Voiko parisuhteessa yhdessä asuminen onnistua, jos puolisoilla on eri ruokavaliot
Kyselen siksi, kun itse olen vegaani ja mies syö normaalisti. Olemme miettineet yhteenmuuttoa, mutta toi syömisasia pelottaa.
Kommentit (26)
No, jos ei ole tähän mennessä tuo asia selvinnyt ei ehkä vielä kannata muuttaa yhteen.
Miksei voisi? Molemmilla omat kokkailut. Itsekin olen vegaani ja mies sellainen "ranskikset ja lihapullat" -mies. Alussa vähän harmitti kun yhdessä kokkaamisen sai unohtaa, mutta nyt molemmat tekee omat ruokansa ja saattaa syödäkin eri aikaan.
Teillä ei ole ollut yhtään pidempää arkista jaksoa yhdessä? Miten olette esim toimineet, kun olette sinun luona ja tehneet ruokaa?
Panikoit? Ja nyt alat suurennuslasilla etsimään niitä peikkoja sängyn alta?
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko samassa perheessä olo, jos lapsi on keliaakikko? Haloo
ei onnistu, pakko antaa adoptioon.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Molemmilla omat kokkailut. Itsekin olen vegaani ja mies sellainen "ranskikset ja lihapullat" -mies. Alussa vähän harmitti kun yhdessä kokkaamisen sai unohtaa, mutta nyt molemmat tekee omat ruokansa ja saattaa syödäkin eri aikaan.
Meillä osaa kumpikin myös soveltaa sitä omaa ruokaansa siten, että voimme syödä käytännössä samaa ruokaa.
itsellä kaatu siihen, että oman ruokavalion takia en syö ravintoloissa ja nainen halus niissä pyöriä.
Juuri tein lounassalaatin. Itselleni kasviksilla ja soijarouheella ja miehelle lisänä fetaa ja kananmunaa. Mies teki eilen kasvislisukkeen yhteiseksi ja paistoi itselleen kylkeen kalaa.
Onnistuu, jos haluatte onnistua sekä jaksatte kokkaille kumpikin useimpina päivinä oman ruokanne.
Onnistuu hyvin! Meillä mies on sekasyöjä (syö siis lihan/kalan lisäksi kasviksia) ja minä kasvissyöjä. Mies on meillä pääkokki ja osaa tehdä erittäin hyvin maustettuja kasvisruokia, tykkää niistä itsekin. Joskus paistaa itselleen pihvin tai kalaa ja tietysti saunamakkarat.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tähän mennessä ole syöneet ja tehneet ruokaa yhdessä?
Ei varsinaisesti, ollaan käyty ravintolassa syömässä ja molemmat on tilannut omat juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti, ollaan käyty ravintolassa syömässä ja molemmat on tilannut omat juttunsa
Ja olette jo muuttamassa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole ollut yhtään pidempää arkista jaksoa yhdessä? Miten olette esim toimineet, kun olette sinun luona ja tehneet ruokaa?
Tlattu noutoruokaa.
Hyvin sujuu. Meillä mies syö omien sanojensa mukaan ruokaa ja minä olen kasvissyöjä. Syödään kotona pääasiassa kasvisruokaa mutta välillä mies paistaa itselleen pihvin, tekee kanakastiketta tai karjalanpaistia.
Mä olen kasvissyöjä (yli 90-prosenttisesti vegaani). Mies on sekasyöjä ja metsästäjä. Välillä syödään eri ruokia, usein laitetaan yhteinen lisuke ja sitten siihen eri proteiini, toiselle lihaa ja toiselle vaikka tofua. Joskus ihan vähän maistellaan toistemme ruokia.