Ahdistaa mahdollisesti tuleva sota. Jostain syystä täältäkin aloituksia poistuu. Missä voi jutella?
Aivan selviä vihjeitä on siitä, että Suomen päättäjätkin ovat tajunneet, että parin kolmen vuoden päästä tänne hyökätään, mikäli naapurimme saa Ukrainasta yhtään maata, eli voittaa.
Halusin vähentää ahdistustani keskustelemalla nimettömästi täällä.
Asia on niin, että emme voi millään tietää mahdollisen sodan lopputulosta etukäteen. Eli miten käyttäytyy Nato ja USA. Luotan toki tukeen, mutta ei muilla ole loputtomia määriä esim miehiä antaa tänne.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Odottelen ydinsotaa, sillä sen jälkeen kaikki on selvää. Sotahan kestäisi vain joitakin minuutteja ja Helsinki olisi tuhottu ensiminuutin aikana.
Itse uskon että Moskova käryää ennen Helsinkiä.
Itse olen jo alistunut Venäjälle ja saanut sillä mielenrauhan. Olen kiitollinen elämästäni jonka sain elää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo alistunut Venäjälle ja saanut sillä mielenrauhan. Olen kiitollinen elämästäni jonka sain elää.
Oletko alkanut jo opiskella venäjää? Sitä tulet täällä tulevassa federaation uudessa tasavallassa tarvitsemaan.
Suomi on Nato-maa ja vaikka viimeaikoina on pauhattu siitä että tänne sijoitetut varusteet ei riitä, niin NATO vastannee siihen aika ärhäkästi näyttäen todellisen tilanteen. Venäjä on vararikossa, vaikka koittaa kovin esittää muuta. Ei heillä ole muuta tapaa sotia Eurooppaa vastaan kuin kiusanteko putkia puhkomalla ja merestä poijuja poistamalla. Jos toi drooniseinä oikeesti tulee joskus niin sabotoivat sitten sitäkin. Siihen se jää. Sodasta on aina selviä merkkejä etukäteen, vaikka ensimmäinen ilmaisku tuleekin yllätyksenä ajankohdaltaan. Hyvin ehtii lähteä vaikkapa kauas etelä-eurooppaan jonne ei venäjän ohjukset kanna kun löytää sen sopivan pienen saaren
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Nato-maa ja vaikka viimeaikoina on pauhattu siitä että tänne sijoitetut varusteet ei riitä, niin NATO vastannee siihen aika ärhäkästi näyttäen todellisen tilanteen. Venäjä on vararikossa, vaikka koittaa kovin esittää muuta. Ei heillä ole muuta tapaa sotia Eurooppaa vastaan kuin kiusanteko putkia puhkomalla ja merestä poijuja poistamalla. Jos toi drooniseinä oikeesti tulee joskus niin sabotoivat sitten sitäkin. Siihen se jää. Sodasta on aina selviä merkkejä etukäteen, vaikka ensimmäinen ilmaisku tuleekin yllätyksenä ajankohdaltaan. Hyvin ehtii lähteä vaikkapa kauas etelä-eurooppaan jonne ei venäjän ohjukset kanna kun löytää sen sopivan pienen saaren
Venäjä lähes velaton valtio, jolla on yli 600 miljardin dollarin käteisvarat. Suomi on korviaan myöten veloissa ja kamppailee eloonjäämisestään painiessaan korkeiden korkojen kanssa.
En ole huolissani siitä että Suomeen hyökätään. Olen huolissani siitä, mitä välillisiä vaikutuksia sodalla voi olla. Ei ole kenenkään etu, että meillä on Euroopassa sodan jälkeen traumatisoituneita ihmisiä, pilaantunutta viljelysmaata (ruoan hinta), ympäristö pilaantuu, maat käyttävät rahansa sotakalustoon jne. Maanpuolustukseen tarvittavat rahat ovat pois jostain muusta, esim. terveydenhuolto.
Uskon että tilanteen ratkaisee jokin muutos Venäjällä (vallankaappaus tai taistelu vallasta Putinin kuoltua) tai esim. Kiinan hyökkäys heikentyneeseen Venäjään. Venäjällä on alueita, joita Kiina haluaisi takaisin itselleen... En enää usko, että länsi pystyy ratkaisemaan tämän, tai onko edes kiinnostusta. Yhdysvallat haluaa Euroopan luopuvan Venäläisen energian ostosta ja ryhtyvän heidän asiakkaaseen, tämän on Condolezza Rice sanonut suoraan haastattelussa vuosia sitten. Venäjän pitäisi ymmärtää tämä ja lopettaa sotiminen, koska se palvelee Yhdysvaltain etua.
Tärkeintä mitä jokainen voi tehdä, on pitää hyvää huolta itsestä ja läheisistä. Vahvat selviytyvät kyllä.
Myös mitä voi tehdä, on tunnistaa vaikuttamisyritykset ja kertoa huomistaan esim. täällä. Ihmisten hajauttaminen toisiaan vastaan, "hajota ja hallitse" on yksi keino jota Suomenkin politiikassa valitettavasti näkee.
Oli muuten Stubbilla vakava ilme virkaan astumisen jälkeen. Veikkaan että oli saanut tietoonsa huolestuttavia asioita uuden pestin myötä.
tervetuloa venäläiset kannuksen hyökäämässä😊
Mitään sotaa ei ole tulossa, mikä maa tänne suomeen hyökkäisi ja miksi se tänne hyökkäisi? Koko sotapuheet on sotahullujen ihmisten jankkauksia jotka ovat tällä hetkellä venäjäpsykooseissa.
Miksi meitä pelotellaan sodalla jatkuvasti? Syytä ei kerro kukaan. Suomalaiset ovat maailman rauhaa rakastavin maa. Edellisestä sodasta on kulunut 80 vuotta. Suomi ei ole koskaan hyökännyt muihin maihin.Vanhempani kärsivät siitä, kuten kaikki suomalaiset ovat kärsineet. Mitä järkeä olisi tuhota kehittynyt maa, joka edistää tutkimuksia useilla saroilla koko maailman hyväksi. Miksi ei korosteta suomalaisten rauhan tahtoisisuutta.
Ukrainan sota oli Venäjälle keino saada rahaa ja aseita.
Sota oli hävitty jo 2014
Vierailija kirjoitti:
Superrikkaat lähtevät livohkaan täältä heti kun sota alkaa. Virosta lähti koko vauras ruotsalaisvähemmistö veneillä Ruotsiin kun puna-armeija alkoi tehdä tuloa maahan 1940.
Sotaan vaan. Samat ukot vinkui 2015 Irakilaisista miehistä, koska eivät jääneet rintamalle.
Nämä rikkaat suomipojat pitää taluttaa niskasta rajalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meitä pelotellaan sodalla jatkuvasti? Syytä ei kerro kukaan. Suomalaiset ovat maailman rauhaa rakastavin maa. Edellisestä sodasta on kulunut 80 vuotta. Suomi ei ole koskaan hyökännyt muihin maihin.Vanhempani kärsivät siitä, kuten kaikki suomalaiset ovat kärsineet. Mitä järkeä olisi tuhota kehittynyt maa, joka edistää tutkimuksia useilla saroilla koko maailman hyväksi. Miksi ei korosteta suomalaisten rauhan tahtoisisuutta.
Suomalaiset rauhaa rakastava maa? Ei todellakaan ole.
Jatkosodassa suomi kävi hyökkäyssotaa neuvostoliittoa vastaan, kavereinaan meillä oli saksalaiset. Nyt tällä hetkellä meno tuntuu olevan sama kuin ennen jatkosotaa eli suomessa mediat rummuttaa jatkuvasti propagandaa venäjä sitä ja venäjä tätä, samalla suomi jatkuvasti provosoi venäjää. Jatkosodassa meillä oli kavereina saksalaiset ja tällä kertaa me koitamme naton/amerikkalaisten kanssa?
Suomi on todella sotahullumaa, täällä on asevelvollisuutta ylläpidetty vaikka muut sivistysvaltiot ovat siitä luopuneet ja armeijalle täällä kyllä löytyy rahaa mutta ei esim terveydenhuoltoon.
Sota on ainoa keino palauttaa miehen arvo.
Vierailija kirjoitti:
Aseisiin tarttuu aina se heikoin aines, ei hyväosaiset ja fiksut miehet tartu aseisiin.
Palkka-armeijoihin menee ne ihmiset jotka ei oikein elämässä pärjää ja ne ei ihan terveitä ole kun he haluavat hyökätä toisiin maihin ja tappaa ihmisiä.
Ei ne asiat puhumalla parane, ala miettiä pitäisikö muuttaa johonkin missä ois rauhallisempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseisiin tarttuu aina se heikoin aines, ei hyväosaiset ja fiksut miehet tartu aseisiin.
Palkka-armeijoihin menee ne ihmiset jotka ei oikein elämässä pärjää ja ne ei ihan terveitä ole kun he haluavat hyökätä toisiin maihin ja tappaa ihmisiä.
Onhan palkkasotilaana ollessa kyllä se etu että voi varastaa toisten vessanpöntöt
Tuhti annos vahvaa indicaa vapotettuna. Kehoasi ei paljon kiinnosta huolet!
Exä sanoi, ettei päästä minua muuttamaan lasten kanssa. Sanoin sille jo viime vuonna, etten jää tänne sodanjalkoihin vaan lähden lasten kanssa, johon sanoi, että olen tyhmä ja että mikään sota ole lähimaillakaan, koska Nato.
Superrikkaat lähtevät livohkaan täältä heti kun sota alkaa. Virosta lähti koko vauras ruotsalaisvähemmistö veneillä Ruotsiin kun puna-armeija alkoi tehdä tuloa maahan 1940.