Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki tippui 200 eurolla

Vierailija
29.02.2024 |

1.4. alkaen. Ei paljoo naurata

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla se alkuperäinen tuki on ollut?

Jos multa tippuis 200 euroa, niin en sais kuin 150, ja vuokra on reilusti yli 500.

Noin pieneen vuokraanko maksetaan asumistukea? Kyllä on Marin sotkun keittänyt.

Vierailija
82/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki

Tuolla faktoja asumistuen leikkauksista. 1.4. astuu voimaan eli jos tarkistus on 1.4. ja sen jälkeen, leikkaukset ovat voimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä eläkkeensaajan asumistuki tulee toimimaan? Paljonko tippuu nyt 430€ ja vuokra 610€ ?

Ei siihen ole tehty kuin indeksijäädytys. Samana jatkuu kuin viime vuonnakin.

Vierailija
84/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: paljon teille jäi käteen ennen muutosta ja paljon sen jälkeen, kun asuminen on huomioitu?

Vierailija
85/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa.

Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla.  Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa.  Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.

Miksi olet ulosotossa? Oma vikasi.

Vierailija
86/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän ystävä muutti Mikkeliin. Pienen yksiön vuokra pari sataa ja vuokrasi oman asunnon 1400 e

Vierailija
87/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua näin työssä käyvänä todellakin naurattaa. Senttiäkään en ole koskaan mitään asumistukia hakenut. AINA voi muuttaa halvempaan/pienempään asuntoon ja vaihtaa paikkakuntaa jos ei jaksa töissä käydä.

Mä nauran sitten, kun jäät työttömäksi

En jää ja tuskin sitä saat edes tietää.

Vierailija
88/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos multa tippuis 200 euroa, niin en sais kuin 150, ja vuokra on reilusti yli 500.

Tietysti eikä 500e vuokra ole täällä todellisuudessa mikään pieni. Ei köyhällä ole tuotakaan varaa maksaa. Jos olisi 50e niin sitten olisi.

Vierailija
89/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän ystävä muutti Mikkeliin. Pienen yksiön vuokra pari sataa ja vuokrasi oman asunnon 1400 e

Mikkeli on täysin ylihinnoiteltu paikka missä on suurten kaupunkien vuokrataso. Sieltä ei saa mistään vuokralle kuin autotallin parilla sataa.

Vierailija
90/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! säästöä tulee yhteiskunnalle! etsit halvemman kämpän. Ja kun kansa hakee aktiivisemmin halvempia asuntoja niin hillitsee merkittävästi vuokria

Mun asumistuki on 1.4. alkaen yli 80 euroa pienempi kuin aiemmin. Asun halvimmassa mahdollisessa asunnossa. En ole ollut tähän mennessä oikeutettu toimeentulotukeen. Kun asumistuki laskee yli 80 euroa, tulen Kelan laskurin mukaan saamaan toimeentulotukea n. 150 euroa. Mähän tienaan tässä.

Kehotankin kaikkia asumistukea saavia olemaan tarkkana ja hakemaan jatkossa myös toimeentulotukea. Näin toimimalla vähennämme työttömyyttä Kelan palkatessa lisää virkailijoita käsittelemään kasvavia toimeentulohakemusmääriä. Auttakaamme valtiovarainministeri Riikka Purraa työllisyyden lisäämisessä. Riikasta tulee vielä legenda eläissään.

Juuri näin! Toimeentulotukeen hallitus ei tehnyt indeksileikkausta, joten se on isompi kuin työmarkkinatuki, kun siihen lasketaan sähkö, lääkkeet ja kotivakuutus! Viisasta politiikkaa hallitukselta? Siirretään Kelan sisällä rahaa taskusta toiseen. 

Vierailija
91/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuihin alkaa kohta osumaan. Vain siitä olen iloinen. 

Heistä elää sosiaaliturvalla puolet, siis äänestäjistä. Ovat äänestäneet hillotolpille eduskuntaan oman etunsa vastaiset porvaristyypit, jotka tienasivat hyvin ennestäänkin, poislukien joku työtön ovimies, työtön remontti-Reiska tai työtön sahuri, joita äänestetään kännissä ja läpällä ja joita porvarit vievät kuin litran mittaa.

On kiva kuulua joukkoon, vaikka joukko löisi sua kirveellä sääreen.

Vaihtoehtohan olisi kuulua toiseen joukkoon, jossa ketään ei lyödä kirveellä ja kaveria autetaan mäessä, mutta se joukko on oppositiossa, kiitos pääasiassa RKP:n.

Vierailija
92/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua näin työssä käyvänä todellakin naurattaa. Senttiäkään en ole koskaan mitään asumistukia hakenut. AINA voi muuttaa halvempaan/pienempään asuntoon ja vaihtaa paikkakuntaa jos ei jaksa töissä käydä.

Ihan vapaasti. On myös rahkeita alkaa yrittäjäksi jos näin kävisi, kaikki eivät jää surkuttelemaan tilannettaan.

Entä sitten kun saat syövän tms vakavan sairauden. Mitä rahkeita naurajalta löytyy?

Vierailija
93/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi halvempi kämppä, tai mene töihin!

Olet aika yksinkertainen!

Vierailija
94/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aina jaksaa ihmetyttää nämä kaikenmaailman tuet itse elämänsä ja asumisensa maksavalle duunarille,onko tässä systeemissä kaikki niin kuin olla pitäisi.

Vierailija
95/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että tuommoisia tukien varassa eläviä on noin paljon. Siihen vielä jotain pk-seudun vuokraluukkuja joissa pitää asua. Ei ihme, ettei mielenterveys kestä ja pitää täällä vinkua. Lähtökohtaisesti jokainen voi järjestää oman elämänsä niin hyväksi kuin haluaa. Jos antaa itsensä pudota tällaiseen, niin oma on syynsä.

Vierailija
96/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukilain on säätänyt  voimaan 14.11.2014 Stubbin hallituksen esityksestä kokoomusenemmistöinen eduskunta. Tarkista tästä: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140938

Siihen ei tehnty muutoksia Marinin kaudella. Marin nousi eduskuntaan 2015 vaaleissa.

Mutta noin idioottipuolueen ideologia kääntelee ja vääntelee jopa kronologiaa, vaikka fysiikan lakien mukaisesti aika ja valo kulkee vain yhteen suuntaan.

Vierailija
97/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: paljon teille jäi käteen ennen muutosta ja paljon sen jälkeen, kun asuminen on huomioitu?

Vähemmän, koska pienistä tuloista maksetaan vain kuntaveroa, joka nousi 202 kunnassa kuluvan vuoden alusta.

Vierailija
98/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa.

Mulla tippui n. vuoden osa-aikatöissä oltuani 300 eurolla.  Eli palkka on 1300, siitä ulosoton jälkeen jää n. 1000 euroa.  Asumistuki on 130 euroa, vuokra 490 euroa. En tiedä loppuuko nyt uudistuksen myötä koko asumistuki, ei se mitään. Olen iloinen, että on edes pieni palkka josta lyhennän ulosottoa. Mutta tiukkaa kyllä on sillä opintolainaakin maksan 300 euroa joka kolmas kuukausi.

Miksi olet ulosotossa? Oma vikasi.

Olen yrittäjä, tai olin. Tilauskanta romahti viime keväänä kun ihmiset näkivät, millainen hallitus on tulossa. Peruivat tilauksensa ja laittoivat hankkeensa jäihin. Minulta ja viideltä työntekijältä lähti työt, itseltäni koti pään päältä. 

Vierailija
99/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Miksi veronmaksjien pitäisi maksa elämisesi?

Koska se on moraalisesti oikein auttaa maanmiestään. 

Ei tässä moraalia mietitä, kun maan taloudesta on kyse.

Vierailija
100/119 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jää ja tuskin sitä saat edes tietää.

Mielenterveyseläkeläiset eivät jää työttömiksi, mutta älä tuudittaudu siihen. Sulla on nuoren iän takia määräaikainen eläke. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme