Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni kohtelee ikävällä tavalla minua

Vierailija
29.02.2024 |

Siskoni kertoi varmaan vahingossa, että hän esittää toisinaan tyhmää, jotta saa muilta ihmisiltä monenlaisia asioita tietoonsa ja jopa toiset tekemään asioita puolestaan. Mun mielestä ei erikseen tarvitsisi esittää sillä hän oikeasti on tyhmä ja toisten hyväksikäyttäjä. Kun hän ei esim. ole ollut kiinnostunut opettelemaan tietokoneen käyttöä niin pyytää/ ruikuttaa/ komentaa muut tekemään kaikenlaiset tehtävät puolestaan.

Siskoni sanoo minulle usein, että jos hoidat tämän asian tai teet jotakin niin hän kyllä korvaa sen. Lupaa ostaa jotain ja oikein luettelee mitä kaikkea antaa tai jopa maksaa työstäni. Niin, kerran antoi suklaalevyn ja toisella kertaa ristikkolehden ja karkkipussin. Ilmeisesti nuo ovat sitten hyvä korvaus hänen mielestään. Esimerkki avustani: käytin todella paljon aikaa etsien hänelle auton, joka on halpa mutta kuitenkin ruosteeton ja vähän ajettu, hyvin huollettu ja ollut mielellään vain yksi omistaja ennen. Kahden viikon aikana käytin tuntikausia etsiessäni sopivaa ja ihmeiden ihme oli kuin myyntiin tuli sellainen 5 kilometrin päässä hänen kodistaan (ei siis pitänyt edes hakea kaukaa niin säästyi häneltä bensarahaa).Palkkani oli se, että sanoi kiitos. Hän on pihi, saita, itara, visu, kitsas, nuuka, säästäväinen, kateellinen nipottaja.

En ymmärrä miksi suostun tällaiseen yksipuoliseen auttamiseen....... Onko muilla ollut tällaista kohtelua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole katkera mutta kuitenkin. Minusta nuo on ihan normaaleja apuja sisarelle. Odotat siis aina jotain palkkiota kun autat ? 

Vierailija
2/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole katkera mutta kuitenkin. Minusta nuo on ihan normaaleja apuja sisarelle. Odotat siis aina jotain palkkiota kun autat ? 

Eihän sitä näin pieneen tarinaan saa mainittua kuin yhden asian esimerkiksi. On sellaisia mistä hän on hyötynyt rahallisesti tosi paljon. Kumma juttu kun ei minua auta koskaan esim. siinä että saisin lisää rahaa käyttööni. Neuvoin hänelle vaikkapa sen miten saa halvimman sähkösopimuksen ja siitä tuli suuri kuukausittainen säästö. Miksi sitten ylipäänsä lupailee jotain kun se on tyhjää täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten neuvot niin paljon? Anna ihmisen itse ottaa asioista selvää. Voit ohjeistaa mistä saa tietoa mutta älä hae hänen puolestaan. Jos ei osaa nettiä käyttää niin voi mennä aluksi vaikka tietokonekurssille.

Vierailija
4/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palkka etukäteen. Jos ei käy, älä tee. 

Vierailija
5/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sisko pakottaa sinua etsimään autoja ja sähkösopimuksia. Sinähän se tyhmä olet. Kieli pitkällä odotat palkkioita. 

Vierailija
6/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tuttua nykyisin. Pidä puolesi ja huolehdi hyvinvoinnistasi. Onnea matkaan.

Vierailija
7/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko palkkiota sisareltasi? Kylläpä olet yksinkertainen. Ei rakkaus vaadi palkkiota. Ehkä et osaa rakastaa ja olet narsisti.

Vierailija
8/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnähän tässä nyt näin miehenä kiinnostaa että onko sisko vapaa vai varattu ja missäpäin asuu.

Vierailija
9/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viidakon sanonta: ei se ole tyhmä joka pyytää ja kysyy mitä vain, vaan se joka suostuu ja tekee kaiken pyydetyn ja kysytyn.

Vierailija
10/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnähän tässä nyt näin miehenä kiinnostaa että onko sisko vapaa vai varattu ja missäpäin asuu.

😂

Vierailija
11/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon sisko ja vapaa! Tosin veli ei mua auttele eikä kukaan muukaan. Pelastakaa mut! 

Vierailija
12/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä ihan normaalia, että kysytään apua sisaruksilta tai näiden puolisoilta ja sitä saadaan. Aina joku tietää enemmän jostain kuin toinen. Ei ole koskaan tullut mieleen ostaa siitä hyvästä lahjaa, kovasti toki kiitellään puolin ja toisin.

Eri asia sitten tietysti jos itse auttaa ja toinen ei auta koskaan vaikka osaisi.

Vierailija
13/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tuo on asia jota voi tarkastella siltä kannalta, että ehkä joskus asioihin on järkevä taustasyy. Ellei sitten ole joku ylimääräinen asia. Asuuko hän lähellä kauppaa vai ei. Ei sun pakko ole kaikkea hoitaa tai mitään, jos et halua. On äiti tai isäkin? On muu tuttu avuksi. Sähkösopimus ja autokauppa on vaikea alue. Taas ristikkolehti helpompi, jos on lähellä kauppa. Jos kauppa on kaukana, joku voi sanoa tuo tullessas. Ottaako hän hoitaakseen liikaa asioita arkisin vai ei.

Mulla ei ole korttia, teoriassa vain: Jos en osaisi ostaa käytettyä autoa itse, tuskin ostaisin autoa lainkaan, jos ei olisi mitään varmaa. Tietokoneen käyttöä oppii vain rämpläämällä ja etsimällä.

Vierailija
14/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä. Tietokoneelle voi tarvita kyllä joskus enemmän tukea. Mutta mistä.

Vierailija
15/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on narsisti. Sano joskus vaan "ei", "en tee", "en ehdi". Katso miten reagoi.

Vierailija
16/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten neuvot niin paljon? Anna ihmisen itse ottaa asioista selvää. Voit ohjeistaa mistä saa tietoa mutta älä hae hänen puolestaan. Jos ei osaa nettiä käyttää niin voi mennä aluksi vaikka tietokonekurssille.

Sen takia neuvon, kun en halua että yhtään kukaan ei tajua vaihtaa vaikka juuri sähkösopimusta vaikka koko elämänsä ollut sopimus oli varmaan Suomen kallein. Ja samalla vaikertaa ettei rahat riitä. Suututtaa saamattomuus vaikka kuinka itse hyötyisi tekemällä jotain.

Vierailija
17/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä palkka etukäteen. Jos ei käy, älä tee. 

Kun hän ei asu lähellä niin vaikeampi ipyytää.

Vierailija
18/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä tunnen itseni tyhmäksi, kun menen monta kertaa samaan halpaan eli hän lupailee mutta ei sitten kuitenkaan osoita olevansa tyytyväinen avusta.

Vierailija
19/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota kieli pitkällä mutta eikös se ole luonnollista, että tilanne olisi edes jollain tavalla tasapuolista.

Vierailija
20/22 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiinnostaa? Saatko kiksejä sellaisesta että palvelet naista?