustoraastetta...paista 225asteessa kullanruskeiksi... aivan taivaallisen hyviä! Mulla tuli muistaakseni kiekon halkaisijaksi sellainen 3-4cm ja silloin leikkasin ne 1,5-2cm paloina irti siitä rullasta

ja siitä tuli korkeus...mut jos halkaisija suurempi niin varmaan kannattaa suhteessa muuttaa myös tätä korkeusmittaa. Lisukkeeksi sopii hyvin raikas salaatti tai on hyviä tuollaisenaankin.

Sitten nää sun jo mainitsemat piiraat saisi ei niin perinteisiksi muuttamalla täytteitä. Its eteen usien Broilerisuikaleista ja wokki tai tuorekasviksista mausteisen sekoituksen ja kumoan sen esipaistetulle piiraspohjalle. Sitten päälle joko valmis fraice tai smetana-kananmuna-mausteseos..tms piiraissa käytettävää juttua. Samoin ideoin parsakaali-aurapiiras on hyvä...eli esipaista pohja. Siihen rinkeihin asetellen parsakaalin nuppuja ja aurajuustopaloja. Päälle kostukkeeksi mieleinen täyte. Netistä löytyy miljoona ihanaa reseptiä jos et keksi itse...

Ainiin vielä yksi ihan mahtavan makuinen piiras.

Pohja:

(1 annoa pohjaa=1 uunipelti ohut pohja (usein teen itse 1,5 kertaisena taikinan,niin riittää kunnolla pellille)

2 annosta = 3 pyöreää piirasvuokaa tai 2 uunipellillistä)

1pss mummonmuusijauhetta

2dl lämmintä vettä

200g pehmeää margariinia

4,5dl vehnäjauhoja

1tl leivinjauhetta

1)sekoita mummonmuusipussi ja vesi tasaiseksi

2)lisää loput aineet ja sekoita huolellisesti

3)laita taikina viileään täytteen valmistuksen ajaksi

TÄYTE esimerkki- voi soveltaa mieleisekseen tietty:

150g palvikinkkua

4dl (220g) sinileimaemmental-juustoa raasteena

3 munaa

1prk (1,2dl)smetanaa

mustapippuria

0,5 tl paprikajauhetta

hienonnettua persiljaa

1)Sekoita munat ja juustoraaste keskenään

2) sekoita smetanaan pippuri ja paprika

3) levitä taikinan päälle ensin kinkkusuikaleet,sitten juusto-munaseos ja sitten smetana-mausteseos

4)tasoita ja ripottele pinnalle persilja

5)paista 175-2258riippuen uunista) kypsäksi noin 40-60minuuttia..tarkista kypsyys

Jaa...joskos noista jotain olisi hyötyä...mulla olisi kyllä miljoona ideaa vielä mut aika työlästä kirjoittaa niitä...käsi ei tykkää... =D

Masu-mamma 31+2