Onko noloa tehdä raskaudenkeskeytys?
Kommentit (36)
Todellakin on. Ajattele nyt, mokaat ja hoidat mokasi viemällä toisen hengen. On noloa ja vähän jotain muutakin.
Ei ole noloa! Eikä väärin. Mielestäni raskaus on sallittua keskeyttää, jos ajankohta, puitteet, elämäntilanne ym ei ole sopiva lapsen hankkimiselle.
Minä olen tehnyt raskaudenkeskeytyksen. Sikiö oli jo kuollut, eikä lähtenyt itsestään vuotamaan.
Raskauden keskeytys alkuvaiheessa ei ole noloa (eikä aiempan viestiin viitaten myöskään murha *eye roll*). Noloa on, jos synnytät vastentahtoisesti.
Mutta tämä kysymys itsessään on nolo, lähettäjänä varmaan Jonne 13v.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt raskaudenkeskeytyksen. Sikiö oli jo kuollut, eikä lähtenyt itsestään vuotamaan.
Toivottavasti tulee tuo lapsen raato uniisi joskus.
Miksi et halunnut tänne elämään häntä, jossa itsekin saat elää, oliko lapsen vamma, tai itsesi sairaus syynä,
raakalaismaiseen menettelyysi.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo noloo. Varsinkaan, mikäli raskaus on saanut alkunsa ihan rehellisesti ehkäisyn pettäessä, raiskauksen tms seurana eikä vain oman vastuuttoman hurvittelun seurauksena
Lapsi on joka tapauksessa halunnut syntyä, miksi hänelle ei anneta siihen mahdollisuutta, itse vaan nautitaan täällä olemisesta ja ollaan tyytyväisiä,
kun hänelle itselleen on suotu elämä, mutta ei tälle pienokaiselle.
Nainen voi päättää omasta elämästään, mutta ei toisen ihmisen elämästä ja se toinen on se, joka pian haluisi olla mukana elämän riennoissa.
On noloa, mutta riippuu tilanteesta. Narkomaaniäidille pitäisi tehdä samalla sterilisaatio. Miehille myös. Jos ovat narkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee tuo lapsen raato uniisi joskus.
Miksi et halunnut tänne elämään häntä, jossa itsekin saat elää, oliko lapsen vamma, tai itsesi sairaus syynä,
raakalaismaiseen menettelyysi.
Oletko vammainen?
Vierailija kirjoitti:
On noloa, mutta riippuu tilanteesta. Narkomaaniäidille pitäisi tehdä samalla sterilisaatio. Miehille myös. Jos ovat narkkeja.
Olet sitä mieltä että esim 18v ikäisenä vuoden narkannut, ei saisi kuiville päästyään enää haluta vaikka 30 vuotiaana lapsia?
9 raskauden keskeytystä. Yhtään lasta en ole syliin saanut, vaikka olisin kovasti halunnut. Jostain syystä kroppa ei tajua itsestään lopettaa raskautta, vaikka sikiö ei enää ole elänyt.
Karseinta on synnyttää ei haluttu lapsi, antaa adoptioon vain koska ei halua ja välitä. Sitten vastailla lapsen kysymyksiin 20 vuotta jälkeempäin kun lapsi kyselee että äiti, miksi et halunnut minua, miksi et rakastanut minua....
Päästä alkio pois tästä kurimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
On. Osoittaa tuuliviiriyttä. Hankkiutuu paksuksi ja synnyttää tai ei hankkiudu paksuksi eikä synnytä.
Juu, minäkin tuuliviirinä söin 15v e-pillereitä pilkuntarkasti joka ikinen päivä, kunnes meni siemenet läpi. Tein abortin.
jos ei edellytyksiä olla vastuullinen vanhempi,silloin tuokin hyvä. huolehdi ehkäisy. ja mieti aina-sun oma pieni kulta ei saanut tulla sun luom ikäänkuin roska. sille keholle oli jo sielu tulossa. voi traumatisoida piilona vaikka sua koko elämän ja puhjeta sairautena,elimellinen tai psyykkinen.
Nolous on ehkä väärä ilmaus, mutta ei se nyt kovin hyvää kuvaa ihmisestä anna jos ei ole viitsinyt käyttää ehkäisyä ja hups vaan raskaana ja sitten keskeytykseen. Toki ehkäisy voi myös oikeasti pettää, joten ei pelkästään abortin teko vielä kerro mitään. Joissain tilanteissa se vaan on paras vaihtoehto.
Suomalaiset on niin noloja. Kaikkia asioita ajatellaan nolouden kautta.
Ei ole.
Ehkä siinä tapauksessa vähän kiusallista, jos teet abortteja vähän väliä kun olet taas raskaana jollekin yhdenillanjutulle tai lyhytaikaiselle säädölle, ja juttelet asiat avoimesti työpaikan kahvihuoneessa kuten kollegani.