Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?
Kommentit (26)
Ainakin kesällä määrättiin selkäkipuun. Selkä meni niin pahasti, etten päässyt puoleen vuorokauteen lattialta ylös. Piti tarpeetkin laskea allensa vaan..Panacodin lisäksi burana 800 mg.
Mä oon saanut reseptillä niitä hammaslääkäriltä (viisaudenhampaan poistoleikkaus).
Parivuotta sitten sain kuurin olkp.leikkauksen jälkeen. Kovaa kamaa eipä särkenyt.
Vierailija kirjoitti:
Panacodista tlee helikopteriolo.
Ai että kullia pitää pyörittää lannetta vatkaamalla ?
No valitettavasti kyllä, ei auttanut minulla mutta lekuri oli sitä mieltä että se on parempi lääke kuin Panadol 1 mg (joka taas auttoi).
Aika nihkeästi. Kärsin kroonisesta kivusta ja aina saa olla vääntämässä tuleeko nyt varmasti tarpeeseen. Lukuisia lääkkeitä kokeillut. Pore-panacod tuonut nopeimmin ja helpoimmin avun.
Kyllä sitä määrätään, jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Panacodista tlee helikopteriolo.
Kodeiinin vaikutukset ovat yksilölliset euforiasta pahoinvointiin. Joillekin ei vaikuta mitään, ei vie edes kipua.
Sain murtuman jälkeen panacodeja. Kuten aiemmillakaan kerroilla, ei tuntunut missään. Raskaana muuta kipulääkettä ei ollut tarjolla, joten siinä sitten kärsin.
Kodeiini on ollut monen tie lääkekoukkuun, siksi määrätään nihkeästi.
Minulle on tehty 2 hampaanpoistoa, jotka pitkittyivät ja aiheuttivat kovan säryn useaksi päiväksi. Ei ehdotettu Buranaa ja Panadolia vahvempaa.
Vierailija kirjoitti:
No valitettavasti kyllä, ei auttanut minulla mutta lekuri oli sitä mieltä että se on parempi lääke kuin Panadol 1 mg (joka taas auttoi).
Tarkoitat varmaan 1000mg.
Mulla on diagnosoitu hermo-ongelmia selässä. Suunnilleen 2 vuoden välein oon tarviinnut tuolle reseptiä. Kyllä siis saa jos on oikeat kivut.
Sain kiertäjäkalvosinoireyhtymään sitä, kun olen allerginen tulehduskipulääkkeille. Tuli kyllä kaikenlaisia ihmeellisiä tuntemuksia, mutta eipä kyllä sattunutkaan mihinkään. Ei niitä silti huvikseen viitsi syödä. Onneksi kortisonipiikki auttoi pian.
Vierailija kirjoitti:
Sain murtuman jälkeen panacodeja. Kuten aiemmillakaan kerroilla, ei tuntunut missään. Raskaana muuta kipulääkettä ei ollut tarjolla, joten siinä sitten kärsin.
Jos Panacod ei vaikuta, pitäisi lääkärin tietää, ettei se vaikuta jatkossakaan.
Syy on potilaan aineenvaihdunnassa, joka ei muuta kodeiinia morfiiniksi kuten pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Sain kiertäjäkalvosinoireyhtymään sitä, kun olen allerginen tulehduskipulääkkeille. Tuli kyllä kaikenlaisia ihmeellisiä tuntemuksia, mutta eipä kyllä sattunutkaan mihinkään. Ei niitä silti huvikseen viitsi syödä. Onneksi kortisonipiikki auttoi pian.
Moni syö juurikin huvikseen, kodeiini kolisee joillakin lujaa
Sain 2 viisurin leikkaus poiston jälkeen. Mullakaan ei toimi 1g Panadolkin toimii paremmin.
Mullakaan ei auttanut kipuun eikä tullut Panacodista muuta kuin pahoinvointi. Siksi kovin ihmettelin, että miten tällaseen voi jäädä koukkuun kun ei mitään tunnu.. Mutta se olikin tuo aineenvaihduntajuttu ettei mulla toiminut.
Panacodin määrääminen on kyllä vähentynyt. Aiemmin määrättiin helpommin, koska eihän potilaan tarvinnut mennä edes lääkäriin, jos kipu kerran hoitui ilman reseptiä saatavilla Buranalla ja Panadolilla. Oletus kun lääkäreillä oli, että tietenkin potilas on jo kokeillut kipuunsa Buranaa ja Panadolia ja tullut lääkäriin vasta, kun nämä lääkkeet eivät ole auttaneet. Nykyisin, jos Burana ja Panadol on jo kokeiltu, yleensä - riippuen tietenkin kivun syystä - pyritään löytämään jokin muu kipulääke, joka ei kuitenkaan ole opiaatti. Varsinkin, jos kipulääkettä joutuu käyttämään pidemmän aikaa.
Määrätään ainakin joidenkin leikkausten jälkeisten kipujen hoitoon.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/