Paljon maksaisit hääpuvusta, jos olisit työtön?
Kaikki on suhteellista. Minulla on luottokortti ja voisin maksaa sillä esimerkiksi 200€ puvun. Mekkoa pidetään kuitenkin (ainakin toivottavasti) vain se yksi päivä elämässä, joten miksi maksaa niin paljon? Sen sijaan alle sadalla eurolla ei tunnu löytävän kaunista pukua edes käytettynä. (Ja emme järjestä häitä, menemme vain kirkkovihkimiseen kahdestaan.)
Kommentit (24)
Minä löysin kirpparilta pitkästi ennen vihkimistä pitkän pellavaisen lohunpunaisen leningin. Vihkiäisiin lyhensin helmaa, kankaasta tein kauniin rusetin sivusaumaan. En olisi sopivampaa löytänyt mistään. Kuvat sen todistaa. Vieläkin 7v jälkeen ihastelen sitä valo- kuvissa. Oli siis maistraatissa vihkiminen.
En ole työtön mutta vastaan silti että maksoin omasta häämekostani 80 euroa käytettynä. Tosi nätti mekko oli. Varmaan joku 120 tms olisi kipuraja.
Eihän tuo työttömyys mekon hintaan vaikuta, vaan rahavarat (ja aina eivät nekään monen kohdalla eletään velaksi) ja miten paljon on halukas mekkoon satsaamaan. Olen mennyt maistraatissa naimisiin ja käytin ostamaani mekkoa ensin sukulaisen häissä ja sitten omassa vihkimistilaisuudessa.
Hyväkroppaisen on helpompi löytää mekko kuin kehopositiivisen, jos haluaa, että mekko peittää virheitä. Netistä löytyy kauniita satiinimekkoja satasen molemmin puolin.