En tiedä mikä tuossa Stubbissa on mutta hän ei vain herätä minussa lainkaan samanlaista luottamusta kuin Niinistö herätti
Hankala ihan tarkalleen sanoa, että mistä se johtuu..
Kyse ei ole mistään yksittäisestä sanomisesta tai teosta yms.
Kyse on jotenkin hänen persoonastaan ihan yleisesti..
Hänen mielipiteensä monista asioista ovat ihan ok, mutta silti jokin tökkii..
Niinistössä oli jotain sellaista harkitsevuutta ja vakautta enemmän mielestäni.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
En pysty ottamaan häntä tosissaan. Sanavalinnat usein epäsopivia ja esiintyminen heikkoa kun presidentin kuitenkin olisi esiinnyttävä usein.
Kyllä se siitä ajastansa lutviutuu.
Ehkäpä säkin saatat vuoden päästä pitääkin jo hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä. Kaikki uusi aiheuttaa aina ennakkoluuloja. Pitää antaa hetki aikaa, ja kohta se on täysin luonnollista. Saulin aika oli ja meni. Kaksi kautta erinomaista työtä ja hienosti hoidettu. Suuri kiitos Saulille.
Uusi aikakausi uusien haasteiden edessä, niinkuin kaikki muutkin uudet asiat jokaisen ihmisen elämässä. Kansan valinta presidentiksi, ja meidän presidentti on valittu demokraattisen vaalein. Tämä on vain yhden uuden aikakauden alku. Ja presidentti ei ole Suomessa Jumala eikä diktaattori, vaan lähinnä diplomaatti ja toivottavasti myös joskus se unilukkari.
Joten antaa Alexanderin hoitaa työ ja kunnioitetaan sitä. Tänä päivänä, jos koskaan koko kansan yhtenäisyys on tärkeintä sitten 1900 luvun alun. Kiitos.
Yhtenäisyys ei tarkoita sitä, että maan johto olisi kritiikin ulkopuolella. Se on venäläisyyttä se.
Me olemme sentään länsimaa, jossa vallanpitäjiä saa ja pitääkin arvostella, jos on aihetta. Se ei estä olemasta yhtenäinen asioissa, joissa se on tarpeen. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tosi iloinen, että hänet valittiin, vaikka ekalla kierroksella äänestin Rehniä. Moderni, kansainvälinen, hyvät vuorovaikutustaidot omaava ja kielitaitoinen.
Muistan vaalien aikaa av:lta aloituksen, jossa joku sanoi, ettei pysty samaistumaan Stubbiin. Olen jäänyt miettimään tätä, että keneen minä pystyisin samaistumaan. Päädyin, että juuri Stubbiin, vaikka en svenskatalande tai tohtori olekaan. Hän on kuitenkin aika tyypillinen meidän ikäisemme espoolainen.
Tirsk! Millaisia on sun tuntemat espoolaiset? Ei nimittäin vastaa lainkaan minun, espoolaisen keski-ikäisen tuntemia espoolaisia. Kukaan heistä ei ole lainkaan samanlainen.
No, jokainenhan meistä on yksilö, mutta minulle hän tuntuu hyvin kotoisalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä Stubb tuntuu helpommin lähestyttävältä persoonalta kuin Niinistö.
Kyllä. Niinistö on vanhan kansan mies joka kohtelee naista vähän vanhanaikaisesti alaviistoon ja miehille ylimielinen virne naamalla ja liian vakava ja tylsä, onneksi jo vihdoin vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Se nähtiin jo miten Marinin kaltaiselle poliitikolle käy. Vielä tarvitaan näköjään ainakin Stub näyttämään ja muistuttamaan että kuinka poliitikon ei tule toimia.
toivottavasti stubbilla on enemmän arviointikykyä. Hän on ainakin vanhempi, eli kyllähän ihminen oppii virheistään. Siksi lupaavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty ottamaan häntä tosissaan. Sanavalinnat usein epäsopivia ja esiintyminen heikkoa kun presidentin kuitenkin olisi esiinnyttävä usein.
Kyllä se siitä ajastansa lutviutuu.
Ehkäpä säkin saatat vuoden päästä pitääkin jo hänestä.
Katsopa kuinka Marinille kävi. Tuollainen Stubin kaltainen poliitikko ei vaan toimi.
Stubb esittää presidenttiä, siinä se ero on. Kaikki laskelmoitua teatteria.
Kaikki uusi herättää aina aluksi vastustusta. Kyllä kaikkeen ajan myötä tottuu. Stubb on suomenruotsalainen kosmopoliitti, luonteeltaan ja olemukseltaan jotenkin epätyypillinen suomalainen ja erilainen kuin aiemmat presidentit.
Ihanan välitön ja positiivinen Alex. Suomettuminen ja pönöttäminen toivottavasti loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samanlaista ulkoista arvokkuutta. Liian suuri suu ja hampaat yhdistettynä silmälaseihin aiheuttaa vähän hassun olemuksen.
Minä taas katsoin tänään että Stubbilla on sievät silmät ja katse 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nähtiin jo miten Marinin kaltaiselle poliitikolle käy. Vielä tarvitaan näköjään ainakin Stub näyttämään ja muistuttamaan että kuinka poliitikon ei tule toimia.
toivottavasti stubbilla on enemmän arviointikykyä. Hän on ainakin vanhempi, eli kyllähän ihminen oppii virheistään. Siksi lupaavampi.
Stub on Suomen Trump. Harvinaisen epäsuosittu Suomen presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, millä tavalla vanha ja harkitsematon on hyvä? Jos ei ikäänsä mennessä ole oppinut harkintaa, ominaisuus on pysyvä.
Marin on saanut valtavasti kehuja ja arvostusta maailmalla. Mihin perustuu kuvitelma, että hän olisi ollut huono pääministeri? Stubbin aikana sen sijaan luottamus pääministeriä kohtaan oli pohjalukemissa.
Luulen, että Stubb on hieman avoimempi luoneeltaan ja myös ystävällisesti kohtelee henkilökuntaansa.Haavisto olisi ollut enemmän Niinistön kaltainen.
Sehän on ap: n ongelma. Ei muiden.
Kekkonen, Koivisto, Niinistö 🥇🥇🥇
Kovat ajat, kovemmat vielä tulossa.
Nyt ei small talk ja hymy riitä.
Ensimmäinen otsikko tänään lehden kannessa kertoi Alexin sanoneen "Meillä on pienet privabileet. Koetko luottamusta? ;)
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen otsikko tänään lehden kannessa kertoi Alexin sanoneen "Meillä on pienet privabileet. Koetko luottamusta? ;)
Korjaan "Meillä on pienet privabileet." Jäi toinen hakasulku pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se puhekin kun ei puhu presidentillisesti, vaan puhekieltä. "MÄ aion johtaa." Ush. Ja välillä jotain rentoa vitsailua.
Pitäisi olla vakaa ja arvokas.
maailma muuttuu, eskoseni.Esko pasko vielä sellissä housuun
J v,itutuskin lähti valtavaan nousuun, (naapurin puliukko...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samanlaista ulkoista arvokkuutta. Liian suuri suu ja hampaat yhdistettynä silmälaseihin aiheuttaa vähän hassun olemuksen.
Minä taas katsoin tänään että Stubbilla on sievät silmät ja katse 😁
Sillä on kyllä nätit sinisimmut räpsyripsillä - valitettavasti presidenttiydessä siitä ei ole paljon hyötyä.