Ihme vinkumista sähkösopimuksista. Tehty sopimus sitoo kumpaakin osapuolta
Onneksi myös Fortum pitää päänsä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010264947.html
t. Osakkeenomistaja
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki yhtiöt ei tuota itse myymäänsä sähköä vaan ostaa sen pörssistä.
entä sitten?
Pörssisähkön pitkän futuurin (lue: se tapa millä sähköyhtiö ostaa) kwh-hinta ei ole missään vaiheessa ollut yli 8c , eli nämä useiden kymmenien senttien kuluttajahinnat ovat härskiä ryöstöä!
T: se sama yli 30 vuotta sähköyhtiössä työskennellyt
Pesettekö siellä lattiat ihan käsipelillä vai onko teillä ihan pesuko882
neet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköyhtiöillä on paljon sellaista tietoa, mitä kuluttajalta ei voi edellyttää, minkä vuoksi on hyvä kysymys, missä mielessä sopimukset voivat olla tasapuolisia.
Sähköyhtiö ostaa itse kuluttajille myymänsä sähkön sen hintaisilla sopimuksilla kun sopimus tehdään. Vaikka kuluttajahinnat putoaisivatkin, niin sähköyhtiö ei pääse eroon omasta sopimuksestaan.
Jeesus mitä paskaa jauhat
Sähköyhtiöt ostaa edelleen myymänsä sähkön alle 3c/kwh hintaan.
kuinka kehtaat levittää noin paksua sontaa täällä?!?
T: Sähköyhtiössä töissä yli 30 vuotta
Kysytään näin suoraan, että oletko siivoajana suoraan sähköyhtiön palkallisena vai kenties jossain siivousyrityksessä?
Osto-organisaatiossa analyytikkona.
Oliko muita fiksuja kysymyksiä sulla?
Edellinen vastaukseni (jossa kehoitin sinua haistelemaan majavaa, se jäi ennakkosensuurin hampaisiin)
Toivottavasti tämä tulee läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki yhtiöt ei tuota itse myymäänsä sähköä vaan ostaa sen pörssistä.
entä sitten?
Pörssisähkön pitkän futuurin (lue: se tapa millä sähköyhtiö ostaa) kwh-hinta ei ole missään vaiheessa ollut yli 8c , eli nämä useiden kymmenien senttien kuluttajahinnat ovat härskiä ryöstöä!
neet?
Se kolminumeroinen koodi pitää syöttää omaan kenttäänsä tollo.
T: sama 30v jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköyhtiöillä on paljon sellaista tietoa, mitä kuluttajalta ei voi edellyttää, minkä vuoksi on hyvä kysymys, missä mielessä sopimukset voivat olla tasapuolisia.
Sähköyhtiö ostaa itse kuluttajille myymänsä sähkön sen hintaisilla sopimuksilla kun sopimus tehdään. Vaikka kuluttajahinnat putoaisivatkin, niin sähköyhtiö ei pääse eroon omasta sopimuksestaan.
Jeesus mitä paskaa jauhat
Sähköyhtiöt ostaa edelleen myymänsä sähkön alle 3c/kwh hintaan.
kuinka kehtaat levittää noin paksua sontaa täällä?!?
T: Sähköyhtiössä töissä yli 30 vuotta
Kysytään näin suoraan, että oletko siivoajana suoraan sähköyhtiön palkallisena vai k
Tiukkaa siivoajahuumoria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä sitten?
neet?
Jaaa, mutta mopit tulee kuitenkin talon puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä voi itkeä jos on tullut tehtyä huono sopimus
Aha
Oli vuosi sitten aika, jolloin ei ollut tarjolla muita kuin huonoja soppareita.
T: sama 30v
Vierailija kirjoitti:
Fortumin johto hassasi niin paljon miljardeja Venäjälle ja Uniperiin, että kaikkien sähkönostajien kWh-hinnan voisi nostaa 50 senttiin, onhan yrityksen voittoa tehtävä!
Tästä syystä Fortumin johdolle tulisi antaa kengän kuva persuksiin. Joku on saatava vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha
Mä olen aina miettinyt, että miten sen moppauskoneen saa pysymään paikallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä sitten?
neet?
Jaaa, mutta mopit tulee kuitenkin talon puolesta?
Oletko syntyjäsi ääliö, vai oletko käynyt jotain valmentavia koulutuksia ?
T: 30v jne.
Älä pelkää ap.Tuo on hetken ilo. Kohta nuo kalliit sopimukset päättyy. Saihan uutiset kusetettua ainakin osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä sähköyhtiöt on erottaneet sähkön tuotannon ja myynnin omiksi firmoikseen jotta voivat uhriutua miten ovat nyt itsekin joutuneet sähköstä maksamaan kalliisti -voivoi- itselleen. Myyntifirmalla voi toki mennä heikonlaisesti kun joutuu kalliilla ostamaan sähkön tuotantofirmalta, joka sitten puolestaan porskuttaakin ja korvaa mainiosti myyntifirman tappiot kun samaan konserniin kuitenkin kuuluvat. Kuvittelevat tällä kuluttajia sumuttavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha
Mä olen aina miettinyt, että miten sen moppauskoneen saa pysymään paikallaan?
Mä taas parhaillaan pohdin, montako kertaa äitisi on pudottanut sut kun olit vaippa-ikäinen?
T: 30v
Sopimukset tosiaan sitovat molempia osapuolia. Oikeustoimilain 36 pykälän perusteella sopimusta voidaan kuitenkin kohtuullistaa, jos sopimus on toisen osapuolen kannalta kohtuuton. Kuluttaja on sopimusta tehtäessä sähköyhtiöön nähden aika paljon heikommassa asemassa, joten sopimusehtojen kohtuullistaminen voi olla hyvinkin perusteltua.
t.juristi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä sähköyhtiöt on erottaneet sähkön tuotannon ja myynnin omiksi firmoikseen jotta voivat uhriutua miten ovat nyt itsekin joutuneet sähköstä maksamaan kalliisti -voivoi- itselleen. Myyntifirmalla voi toki mennä heikonlaisesti kun joutuu kalliilla ostamaan sähkön tuotantofirmalta, joka sitten puolestaan porskuttaakin ja korvaa mainiosti myyntifirman tappiot kun samaan konserniin kuitenkin kuuluvat. Kuvittelevat tällä kulut
Jep
Hyvin tavallinen temppu on pitää myyntifirma suomalaisissa kirjoissa ja kansissa, ja ajaa sen tulos nollan tuntumaan konsernilainoilla, jos ei muuten onnistu (lue: ei tarvitse maksaa veroja)
Ja se saman firman tuotantoyhtiö, rahasampo taasen veroparatiisiin (lue: taaskaan ei tarvitse maksaa veroja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä sähköyhtiöt on erottaneet sähkön tuotannon ja myynnin omiksi firmoikseen jotta voivat uhriutua miten ovat nyt itsekin joutuneet sähköstä maksamaan kalliisti -voivoi- itselleen. Myyntifirmalla voi toki mennä heikonlaisesti kun joutuu kalliilla ostamaan sähkön tuotantofirmalta, joka sitten puolestaan porskuttaakin ja korvaa mainiosti myyntifirman tappiot kun samaan konse
Mielenkiintoisesti täälläkin paikallisella sähköfirmalla tämä erotus tapahtui hetki ennen tätä hintapyrähdystä, aivan kuin olisi oltu tietoisia mitä tuleman pitää ja miten leipoa parhaat rahat.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä sähköyhtiöt on erottaneet sähkön tuotannon ja myynnin omiksi firmoikseen jotta voivat uhriutua miten ovat nyt itsekin joutuneet sähköstä maksamaan kalliisti -voivoi- itselleen. Myyntifirmalla voi toki mennä heikonlaisesti kun joutuu kalliilla ostamaan sähkön tuotantofirmalta, joka sitten puolestaan porskuttaakin ja korvaa mainiosti myyntifirman tappiot kun samaan konse
Osaatko neuvoa hyvää pesuainetta kaakelipinnalle?
Pörssisähköläisenä olen muuten tyytyväinen mutta milloin sähköyhtiöille annetaan määräys että laskuun tulee eritellä kaikki ne jaksot ja summat jonka perusteella laskutetaan. Ainakaan Helenin laskussa ei ole mitään erittelyä eikä omaa kulutusta voi seurata hetki hetkeltä. Toista oli ennen kun mittari pyöri asunnon seinällä. Kulutus kyllä näkyy viiveellä äpissä mutta muutkin laskuttajat erittelevät menot laskuun, esim vesilaitos.
Vierailija kirjoitti:
Sopimukset tosiaan sitovat molempia osapuolia. Oikeustoimilain 36 pykälän perusteella sopimusta voidaan kuitenkin kohtuullistaa, jos sopimus on toisen osapuolen kannalta kohtuuton. Kuluttaja on sopimusta tehtäessä sähköyhtiöön nähden aika paljon heikommassa asemassa, joten sopimusehtojen kohtuullistaminen voi olla hyvinkin perusteltua.
t.juristi
Voidaan ihan perustellusti kysyä, miten tasapuolisesta sopimisesta on alunperinkään ollut kysymys tilanteessa, jossa sähköyhtiöt muodosti keskenään kartellin, ja kuluttajalla oli PELKÄSTÄÄN ryöstöhintaisia vaihtoehtoja edessään?!
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköläisenä olen muuten tyytyväinen mutta milloin sähköyhtiöille annetaan määräys että laskuun tulee eritellä kaikki ne jaksot ja summat jonka perusteella laskutetaan. Ainakaan Helenin laskussa ei ole mitään erittelyä eikä omaa kulutusta voi seurata hetki hetkeltä. Toista oli ennen kun mittari pyöri asunnon seinällä. Kulutus kyllä näkyy viiveellä äpissä mutta muutkin laskuttajat erittelevät menot laskuun, esim vesilaitos.
Niin että haluat laskun, jolla on yli 700 riviä toteutunutta kulutustasi ja sen hintaa? Voit katsoa sovelluksesta / nettipalvelusta, paljonko olet kuluttanut mihinkin aikaan.
Du verkar veta mycket om att para dig med grisar. Utan tvivel finns det en långvarig erfarenhet bakom det."