Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi asua muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
01.03.2024 |

Itse en vois kuvitella asuvani missään böndellä.

Ihmisillä on kauhea murre, tuulipuvut päällä ja muutenkin juntti meno. Viikon kohokohtana on päästä Skodalla markettiin.

Stadissa on kivijalkaliikkeitä, tyylikkäitä ihmisiä ja varakasta meininkiä.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 100 km Helsingin keskustasta ns böndellä, menee 1 tunti ja olen siellä jos haluan, yleensä en halua. En voisi kuvitellakaan asuvani jossain ahtaassa kanakopissa Helsingissä, yök.

Miksi asua kanakopissa? Mulla on ihan perus 65m2 kaksio kantakaupungissa . Täysin riittävä yhdelle.

Minulla on 106m2 täällä ja 40m2 autotalli. Eikä Helsinkiin mene kuin se tunti mutta kun ei huvita sinne tulla.

Vierailija
62/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42269 kirjoitti:

Niin, miten joku pystyy asumaan Helsingissä 🤔

Miksei pystyisi? Paljon tehtävää ja nähtävää ja kaikki palvelut lähellä. Ei tarvitse odottaa kuukautta että pääsee asioimaan lähipankkiin. 

Täällä vähän syrjemmällä toimii verkkopankki. Ei tarvi käydä pankissa ikinä.

Tampere on kiva ja viihtyisä kaupunki ja siellä tulee käytyä monta kertaa vuodessa. 

Voisin toki viihtyä jossain isommassa kauniissa kaupungissa vaikkapa osan kesästä, mutta Helsinki se ei olisi missään nimessä, vaan joku kaunis Keski-Euroopan kaupunki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö yhtään, paljonko kaksikerroksinen hirsihuvila puhtaan järven rannalla esim. keskisuomessa maksaa? Tai 10ha kuitupuumetsää tai uusi neliveto PickUp? Puhumattakaan traktorien, muiden maatalouskoneiden tai vaikka hyvin varustellun veneen hinta? Ymmärrätkö rahasta mitään? Mistä mahtaa olla peräisin käsityksesi maaseudun asukkaiden köyhyydestä?

Kuka haluaa jonkun homeisen hirsihuvilan. Phyi. 

Vierailija
64/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi  hyvä AP

Odota että korvantaustasi kuivuvat.

Vanhat kääkät puhuvat kieltäsi.

Vierailija
65/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan pakko töiden takia käydä Pasilassa, ja Leppävaaran kohdalla jo junassa ahdistaa. Onnekseni pääsen pois kiskoja pitkin tulosuuntaani, käymättä edes Helsingin keskustassa. Viimeksi kun Helsingin keskustassa asti kävin, niin yökötti sen roskaisuus. Kyllä pitäisi Turku palauttaa pääkaupungiksi.

Vierailija
66/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan pakko töiden takia käydä Pasilassa, ja Leppävaaran kohdalla jo junassa ahdistaa. Onnekseni pääsen pois kiskoja pitkin tulosuuntaani, käymättä edes Helsingin keskustassa. Viimeksi kun Helsingin keskustassa asti kävin, niin yökötti sen roskaisuus. Kyllä pitäisi Turku palauttaa pääkaupungiksi.

Turku on Suomen perse.

Vierailija
67/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Tampereella.

Jos olis ihan pakko lähteä käymään Helsingissä, niin Onnibussilla pääsee, 4.90€ / suunta. 

Kas kun siellähän on Ateneum, Ooppera ja Kansallismuseo.  Mutta pärjään ihan ilman noitakin, joten ei tarvii lähteä käymään.

Ah, Tampere ja sen ryöstelevät jengit/narkit. Sehän se vasta onkin ihana paikka asua. 

Vierailija
68/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset paljastavat tämän maan junttiuden.

Kauhean vähään ihmiset tyytyvät, kun asuvat bulkkitalossaan jossain pellolla. Vastenmielistä. Ihailkaa rauhassa sitä luonnon avaruuttanne ja kuunnelkaa junttimaista murrettanne.

Hyvä, että juntit pysyvät niissä hometaloissaan maalla. Pysyvät poissa täältä sivistyksestä. 

Vierailija
69/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle syy maaseudulla asumiseen on insesti.

Tämä on kyllä totta. Johan sen näkee maalaisten ulkonäöstä että insestiä on harrastettu. 

Vierailija
70/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta olisi muuten ihan ok, jos ei ole ihan rahaton ja ei halua pitää autoa, mutta se porukka mikä siellä pörrää puolesta päivästä yöhön. Ikävä käydä edes kävelyllä.

Itse asuin lyhyen aikaa Helsingin lähiöissä Puistola ja Kannelmäki. Ei ollut hääppöstä sekään.

Vierailija
71/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on Suomessa ainoa paikka asua. Kaikki muu on maaseutua. 

Voilllluoja. Ilman maaseutua ei sullakaan siellä olis safkaa. Älä aliarvioi ruoantuottajia.

Vierailija
72/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole hyvä että voi? Ajattele jos kaikki haluaisi sinne niin kuinka paljon ne asunnot sitten maksaisi kun niistä joutuisi oikeasti kilpailemaan, eikä edes asunnot riittäisi kaikille.

Mä en pelkästään voi vaan haluan asua muualla. Stadi oli opiskeluaikana kiva, mutta sitten kun juoksut juoksettu, niin eihän siellä ole mitään erityistä. Sinne pääsee kyllä käymään niissä riennoissa missä haluaa, mutta ei niiden takia tarvitse siellä asua. Sama arkirumba kun kaikkialla muuallakin.

Mä en muuten tajunnut että hesalaiset on niin takapajuisia, että niiden täytyy vielä käydä oikein fyysisesti pankissa. Täällä me muut käytetään verkkopankkia eikä tarvitse mennä mihinkään fyysiseen paikkaan. Ja varmaan fiksut hesalaisetkin niin tekee.

Vierailija
73/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle syy maaseudulla asumiseen on insesti.

Tämä on kyllä totta. Johan sen näkee maalaisten ulkonäöstä että insestiä on harrastettu. 

Puhut muslimeista?

Muslimimaissa 80% serkkuavioliittoja.

Vierailija
74/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä junalla ap on päässyt Helsinkiin? Vai kulkiko resiinalla perässä?

Vierailija
75/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 100 km Helsingin keskustasta ns böndellä, menee 1 tunti ja olen siellä jos haluan, yleensä en halua. En voisi kuvitellakaan asuvani jossain ahtaassa kanakopissa Helsingissä, yök.

Miksi asua kanakopissa? Mulla on ihan perus 65m2 kaksio kantakaupungissa . Täysin riittävä yhdelle.

Meillä on omakotitalo isolla tontilla. Helsingin keskustaan matkaa 10 km. Hyvät palvelut ja ulkoilumaastot vieressä. Meillä on kivat naapurit, mistään maalaisten nokkimisjärjestyksistä ei tarvitse välittää.

Olen asunut ns.landella, tosin Uudellamaalla, mutta en todellakaan ikinä muuta pois Helsingistä. 

Vierailija
76/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas junantuomalla noussu "Hesa" hattuun! Juuri sinun kaltaisia urpåja pakenin muuttaessani Helsingistä Lappiin. Täällä on paljon kiireettömämpi meininki, ystävällisemmät ihmiset, puhdas ilma ja kaunis luonto ympärillä. Etelän ruuhkia ja ihmisvilinää en ole sekuntiakaan kaivannut, vaikka olenkin Stadissa syntynyt ja siellä puoli elämääni asunut.

Vierailija
77/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset paljastavat tämän maan junttiuden.

Kauhean vähään ihmiset tyytyvät, kun asuvat bulkkitalossaan jossain pellolla. Vastenmielistä. Ihailkaa rauhassa sitä luonnon avaruuttanne ja kuunnelkaa junttimaista murrettanne.

Hyvä, että juntit pysyvät niissä hometaloissaan maalla. Pysyvät poissa täältä sivistyksestä. 

*huutonaurua*

Vierailija
78/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Tallinnassa. Olen asunut Suomes Helsingissä, Tampereella ja Turussa sekä maalla. Mutta kivointa on, kun ei tartte kuunnella sitä ainaista Helsinki-lande-vastakkainasettelua. Kukin asukoon siellä missä itse rakastaa asua!

Vierailija
79/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Tallinnassa. Olen asunut Suomes Helsingissä, Tampereella ja Turussa sekä maalla. Mutta kivointa on, kun ei tartte kuunnella sitä ainaista Helsinki-lande-vastakkainasettelua. Kukin asukoon siellä missä itse rakastaa asua!

Vierailija
80/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en muuttaisi sinne betonihelvettiin mistään hinnasta. Joskus nuorena haaveilin, mutten onneksi saanut opiskelupaikkaa sieltä, vaan muualta. Tosin silloin parikymmentä vuotta sitten stadi olisi ehkä ollut vielä kokemisen arvoinen. Nykyään... Ei.