Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki tippui 200 eurolla

Vierailija
29.02.2024 |

1.4. alkaen. Ei paljoo naurata

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! säästöä tulee yhteiskunnalle! etsit halvemman kämpän. Ja kun kansa hakee aktiivisemmin halvempia asuntoja niin hillitsee merkittävästi vuokria

Miten meinaat että yleishyödylliset käsittelee ja tykkää valtavasta hakemustulvasta?

Toinen asia, kun vuokra on sidottu indeksiin ja sitä korotetaan vuoden päästä vaikkapa 4% . Nyt se menee korotettuna yli sen kuntakohtaisen rajan, niin pitääkö taas vuoden päästä muuttaa?

Vierailija
102/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä eläkkeensaajan asumistuki tulee toimimaan? Paljonko tippuu nyt 430€ ja vuokra 610€ ?

Ei siihen ole tehty kuin indeksijäädytys. Samana jatkuu kuin viime vuonnakin.

Johtuneeko siitä, että työpaikkoja ei ole nuoremmillekaan saati eläkeläisille, jotka ovat joko yli kuusikymppisiä tai nuorempia pitkäaikaissairaita. Eläkeläisen on vielä vaikeampi hankkia lisätienestiä kuin työikäisen ja terveen, mutta tästä huolimatta mulla on yritys siihen suuntaan. Hankin syksyllä uuden ammattipätevyyden ja nyt haen töitä. Alustavasti on luvattukin, mutta rippuu viranomaisluvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa.

Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla.  Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa.  Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.

Miksi olet ulosotossa? Oma vikasi.

Olen yrittäjä, tai olin. Tilauskanta romahti viime keväänä kun ihmiset näkivät, millainen hallitus on tulossa. Peruivat tilauksensa ja laittoivat hankkeensa jäihin. Minulta ja viideltä työntekijältä lähti työt, itseltäni koti pään päältä. 

Siis taas hallituksen syy? Vinku, vinku.

Vierailija
104/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: paljon teille jäi käteen ennen muutosta ja paljon sen jälkeen, kun asuminen on huomioitu?

Vähemmän, koska pienistä tuloista maksetaan vain kuntaveroa, joka nousi 202 kunnassa kuluvan vuoden alusta.

kertokaa summa

Vierailija
105/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! säästöä tulee yhteiskunnalle! etsit halvemman kämpän. Ja kun kansa hakee aktiivisemmin halvempia asuntoja niin hillitsee merkittävästi vuokria

Miten meinaat että yleishyödylliset käsittelee ja tykkää valtavasta hakemustulvasta?

Toinen asia, kun vuokra on sidottu indeksiin ja sitä korotetaan vuoden päästä vaikkapa 4% . Nyt se menee korotettuna yli sen kuntakohtaisen rajan, niin pitääkö taas vuoden päästä muuttaa?

Älä suotta panikoi. Tämä leikkaus kuten muutkin sosiaaliturvaheikennykset sotkevat sekä työmarkkinat että kuntatalouden ja valtiontalouden. Muutokset perutaan sitä mukaa kun ministereitä korvataan vähemmän harhaisilla henkilöillä.

Vierailija
106/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä eläkkeensaajan asumistuki tulee toimimaan? Paljonko tippuu nyt 430€ ja vuokra 610€ ?

Ei siihen ole tehty kuin indeksijäädytys. Samana jatkuu kuin viime vuonnakin.

Johtuneeko siitä, että työpaikkoja ei ole nuoremmillekaan saati eläkeläisille, jotka ovat joko yli kuusikymppisiä tai nuorempia pitkäaikaissairaita. Eläkeläisen on vielä vaikeampi hankkia lisätienestiä kuin työikäisen ja terveen, mutta tästä huolimatta mulla on yritys siihen suuntaan. Hankin syksyllä uuden ammattipätevyyden ja nyt haen töitä. Alustavasti on luvattukin, mutta rippuu viranomaisluvista.

Niiden piti jotain tehdä niin jäädytti indeksin ja jätti verotukseen tekemättä indeksikorjauksen niin sai edes siten pienituloista eläkeläistä potkittua päähän ilman että nousi meteli. Minä taas katselin että pitäköön hilunsa ja menin töihin. Teen sen verran kuin jaksan ja saan tehdä mikä on helposti enemmän kuin nämä heidän almunsa.

Vierailija
107/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa.

Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla.  Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa.  Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.

Olen yrittäjä, tai olin. Tilauskanta romahti viime keväänä kun ihmiset näkivät, millainen hallitus on tulossa. Peruivat tilauksensa ja laittoivat hankkeensa jäihin. Minulta ja viideltä työntekijältä lähti työt, itseltäni koti

Onhan se. Tätä hallitus halusi. Koska ei voi tietää mitä nuo järkijätöt seuraavaksi suunnittelee niin minunkin rahat menee säästöön ja ulkomaisiin sijoituksiin koska täytyy olla järjiltään jos tänne laittaa latin latia kiinni.

Vierailija
108/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Siis taas hallituksen syy? Vinku, vinku.

Toki. Sehän maan talouspolitiikkaa johtaa ja tällä hetkellä, jo viime keväästä lähtien, kukaan ei luota hallituksen talouspolitiikkaan.

Sinulla kun ei muuta duunia ole kuin trollaaminen, kauanko luulet tämän purrralaisen persuyhteiskunnan sua vielä elättelevän joutilaana? Sinähän et ole mikään valioluokan kansalainen.

Sinulta taitaa vielä puuttua diagnoosi, vaikka muutama käy käytöksesi takia mielessä ja osuu varmasti aika lähelle. Voisit aloittaa tervehtymisen varaamalla ajan lääkärille ja pyytämällä lähetteen psyk. polille. Paitsi jos sulla jo on narsismidiagnoosi.

Vierailija
109/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta panikoi. Tämä leikkaus kuten muutkin sosiaaliturvaheikennykset sotkevat sekä työmarkkinat että kuntatalouden ja valtiontalouden. Muutokset perutaan sitä mukaa kun ministereitä korvataan vähemmän harhaisilla henkilöillä.

Tähän voi luottaa. Vaan ei vähään aikaan. Ministerit itse ei tule virheitään myöntämään, vaan maan annetaan ajautua katastrofiin ja väitetään edelleen päätöksiä hyvinkin🤦

Vierailija
110/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loistava hallitusohjelma. Näin saadaan Suomi nousuun sekä 100 000 uutta työllistä, jotka PK-yrittäjät ottavat ilomielin vastaan. Sitten ne tuolla iloisesti kulkee tunnin junalla, joka maksoi alle miljardi euroa.

T. Petteri

Vierailija
111/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa.

Ja miksi maksat opintolainaa kun sen saa osittain tai kokonaan anteeksi , jos elämässä käy huonosti. Itse sain 16000 euroa korkoineen anteeksi ja luottotiedot pysyivät.

Mummi
112/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko asumistukea maksetaan yhteisistä varoista? Minä olin aikoinaan töissä nälkäpalkalla ja mistään ei tullut apuja vuokranmaksuun. Ruoasta piti nipistää. Kukahan idiootti keksi sen, että porukalla maksetaan joidenkin asumismenot usein kalliissa asunnoissa.

moi

Vierailija
113/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua näin työssä käyvänä todellakin naurattaa. Senttiäkään en ole koskaan mitään asumistukia hakenut. AINA voi muuttaa halvempaan/pienempään asuntoon ja vaihtaa paikkakuntaa jos ei jaksa töissä käydä.

Mä nauran sitten, kun jäät työttömäksi

Ihan vapaasti. On myös rahkeita alkaa yrittäjäksi jos näin kävisi, kaikki eivät jää surkuttelemaan tilannettaan.

Ja nostamaan yhteiskunnalta yritystukea. Jepjep, sinun kaltaisesi tunnetaan. 

Vierailija
114/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli kaikki paremmin.  Sain asumistuen ja sitten pääsin töihin 2kk jälkeen.  Ilmoitin kelalle niin ei sitä voinut lakkauttaa,  taisi tulla vuoden ajan tarpeettomasti, tai ainakin sen vuoden loppuun.  En tarkasti muista 

Hatunnosto itsensä elättäville
115/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän ystävä muutti Mikkeliin. Pienen yksiön vuokra pari sataa ja vuokrasi oman asunnon 1400 e

Jotkut osaavat hoitaa raha-asiansa hyvin. Sitten on niitä, jotka tutkivat Kelan vihkosia, että mihin tukiin vielä olisivat oikeutettuja samalla kun poksauttavat kaljapullon auki sohvalla röhnöttäen.

moi

Vierailija
116/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi. Mene töihin.

80 v.
117/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ehkä tämä tarkoittaa sitä että on aika maksaa asuminen ihan itse.

Kyllä, ja pimeiden töiden tekemisen kultakautta :)

Minulla olisi töitä tarjota, mutta ei kantasuomalaisia kiinnosta siivous- ja pihatyöt. Viime kesänä palkkasin ukrainalaisen nuoren miehen pihatöihin ja nyt keväällä palkkaan taas joiksikin päiviksi. Sisäsiivoukseen voisin ottaa pariksi päiväksi jonkun ukrainalaisen myös. Itselläni sairauksia ja kipuja, joten ei jaksaisi enää rankkoja siivouksia.

moi

Vierailija
118/119 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tippui asumistuki 200 eurosta nollaan. Muutto uuteen asuntoon sattuu olemaan maaliskuun aikana, joten uusi asumistukipäätös on tehty 1.4. alkaen. Kunpa olisi aiemmin tajunnut yrittää sopia muutto helmikuun puolelle!! Olis säästänyt pitkän pennin! Onhan tämä minun mielestä aika surullista että eniten leikataan minun kaltaisilta... kahden teinin yksinhuoltajalta, joka on suht pienipalkkaisessa työssä. Asutaan jo tosi edullisessa kerrostalokolmiossa eikä halvempaa löydy ellei sit muuta paljon pienempään. Asutaan vain muutama kilometri Vantaan rajalta (Tuusulassa) ja seuraavaksi on varmaan pakko muuttaa Vantaa/Espoo/pohjois-Hki alueille kun siellä samantasoiset asunnot on ihan samoissa hinnoissa kuin Tuusulassa, mutta asumistukea saa 150€ enemmän. Työpaikka Helsingissä rajoittaa muuttoa kovin paljoa kauemmaksikaan.

Vierailija
119/119 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tippumaan vuositarkastuksen yhteydessä kokonaisuudessaan 300 eurolla. Työssäkäyvä yh olen. Kyllä yh:t ovat varmasti ihan se oikea ryhmä, jolta kannattaa ottaa pois, ainakin Orpon ja Purran suunnitelmissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä