Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi asua muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
01.03.2024 |

Itse en vois kuvitella asuvani missään böndellä.

Ihmisillä on kauhea murre, tuulipuvut päällä ja muutenkin juntti meno. Viikon kohokohtana on päästä Skodalla markettiin.

Stadissa on kivijalkaliikkeitä, tyylikkäitä ihmisiä ja varakasta meininkiä.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivijalkaliikkeitä siellä on enää jäljellä? Syyhyinen läävä se enää vain on.

Vierailija
22/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, ap varmaan kaupassa käydessäänkin luulee, että syömänsä ruoka on vaan taikaiskusta ilmestynyt sinne hyllyille: leipä tulee pussista, maito purkista , kasvikset kasvaa hyllyssä ja lihatuotteet alunperinkin on sieltä lihatiskiltä, mistäs muualta... kuin esim. maalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 100 km Helsingin keskustasta ns böndellä, menee 1 tunti ja olen siellä jos haluan, yleensä en halua. En voisi kuvitellakaan asuvani jossain ahtaassa kanakopissa Helsingissä, yök.

Miksi asua kanakopissa? Mulla on ihan perus 65m2 kaksio kantakaupungissa . Täysin riittävä yhdelle.

Olen eri, mutta itse asun toisessa kaupungissa 235 neliöisessä talossa. 65 neliötä on kanakoppi.

Vierailija
24/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin oikeastaan missä tahansa muualla mieluummin kuin pk-seudulla. Kolme kuukautta jouduin aikanaan asumaan Helsingin keskustassa ja se riitti.

Vierailija
25/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää hesalaiset, jotka joutuvat asumaan siellä melun ja kiireen keskellä.

Vierailija
26/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Helsingin keskustassa viihdynkin en tykkää tällaisista vastakkainasetteluprovokaatioista.

Vierailija
27/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella.

Jos olis ihan pakko lähteä käymään Helsingissä, niin Onnibussilla pääsee, 4.90€ / suunta. 

Kas kun siellähän on Ateneum, Ooppera ja Kansallismuseo.  Mutta pärjään ihan ilman noitakin, joten ei tarvii lähteä käymään.

Vierailija
28/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä helpottunut, että ei ole pakko asua Helsingissä 😌

Vierailija
29/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset paljastavat tämän maan junttiuden.

Kauhean vähään ihmiset tyytyvät, kun asuvat bulkkitalossaan jossain pellolla. Vastenmielistä. Ihailkaa rauhassa sitä luonnon avaruuttanne ja kuunnelkaa junttimaista murrettanne.

Vierailija
30/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle syy maaseudulla asumiseen on insesti.

Vierailija
31/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on parasta kehätie,joka kiertää kaupungin kaukaa.

Vierailija
32/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä kovin ole tietoinen, mitä kehä kolmosen ulkopuolella tapahtuu. Itse en voisi koskaan asua Helsingissä. Monesti olen siellä käynyt ja siellä yöpynytkin mutta se riittää aina kerrallaan.

Vierailija
33/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi asua kaupungissa.Ahdistuu kun näkee paljon pummeja ja rehjakkeita,jotka suureen ääneen huutavat kännissä.

Vierailija
34/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42269 kirjoitti:

Niin, miten joku pystyy asumaan Helsingissä 🤔

Miksei pystyisi? Paljon tehtävää ja nähtävää ja kaikki palvelut lähellä. Ei tarvitse odottaa kuukautta että pääsee asioimaan lähipankkiin. 

Vierailija
35/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on noin 8 miljardia ihmistä. Helsingissä heistä asuu joku puoli miljoonaa.

Vierailija
36/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtä ap tarkoittaa oikein, ei siellä Helsingissä asu kuin pieni osa Suomen väestöstä. Suurin osa Suomen väestöä asuu muualla pitkin Suomea eikä Helsingissä ja hyvä niin. Teinin aloitus tämä, joka ei muuta tunne kuin Helsingin jota vielä luulee maailman navaksi. 

Vierailija
37/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse Espooseen, ja tuntuu täältä katsottuna, että Anni S. vihreineen tekee kaikkensa, ettei kukaan enää viihdy Stadissa. Vai mitä itse tykkäät Hämeentiestä, Esplanadista, Manskun remontista tai tästä Mäkelänkadun jatkeen suunnitelmista.

Suunnittelin muuttavani eläkkeellä takaisin, mutta taitaa jäädä tekemättä. 

Vierailija
38/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri käymässä Helsingissä ja vaatetukseni ei näytä poikkeavan muiden vaatetuksesta. Helposti hukun stadilaisten massaan. Nämä ovat vähän köyhempiä kuin minä, mutta en rahoilla leveilekään. Pisti vain silmään tämä kurjuus täällä.

Vierailija
39/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä sulla miettimistä kun suurin osa maailman ihmisistä ei asu Helsingissä. 

Vierailija
40/116 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin rakkaan synnyinkaupunkini 30-vuotiaana ja muutin perheeni kanssa ensin Tuusulaan, siitä sitten pikkuhiljaa vielä vähän kauemmas. Ei Helsinki ole enää sama paikka, kaikenmaailman junantuomia ja muuta sakkia koko kaupunki täynnä...maalla on ihanaa.