Asumistuki tippui 200 eurolla
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puhua paskaa.
Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla. Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa. Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.
Mene töihin. Miksi veronmaksjien pitäisi maksa elämisesi?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on moraalisesti oikein auttaa maanmiestään.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea saa myös työssäkäyvät ja kymppitonnin tienaavat yrittäjät.
Mitenkä eläkkeensaajan asumistuki tulee toimimaan? Paljonko tippuu nyt 430€ ja vuokra 610€ ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla se alkuperäinen tuki on ollut?
Jos multa tippuis 200 euroa, niin en sais kuin 150, ja vuokra on reilusti yli 500.
Ja tää mun kämppä on syrjäkylillä. Eikä mikään upouusi, joten ei voi kyllä paljon pienempää vuokraakaan mistään löytää... Ellei sitten muuta solukämppään.
Kela ei katso onko kämppä uusi vai vanha. Vain vuokran suuruus merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puhua paskaa.
Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla. Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa. Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.
Eikös asumistuessa katsota bruttoansiotuloja, ennen mitään ulosottoja? Ja nyt sinulta putoaa siis se suoja-osuus 300€ pois. Käytännössä menetät siis tuon asumistuen 130€ kokonaan. Eli sitten vaan hakemaan toimeentulotukea, jossa huomioidaan tuo ulosotto. Oliko nuo ansiot nettoja?
TTT:ssa hyväksytyt as.kulut ovat kuntakohtaisia normeja, mutta jos tuo 490€ mahtuu normiin, ja käteen sinulla jää as.tuen leikkauksen jälkeen vain 870€, niin kyllä sinun pitäisi saada parisataa TT-tukea. Ja siihen päälle sähköt, vedet, kotivakuutus ja terveydenhoitokulut.
Jaa. Ehkä tämä tarkoittaa sitä että on aika maksaa asuminen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Etsi halvempi kämppä, tai mene töihin!
Utopiaa!
Vierailija kirjoitti:
Multa tippui 235 €/kk ja vuokra nousi 60 €/kk.
Asumistuki pitäisi poistaa kokonaan.
Tosi tylsää, mäkin joudun miettimään pitääkö oikeasti lähteä töihin, oon niin väsynyt muutenkin ettei jaksaisi. En tiedä,vai muuttaisko äidille. Sekin on tietysti mahdollisuus. Ei tarvii maksaa asumisesta, mut ei tää varmaan oo hallituksen tavoite tääkään, et 30-vuotiaat asuu kotona äidin ruokapatojen äärellä eikä itsenäistä about ikinä. Ja tyttöystävästä turha haaveilla sit enää. Mäkin haluisin lapsia, ainakin kaksi mut vaikea niitä saada ilman naista. Ja sit joutuis ne kutsuun äidille, ei tod.
Palkkani oli siis 1300 euroa bruttona. En usko, että saisin toimeentulotukea, sillä ollessani työttömänä asumistuki, työttömyyskorvaus ja toimeetulotuki olivat yhteensä 890 euroa
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ehkä tämä tarkoittaa sitä että on aika maksaa asuminen ihan itse.
Kyllä, ja pimeiden töiden tekemisen kultakautta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa tippui 235 €/kk ja vuokra nousi 60 €/kk.
Asumistuki pitäisi poistaa kokonaan.
Jep. Koska se on vain laillistettua korruptiota rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea saa myös työssäkäyvät ja kymppitonnin tienaavat yrittäjät.
Ja vanhempien asunnossa asuvat. Tätä tukea ei poistettu .Yllätys eikö vain :D
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä eläkkeensaajan asumistuki tulee toimimaan? Paljonko tippuu nyt 430€ ja vuokra 610€ ?
Miten hemmetissä saat noin paljon asumistukea!?!??!
Tottahan tuo on! Lakimuutos asumistuen leikkauksista on jo voimassa. Myös ansiosidonnaisen porrastus eli leikkaus on jo voimassa. Yhdessä nämä voivat tehdä useiden satojen eurojen leikkaukset kuukaudessa. Sitten vaan hakemaan halvempaa kämppää mutta ovatko vuokrat laskeneet sen parisataa euroa? Ei tietenkään!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! säästöä tulee yhteiskunnalle! etsit halvemman kämpän. Ja kun kansa hakee aktiivisemmin halvempia asuntoja niin hillitsee merkittävästi vuokria
Mun asumistuki on 1.4. alkaen yli 80 euroa pienempi kuin aiemmin. Asun halvimmassa mahdollisessa asunnossa. En ole ollut tähän mennessä oikeutettu toimeentulotukeen. Kun asumistuki laskee yli 80 euroa, tulen Kelan laskurin mukaan saamaan toimeentulotukea n. 150 euroa. Mähän tienaan tässä.
Kehotankin kaikkia asumistukea saavia olemaan tarkkana ja hakemaan jatkossa myös toimeentulotukea. Näin toimimalla vähennämme työttömyyttä Kelan palkatessa lisää virkailijoita käsittelemään kasvavia toimeentulohakemusmääriä. Auttakaamme valtiovarainministeri Riikka Purraa työllisyyden lisäämisessä. Riikasta tulee vielä legenda eläissään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi myös palkka tulee tippumaan "paikallisen sanelun" myötä samassa suhteessa, niin ei tule annoskateutta.
mulla kyllä liksa nousi
Saattaapa yrittäjäpuolellakin herätä kesällä ihmettely, että mistäs löytyisi niitä osa-aikaisia ja viikonloppu. ja ruuhka.ajan tuuraajia.
Vaan kaipa niitä tuodaan rahtilaivalla jostain vinku-intiasta.
Komero riittää kämpäksi ja riisikupillisella pärjäävät viikon. Ahkeria ovat.