En ymmärrä, miksi mies ei halua taloaan parempaan kuntoon
Rahasta se ei johdu eikä remppamiesten puutteesta. Olisi kivempi asua, jos talo olisi kunnossa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos talo on joku 60-80- luvun piilosokkelitönö huopakatolla, sen arvo on usein tasan tontin arvo eikä enempää. Mies on siinä tapauksessa järkevä ja ei käytä rahaa korjaukseen vaan säästää rahaa muutoin. Jäähän se tontti lapselle ja siihen saa tehtyä rahalla juuri sellaisen talon kuin haluaa.
Ihmettelen näitä jotka remppaavan niitä nykytiedon valossa väärin tehtyjä taloja, kun niiden arvo ei silti välttämättä nouse vaan raha menee hukkaan. Niistä kannattaakin ottaa vaan asumishyöty irti niin kauan kuin on asuttavassa kunnossa.
Vanhan talon remonttiin saa uppoamaan lähes uuden talon hinnan jos pitää eristeitä lisätä, ikkunat ja ovet ei ole kovin energiatehokkaita, salaojat puuttuuu, katto on vanha huopa, tekniikka vanhaa, ehkä joku huono lämmitysmuoto kuten öljy jne...
Ehkä se sitten on näin. En vaan tiedä, mihin sitten muutetaan. Kai sitten vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Jos talo on joku 60-80- luvun piilosokkelitönö huopakatolla, sen arvo on usein tasan tontin arvo eikä enempää. Mies on siinä tapauksessa järkevä ja ei käytä rahaa korjaukseen vaan säästää rahaa muutoin. Jäähän se tontti lapselle ja siihen saa tehtyä rahalla juuri sellaisen talon kuin haluaa.
Ihmettelen näitä jotka remppaavan niitä nykytiedon valossa väärin tehtyjä taloja, kun niiden arvo ei silti välttämättä nouse vaan raha menee hukkaan. Niistä kannattaakin ottaa vaan asumishyöty irti niin kauan kuin on asuttavassa kunnossa.
Vanhan talon remonttiin saa uppoamaan lähes uuden talon hinnan jos pitää eristeitä lisätä, ikkunat ja ovet ei ole kovin energiatehokkaita, salaojat puuttuuu, katto on vanha huopa, tekniikka vanhaa, ehkä joku huono lämmitysmuoto kuten öljy jne...
Tämäkin on totta, jos näitä remppoja ei ole tehty ajallaan niin eihän sitä kannata enää alkaa remontoida jotain alkuperäisasuista 70-luvun valesokkeli-tasakattolättänää. Mutta eihän siinä kovin kiva ole asuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehiä vaivaa? Rahaa olisi korjata tai korjauttaa. En enää uskalla puhua noista,ettei mies kiukkuunnu. No sanoi kerran että uusi hana maksaa kaksisataa euroa,ei se hana niin paljon vuoda,että kannattaa korjata😞,nyyh. Hana tippasee tiheään.
Ei miehiä, vaan miestäsi. Luuleeko miehesi, että hanjone hinnat tulevat lähiaikoinan alaspäin ja siksi lykkää hankintaa vai eikö hän laske valuvalle vedelle mitään hintaa?
Tilaa nyt edes joku homekoira, ettette pilaa terveyttänne elämällä hometalossa. Tai mieshän voi itse tehdä omat päätöksensä, mutta sen lapsen ja sinun terveyttä kannattaa ajatella.
Remontteihin laitettavaa rahaa ei ikinä saa takaisin talon arvonnousussa. Remontilla voi korkeintaan hidastaa talon arvon alenemista.
Jos talo on asuttavassa kunnossa ja remonttitarve on vain sitä, että pitäisi tehdä kun sukulaisten mielestä pitäisi tehdä, ei vanhaan taloon oikeasti kannata investoida ihan älyttömiä summia. Katto toki pitää olla ehjä, ja jos jotain vesivuotoja tms tulee, ne on korjattava samantien. Öljylämmityksen vaihtaminen pois maksaa usein itsensä takaisin selvästi pienempinä lämmityskustannuksina. Mutta ikkunaremontteja tai kylpyhuoneremontteja tai keittiöremontteja jne... niihin menee kymmeniätuhansia euroja, joten kannattaa todella miettiä, haluaako niistä maksaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa nyt edes joku homekoira, ettette pilaa terveyttänne elämällä hometalossa. Tai mieshän voi itse tehdä omat päätöksensä, mutta sen lapsen ja sinun terveyttä kannattaa ajatella.
On tehty. Ei ollut hometta.
Meillä kans vuotaa yksi hana ja toisessa on jotain vikaa myös. Ei kannata korjata, kuulemma. Myöskään ei lattiaa, joka repsottaa sieltä täältä, eikä keittiön kaapin ovia joitten teräviin kulmiin satuttaa itsensä. No, nää ei ole sellaisia vikoja ettei sinällään haittaa asumista, joten kai vaan säästetään ja jossain kohtaa tehdään isompi remppa. Paitsi se keittiön hana kyllä pitäisi kyllä korjata.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on tuollainen. Käytti talon loppuun ja myi purkukuntoisena. Rahaa olisi ollut vaikka ostaa 10 uutta taloa, mutta ei. Jokin mt ongelma se on.
Ei ole. Kaikki eivät vain jaksa leikkiä tätä typerää keskiluokkaleikkiä.
Hämmentää taas lukea remonttiketjua. Miksi taas niin moni ajattelee vain talon arvoa, arvoa ja arvoa? Onko todella niin harvinaista ettei talo ole tulossakaan myyntiin, joten arvo on aivan se ja sama? Vai siksikö nykyään taloja ostetaan että asutaan hetki ja myydään pois, ja ilmeisesti siis tosiaan tontin hinnalla?
Asumismukavuus ja -viihtyvyys jo sinällään on arvokasta, ja se että tilat ja rakenteet on terveet. Jos on tehty remontti ja sittenkin myy talon 10 vuoden päästä pois, miksi silloin pitäisikään alkaa laskea saako myydessä "remontin hintaa takaisin"? En ymmärrä alkuunkaan.
Me teimme taloon ison remontin koska se tarvittiin, että oli hyvä ja turvallista asua. Itse tehden säästi pitkän pennin, mutta nostiko talon arvoa? En tiedä, eikä kiinnosta. Taloa ei myydä minun elinaikanani, ja tuskin sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sitten on näin. En vaan tiedä, mihin sitten muutetaan.
Ottakaa asumishyöty irti niin kauan kuin siinä voi asua eikä ole terveydellistä haittaa. Rempasta säästyneillä rahoilla voi ostaa esim kerrostaloasunnon
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää taas lukea remonttiketjua. Miksi taas niin moni ajattelee vain talon arvoa, arvoa ja arvoa? Onko todella niin harvinaista ettei talo ole tulossakaan myyntiin, joten arvo on aivan se ja sama? Vai siksikö nykyään taloja ostetaan että asutaan hetki ja myydään pois, ja ilmeisesti siis tosiaan tontin hinnalla?
Asumismukavuus ja -viihtyvyys jo sinällään on arvokasta, ja se että tilat ja rakenteet on terveet. Jos on tehty remontti ja sittenkin myy talon 10 vuoden päästä pois, miksi silloin pitäisikään alkaa laskea saako myydessä "remontin hintaa takaisin"? En ymmärrä alkuunkaan.
Me teimme taloon ison remontin koska se tarvittiin, että oli hyvä ja turvallista asua. Itse tehden säästi pitkän pennin, mutta nostiko talon arvoa? En tiedä, eikä kiinnosta. Taloa ei myydä minun elinaikanani, ja tuskin sen jälkeenkään.
No totta kai remontissa pitää miettiä sitäkin aikooko siinä asua sen jälkeen mutta järkeäkin saa käyttää
Kun mä luin tätä ketjua, niin huokaisin onnesta, että olen eronnut ja että asun viihtyisässä remontoidussa kerrostaloasunnossa, kaikilla mukavuuksilla ja kaikki on ehjää ja toimivaa. Ei tarvitse ukon kanssa riidellä, eikä remonteilla vaivata päätään. Asuu vain ja nauttii elämästään 🥰
Vierailija kirjoitti:
Kun mä luin tätä ketjua, niin huokaisin onnesta, että olen eronnut ja että asun viihtyisässä remontoidussa kerrostaloasunnossa, kaikilla mukavuuksilla ja kaikki on ehjää ja toimivaa. Ei tarvitse ukon kanssa riidellä, eikä remonteilla vaivata päätään. Asuu vain ja nauttii elämästään 🥰
Hienoa! Mä taas en nauttisi elämästä yhtään jos joutuisin asumaan kerrostalossa.
En minäkään ymmärrä ap:tä. Hän puhuu miehensä talosta ja miehensä lapsesta, eli asuu ilmeisesti siellä itse vaimona tai avovaimona ilmaiseksi. Muuttaisi helvetti omilleen sen sijaan että valittaa täällä. Silloin talonröttelö ei enää olisi hänen ongelmansa.
En ymmärrä miksi niitä taloja ei voi remontoida ajoissa. Mikään tönö ei pysy priimakunnossa ilman säännöllistä huoltoa ja remontteja. Nuo kaikki korjaus-ja remonttitarpeet kun päästää kasautumaan niin lopputuloksena on talo jolla ei ole mitään arvoa ja remontointi jo niin kallista ettei kannata edes aloittaa. Näitä on sitten perikuntien riemuna.
LAISKA, VÄLINPITÄMÄTÖN, TIETÄMÄTÖNKIN EHKÄ MITÄ PITÄIS TEHRÄ, VARARIKOSSA TAI PIHI !!!!
Vierailija kirjoitti:
🙌 Ihanan ylellistä. Tänne ei äijillä ole asiaa.
Sanoo Pera joka viihtyy paskojensa keskellä eikä häiriötä halua tyhjään päähänsä.