Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lappiin muutto tai muualle

Vierailija
01.03.2024 |

Te, jotka olette muuttaneet Lappiin ruuhkasuomesta. Miten tyytyväisiä olette? Luontoahan siellä on joo.

Itse muuttaisin mielelläni jonnekin pks-seudulta, mutta epäilyttää Lapin talvien pimeys ja kylmyys (varsinkin kylmyys) ja toisaalta kesien valoisuus. Toisaalta voihan sitä kesällä nukkua vaikka vaatekomerossa.

Tai mihinkähän sitä muuttaisi. Voin tehdä etätöitä missä vain Suomen alueella, enkä kaipaa ihmisjoukkoja.

Tykkään pilkkimisestä ja kalastuksesta, mutta hiihtäminen ja laskettelu ei ole minun juttu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen lapista kotoisin ja lappiin 2v sitten palannut.

Teen töitä etänä. Mun asuinpaikkakunnalla on upea luonto, löytyy sali, golf, laskettelu, hiihto, kylpylä ja rafloja vartin ajomatkan päästä.

Kaamos ei lapissa ole pimeä; se on kaunis ja yllättävän valoisa lumen ansiosta. Pimeämpää oli talvella pk-seudulla, tästä kokemus 25v ajalta.

Kesällä pärjää pimennysverhoilla ja tuohonkin kyllä tottuu: nuorena en tarvinnut mitään verhoja mihinkään.

Mulle merkkaa paljon kiireettömyys, luonto, rauha, elämä on tosi turvallista jne. Käyn välillä pk-seudulla vanhempien lasten vuoksi ja ei ole tullut fiilistä, että jäisin mistään paitsi. Lentokoneella pääsee ulkomaille aina halutessaan

Vierailija
2/2 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheinen muutti kymmenisen vuotta sitten Lappiin, pk-seudulla syntynyt ja elänyt. Viihtynyt niin hyvin, ettei voisi kuvitella muualle enää muuttavansa. Työtä tekee samalla alalla kuin etelässä (palveluala). Kylmyyteen on sopeutunut (pakkanen tuntuu siellä erilaiselta kuin täällä meren lähellä). Ikkunoihin saa pimennysverhot ja voihan niitä unimaskejakin käyttää tarvittaessa. Sinne vaan elämistä kokeilemaan jos kiinnostaa! Pääseehän aina takaisinkin, jos ei elo ollutkaan mitä odotti.

Ps. Omaan makuun hyttysiä siellä ihan järjettömästi, mutta niin taitaa olla pitkin Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla