Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Vierailija
01.03.2024 |

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Kommentit (26)

1/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään ainakin joidenkin leikkausten jälkeisten kipujen hoitoon. 

Vierailija
2/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesällä määrättiin selkäkipuun. Selkä meni niin pahasti, etten päässyt puoleen vuorokauteen lattialta ylös. Piti tarpeetkin laskea allensa vaan..Panacodin lisäksi burana 800 mg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut reseptillä niitä hammaslääkäriltä (viisaudenhampaan poistoleikkaus).

Vierailija
4/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodista tlee helikopteriolo.

Vierailija
5/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parivuotta sitten sain kuurin olkp.leikkauksen jälkeen. Kovaa kamaa eipä särkenyt.

Vierailija
6/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kullia pitää pyörittää lannetta vatkaamalla ?

Vierailija
7/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valitettavasti kyllä, ei auttanut minulla mutta lekuri oli sitä mieltä että se on parempi lääke kuin Panadol 1 mg (joka taas auttoi).

Vierailija
8/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nihkeästi. Kärsin kroonisesta kivusta ja aina saa olla vääntämässä tuleeko nyt varmasti tarpeeseen. Lukuisia lääkkeitä kokeillut. Pore-panacod tuonut nopeimmin ja helpoimmin avun.

Vierailija
9/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä määrätään, jos tarvitsee.

Vierailija
10/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodeiinin vaikutukset ovat yksilölliset euforiasta pahoinvointiin.  Joillekin ei vaikuta mitään, ei vie edes kipua.

Vierailija
11/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain murtuman jälkeen panacodeja. Kuten aiemmillakaan kerroilla, ei tuntunut missään. Raskaana muuta kipulääkettä ei ollut tarjolla, joten siinä sitten kärsin.

Vierailija
12/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini on ollut monen tie lääkekoukkuun, siksi määrätään nihkeästi.

Minulle on tehty 2 hampaanpoistoa, jotka pitkittyivät ja aiheuttivat kovan säryn useaksi päiväksi. Ei ehdotettu Buranaa ja Panadolia vahvempaa.

Vierailija
13/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valitettavasti kyllä, ei auttanut minulla mutta lekuri oli sitä mieltä että se on parempi lääke kuin Panadol 1 mg (joka taas auttoi).

Tarkoitat varmaan 1000mg.

Vierailija
14/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diagnosoitu hermo-ongelmia selässä. Suunnilleen 2 vuoden välein oon tarviinnut tuolle reseptiä. Kyllä siis saa jos on oikeat kivut.

Vierailija
15/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kiertäjäkalvosinoireyhtymään sitä, kun olen allerginen tulehduskipulääkkeille. Tuli kyllä kaikenlaisia ihmeellisiä tuntemuksia, mutta eipä kyllä sattunutkaan mihinkään. Ei niitä silti huvikseen viitsi syödä. Onneksi kortisonipiikki auttoi pian.

Vierailija
16/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain murtuman jälkeen panacodeja. Kuten aiemmillakaan kerroilla, ei tuntunut missään. Raskaana muuta kipulääkettä ei ollut tarjolla, joten siinä sitten kärsin.

Jos Panacod ei vaikuta, pitäisi lääkärin tietää, ettei se vaikuta jatkossakaan. 

Syy on potilaan aineenvaihdunnassa, joka ei muuta kodeiinia morfiiniksi kuten pitäisi.

Vierailija
17/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kiertäjäkalvosinoireyhtymään sitä, kun olen allerginen tulehduskipulääkkeille. Tuli kyllä kaikenlaisia ihmeellisiä tuntemuksia, mutta eipä kyllä sattunutkaan mihinkään. Ei niitä silti huvikseen viitsi syödä. Onneksi kortisonipiikki auttoi pian.

Moni syö juurikin huvikseen, kodeiini kolisee joillakin lujaa 

Vierailija
18/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2 viisurin leikkaus poiston jälkeen. Mullakaan ei toimi 1g Panadolkin toimii paremmin.

Vierailija
19/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei auttanut kipuun eikä tullut Panacodista muuta kuin pahoinvointi. Siksi kovin ihmettelin, että miten tällaseen voi jäädä koukkuun kun ei mitään tunnu.. Mutta se olikin tuo aineenvaihduntajuttu ettei mulla toiminut. 

20/26 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodin määrääminen on kyllä vähentynyt. Aiemmin määrättiin helpommin, koska eihän potilaan tarvinnut mennä edes lääkäriin, jos kipu kerran hoitui ilman reseptiä saatavilla Buranalla ja Panadolilla. Oletus kun lääkäreillä oli, että tietenkin potilas on jo kokeillut kipuunsa Buranaa ja Panadolia ja tullut lääkäriin vasta, kun nämä lääkkeet eivät ole auttaneet. Nykyisin, jos Burana ja Panadol on jo kokeiltu, yleensä - riippuen tietenkin kivun syystä - pyritään löytämään jokin muu kipulääke, joka ei kuitenkaan ole opiaatti. Varsinkin, jos kipulääkettä joutuu käyttämään pidemmän aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan