Miten reilusti ylipainoinen voisi pukeutua tyylikkäästi
Uudessa työssä pitäisi olla siistit vaatteet, mutta ei löydy sopivia. Ja kyllä, olen laihduttamassa, mutta se ei juuri tähän akuuttiin hätään auta.
Kommentit (61)
Boombooty trikoot ja tiukka croptop.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Annika Saarikko on pukeutunut hyvin asemansa huomioiden
Kyllä ne isokuvioiset marimekot ovat ihan persseesstä olleet. Eivät sovi lihavalle ollenkaan.
Ehkä tärkein asia on, että vaate ei ole makkarankuori.
Semmoiset viikinkiaikaiset kuteet sopisivat vallan mainiosti!
Jos on iso takamus ja paksut reidet, löytää kyllä kivoja vaatteita. Mutta jos onkin isomahainen, oikein sellanen tynnyrimaha, niin ei mikään vaate näytä päällä hyvältä.
Minusta väljä tunika (tärkeää että istuu hyvin harteista, oikea koko) ja sen kanssa joko suorat housut tai leggigs-tyyppiset housut on ehkä parhaimman näköinen asukokonaisuus silloin, jos ylipainoa on todella runsaasti ja esim. vyötärölinjaa ei ole. Jos taas ylipainoa on maltillisemmin, niin vyötärölinjan korostaminen voi näyttää hyvältä, kuten noissa tähän ketjun alkuun linkitetyissä kuvissa
Kukin määrittelee sen itse mikä on tyylikästä ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja koko on luokkaa 48 tällä hetkellä.
Tuossa koossa löydät ihan hyvin vaatteita esim. Stockalta ja Sokokselta. Samoin kotimaisilta Kaikolta, rilsiltä jne. Zalandolta voi hakea mitä tahansa vaatekappaletta ja lisätä perään plus size, vaihtoehtoja on paljon ja mm. Zizzin ja Kaffe Curven löytää sieltäkin.
Housuissa voit joutua turvautumaan lyhennyspalveluun.
Vartalomalli vaikuttaa todella paljon.
Ei lihaville oikein löydy mitään. Jos löytyy, se on hirveän näköistä katseltavaa. Ei ne läskit piiloudu tunikoihin. Ruvetkaa nyt hyvät hyllyvät laihduttamaan. Mars ulos lenkille ja pullat pois. Mielenterveysongelmatkin vähenee kehon päästessä härskiintyneestä rasvasta eroon.
Sokoksella oli ainakin joskus pukeutumispalvelu. Kun itse vaihdoin työpaikkaa ja piti alkaa pukeutua "edustavasti", niin kävin siellä pyytämässä vinkkejä. Itselleen pukevimman tyylin löytää usien parhaiten toisen näkökulmasta: kun katsomme itseämme peilistä, niin näemme kehomme toisella tavalla kuin jos katsoisimme itseämme kauempaa.
Voi ottaa myös itsestään valokuvia eri asuissa ja katsoa mikä kombo näyttää parhaimmalta (mutta ei mitään peilistä otettuja kuvia, koska se vääristää)
Ilmeisesti business casual olisi tyyli olisi hakusessa? Paras neuvo mitä voin itse antaa on se että kun löydät tässä hetkessä sopivan minkä vaan vaatekappaleen, osta useassa värissä jos mahdollista, itse ostan usean kappaleen jos löydän jotain hyvin pukevaa.
Itse lähtisin ensin kestävistä ja muotoilevista alusvaatteista ja sukkahousuista liikkeelle, jos nämä jo löytyy hyvä, jos ei niin alan liikkeisiin. Googlaisin +-kokoja myyvät liikkeet ja eikun kaupoille sovittelemaan muuta vaatetusta. Siisti polviin asti oleva neuletakki on ehkä helpommasta päästä löytää, mutta katso että siinä ei ole roikkuva olkalinja! Sitten myös hame voisi olla helpompi asia löytää, skarppi materiaali, koko ja pituus on tärkeä. Poolopaita on myös skarppi ja monikäyttöinen, mutta ei saa olla mitään luirumateriaalia. Housut, bleiseri ja kauluspaita ovat hankalampia, ei auta kun sovitella. Jos olisi rahaa, teettäisin jakkupuvun ja kotelomekon puolihihoilla.
Teidän tilanteesi, vaikka kokoni on ihan eri. Itsellä ei ollut varaa ostaa koko karderoobia, vaan pienillä stepeillä "ryhditin" pukeutumistani pikkuhijaa. Tuntui, että aika pitkään olin samoilla vaatteilla töissä, mutta mietin jälkikäteen, että enpä muista mitä muillakaan oli päällä, joten tuskin he minuunkaan kiinnittivät huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Annika Saarikko on pukeutunut hyvin asemansa huomioiden
Annika Saarikolla on hienoja bleisereitä, joissa näyttää hyvinkin edustavalta ja freesiltä. Nämä bleiserit ovat ilmeisesti väljää mallia, mutta eivät näytä miltään teltoista tai tanttavaatteelta, mutta eivät myöskään liian kiireiltä. Näistä kaikki eivät suinkaan ole mustia, vaan ainakin sinisen sävyissä ja jossakin kirkkaassa värissäkin näitä on ollut. Krista Kiuru sen sijaan on varsin usein mustassa tanttavaatteessa, sellaisessa trikootelttasäkissä, eikä näytä edustavalta.
Perunasäkki?
Parivuoteen lakana?
Leveet ikkunaverhot?
varustelekasta voi tilata armeijan teltan
https://www.zalando.fi/naiset/_musta_koko-48.50/?q=bleiseri
Tuossa esim. Zalandon tämän hetken mustia bleisereitä, valitsin koot 48 ja 50. Värejä ei ole pakko suodattaa, mutta ilman suodatinta tuli niin räikeää kamaa, että laitoin selvyyden vuoksi vain mustat. Värejä voi toki valita useita.
joku noista ja esim. Kaikon everyday culottesit tai slacksit, ja pääsee aika pitkälle. Tietysti muutkin housut käyvät mutta nämä ovat vain todella helpot ja siistit.
Kotimaisista tutuista kaupoista olivat bleiserit ja jakut aika lopussa juuri nyt :0
Jos etsit laadukkaita business-asuja ja joudut matkustamaan työssäsi myös Suomen ulkopuolella, niin ehdottaisin, että hankit jakun ja hameen/suorat housut hyvää villaa. Tosin hyvästä villasta tehtyjä naisten vaatteita on vaikea löytää Suomesta, joten voi olla, että joudut teettämään sellaiset. Lisäksi kannattaa hankkia jakun alle laadukkaita puuvillaisia t-paitoja.
Jakun ja housujen ei tarvitse olla samaa väriä, mutta kannattaa katsoa, että kengät ja laukut sopivat joko ylä- tai alaosaan. Jakun pituus taas riippuu vartalosi mallista ja siitä, käytätkö hametta vai housuja. Osalle pyöreistä vyötärömittainen jakku on ihan kiva ja se sopii sekä hameen että housujen kanssa.
Hameen kanssa käy usein myös pitkä, hieman hametta lyhyempi jakku. Jakuista myös sellaiset, joissa ei ole kauluskäänteitä, ovat parhaita. Iltatilaisuuksiin tällaisen asun saa muokattua juhlavammalla paidalla, koruilla ja korkokengillä.
Oma karderoopini koostui useita vuosikymmeniä mustista suorista housuista, punaisesta ja mustasta jakusta sekä kokoelmasta mustia, valkoisia ja punaisia t-paitoja. Lisäksi minulla oli musta nahlalaukku, -vyö ja -kengät, hyvä kello ja laadukas kynä. Matkoja varten tarvitsin lisäksi hyvän, vedettävän matkalaukun ja repun.
Vierailija kirjoitti:
varustelekasta voi tilata armeijan teltan
Tätä emme ole koskaan ennen kuulleetkaan, voi että sentään!
Zizzi vaatettaa kyllä isokokoisia naisia.